Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat een suffe vraag eigenlijk en dat er mensen op antwoorden, incl mezelf. Of LSD beter bewaard kan blijven in een zakje waar wel of geen wiet in heeft gezeten, dat antwoord weet je ook. Of het kwaad kan, tja, dat is een eindeloze discussie die alleen meetbaar is met lab tests. Waarschijnlijk had je op dat moment geen betere keus om de LSD in te doen, anders had je daar wel voor gekozen. Dit soort vragen zijn meer het bevredigen van een mentaal vraagstuk waarbij het antwoord niet eens belangrijk is, 'mental masturbation' noemt men dat."
"De dosis is echter van minder belang. Dat is verschillend per persoon, geestelijke bagage, ervaring, gegrond zijn in het hier en nu of nog erg in de chaotische wereld van moeilijkheden. Dat is met LSD bewust omgaan met elke dosis, setting, vrienden en het (gewenste)effect."
"Je dacht: "laat ik eens een visie van mij mededelen!". en zo geschiedde.."
"Ik snap niet wat je punt is, maar je houdt jezelf in ieder geval lekker bezig. Maar even ingaan op je laatste alinea: Hoe je ook leeft, ieder individu leeft volgens zijn eigen waarheid en eigen verhaal, there's no other way. Maar om dit in vrijheid, in bewustwording en authentiek te doen, lijkt me de mooiste uitdaging. Succes met je leven."
"WithciZ zei: Een bizarre fantasie die ik heb, is een keer in een sponskamer met dwangbuis een "flinke" dosis LSD nemen. In dit gedachte experiment zijn er voor mij 2 mogelijke eind resultaten: 1) Deze hele ervaring heeft je de kans gegeven je hele hoofd op te schonen en alles te herarrangeren en classificeren. 2) De dwangbuis gaat niet meer uit en je mag in de sponskamer blijven . Klik om te vergroten... jij hebt er zin in Ben jij dan het type die zou rondrennen en schreeuwen? of gewoon rustig liggen spacen.. maar vanwaar die dwangbuis? ach ja, tis een fantasie he"
"JunkyXL zei: Ik weet het, maar jullie doen precies of ik ben gek Klik om te vergroten... Stoppen met blowen, lsd en andere drugs todat je de 20 bent gepasseerd is het beste advies dat je kan krijgen en het is nog gratis ook. Daarna heb je alle tijd om weer van god los te gaan met de middelen die je graag tot je wil nemen. Laat alsjeblieft je zenuwstelsel een beetje goed ontwikkelen, want je draagt dit de rest van je leven bij je en alle ontwikkelingen van je zenuwstelsel en hersenen die je tegen gaat of vertraagd door drugs zal je niet meer kunnen herstellen. Paniekaanvallen komen oa door een overspannen zenuwstelsel, een normale reactie is een verhoogde hartslag en versnelde ademhaling. Je moest eens weten wat je zenuwstelsel allemaal reguleert en je hele lichaam bestuurt en als je eens wist wat die drugs op jonge leeftijd met je doen en wat voor klachten je op late leeftijd allemaal kan krijgen, als dat eens werkelijk zou beseffen dan zou je direct stoppen met blowen... en de waslijst is groot. Even een greep uit de lijst: - psychische en emotionele problemen. - depressie en laag zelfbeeld - stress - relatieproblemen - lichamelijke problemen (hart en vaten, lever, nieren, lymfen, etc etc) - kans op vroegtijdige impotentie - laag inkomen - slaapstoornissen - etc etc Dus mocht je wat gaan herkennen, nu, over 10 jaar, over 20 jaar, het zijn gevolgen van het gebruik op jonge leeftijd. Dan weet je alvast waardoor het komt en hoef je daar niet over te piekeren. Die keuze is aan jou, de rest is allemaal gezeur, ik kan het niet, wil niet, bla bla bla.. niet zeuren, aanpakken of gewoon stug doorgaan met blowen en de gevolgen daarvan dragen... Succes!"
"Op dit forum en verder op internet zijn er genoeg links naar instanties te vinden. De huisarts kan je ook doorverwijzen en heeft geheimhoudingsplicht. Maar neem het serieus, het is geen schande als je hulp zoekt, het spreekt juist van inzicht en wijsheid."
"Dreuge zei: volgende week? Klik om te vergroten... Dit lijkt op een vraag, gezien het vraagteken, toch begrijp ik die vraag niet. Of is het even een check en zou hij gaan antwoorden: "ja, volgende week." ?"
"Vigilante zei: En ik weet ook wel zeker dat elke dokter of psych het keihard had afgeraden. Klik om te vergroten... Niet elke psychiater raadt het keihard af. Misschien vanuit de beroepsvereniging psychiaters wel, vooral naar buiten toe. Maar psychiaters onderling verschillen erg van elkaar en zijn er veel verschillende opvattingen over het gebruik van drugs. Moet ik er wel bij zeggen dat alle uppers, vooral coke en speed (speed als ongecontroleerd gebruik en niet voor de ADHD'ers zoals ritalin en concerta) en soms ook caffeine en nicotine, duidelijk wordt afgeraden."
"sarcasm zei: Bingeln zei: 12 jaar? Geen jeugd gehad ofzo? Damn, dacht dat ik jong was met vanaf mn 15e harddrugs. Klik om te vergroten... Ik heb vanaf mijn 13de een geweldige jeugd gehad! En ik snoof al op mijn 11de, blowen iets eerder, roken nog veel eerder met eeen jaar of 9, ik was een jaar of 11/ 12 toen mijn moeder het opgaf en ik gewoon thuis mocht roken. Vroege pubertijd... Klik om te vergroten... Het doet bijna overkomen dat je er trots op bent... Heftig om zo jong al vanalles te proberen. Je bent nu 31 en kan inloggen op DF, dat is positief. Verder nog geen schade ondervonden aan dat vroege gebruik? Zou je het anders gedaan hebben, als je nu terug kijkt?"