Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum maar wilde even wat kwijt. 2 jaar geleden kreeg ik last van mijn rug en kreeg ik tramadol voor geschreven. Ik mocht er daar zo nodig vier van nemen de eerste weken deed ik dat ook netjes. De ene dag vier dan weer een dan twee en soms gewoon niks. Na een aantal weken nam ik er twee te gelijk zijn capsulles van vijtig mg dus slikte honders mg. Ik kreeg daar een bijzonder aangenaam gevoel van lekker warm knus en heel comfortabel en wat verdoofd. toen was het hek van de dam ging steeds meer gebruiken. Laaste jaar begin ik elke morgen met twee honderd mg tramadol en aan het einde van de dag nog eens honderd vijtig mg. Wat ik van de neuroloog kreeg was dus niet meer voldoende en ging al snel bij bestellen via internet was heel makkelijk. In januarie kreeg ik ook MS contin tien mg waar ik er twee van mocht nemen maar ja het zelfde verhaal als de tramadol was uitgewerkt nam ik in het begin twintig mg beet ze kapot dan werken ze wat sneller maar al gou zat ik daar ook aan de veertig mg per keer. toen in maart onze zoon geboren werd had ik zo iets van dit gaat verkeerd ik moet er wat aan doen. Wilde dus stoppen ik dacht daar vrij makkelijk over maar dat viel me zwaar tegen. Onrus spierpijn bewegingsdrang onrus angst tot gevolg was ik afhankelijk?. Ik schrok hier erg van vooral toen ik de pillen weer pakte en me na een paar uur weer lekker ging voelen. Ik ging dus stiekem gebruiken ik had pillen in het keuken kastje in de kelder en in de kleren kast zodat ik altijd aan mijn dosis kon komen als mijn vrouw in de keuken was, ja erg he? je eigen vrouw bedonderen. Drie dagen geleden ging het niet meer kreeg echt last van mij geweten elke keer als er een pakketje met tramadol kwam en mijn vrouw vroeg wat ik besteld had moest ik weer liegen, dan was het voor de bijen dan was het weer iets voor de racefiets ik werd gewoon misselijk van me zelf. Zaterdag nacht kwam alles er uit ik begon gewoon te janken als een klein blaag. Mijn vrouw vroeg wat er was en ik vertelde haar het hele verhaal. Ze schrok behoorlijk maar wist eigelijk niet wat ze moest zeggen. Na een uur praten zei ze maandag gaan we naar de huisarts en ik wilde dat ook graag. De huisarts was heel aardig en vond het goed dat ik uit me zelf kwam. toen hij vroeg hoe ik aan de voorraden kwam heb ik gewoon gezegt dat ik ze bij bstelde, goh zij hij je bent wel eerllijk. Ik heb ook vandaag gelijk een afspraak gemaakt bij iris zorg verslavingszorg alleen ze hebben een wach tijd kon pas in januari terecht. Zie er enorm tegen op maar ik weet waar ik het voor doe ik wil genieten van mijn vrouw en kind en daar ga ik voor. Al zal het wl niet makkelijk zijn. Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest dit even kwijt hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen doen of wat ik voor al niet moet doen?. In ieder geval bedankt voor het lezen en ik hou jullie op de hoogte. Groeten"
"Ja Eend veradelijke shit dat is het zeker. Dat wilde ik ook aan geven dat je tramadol zeker niet moet onderschatten. Het word wel gezien als een lichte opiaat maar als je er vier van neemt is het zeker niet minder dan 30 mg morfine. En ook de ontwennings verschijnselen zijn niet leuk, als ik de verhalen lees hier op dit Forum over afkicken van de heroine dan heb je het echt over de zelfde klachten als is het wel wat minder heftig natuurlijk."
"Bedankt voor jullie steun vind het fijn om dit met jullie te kunnen delen. Ik geloof zeker dat tramadol ook geestelijk verslavend is en dat er een hoop lichamelijke klachten in je hoofd zitten. Ik heb al wel eerder pogingen gedaan om te stoppen capsulles kun je niet breken dus kreeg ik druppels Ging echt super langzaam met de afbouw maar kreeg het tog echt zwaar te pakken. Ik kreeg toen wel valium er bij om dat ik totaal niet meer sliep en echt zat te trillen. Mag ik vragen hoeveel tramadol jij nam en hoe lang gebruikte je het?. En daar naast heb ik dan nog het probleem van de MS contin. Ik vind het super knap dat het jou zo is gelukt. Iemand die verslaafd is aan heroine gebruikt het ook om de werkelijkheid te ontvluchten ik doe niks anders. Ik moet me gewoon lekker voelen verdoofd raken zou daar het verschil liggen dat ik daar door meer last heb van de afkick?. Vandaag belde iriszorg heb 16 januari een afspraak word vervolgd Gr"
"Nou het is zo ver het traject is begonnen. 16 Januari eerste gesprek gehad met een maatschappelijk werker besproken wat ik gebruikte en wat voor middelen ik het meeste problemen mee heb. Wat de wensen zijn opname of thuis afkicken vervangende medicatie ga zo maar door. Was een goed gesprek en had ook alle tijd heeft 2 uur geduurd en moest ook een screenings lijst invullen voor ADHD. Ze hebben het vorige week in het team besproken vandaag dus te horen gekregen wat er ging gebeuren. een kliniek kon nog wel 2 maanden duren en dat duurde mij veel te lang dus dan maar langzam in 3 maanden tijd moet ik clean zijn ik gebruikte 9 tramadol 50 mg en 60 mg Morfine. Ben nu begonnen met 1 pil Morfine minder en 100 mg tramadol minder volgende week gaat er weer een pilletje Morfine van af tramadol blijft het zelfde. De tramadol is nu wel vervangen door elke morgen 2 x 100 mg tramadol retard en elke avond ook 2 x 100 mg retard In een kliniek kon het in 1 week maar dan was ik veel zieker en nu 3 maanden een beetje ziek zij de arts als het niet lukte kon een kliniek altijd nog en dan kon het waarschijnlijk alle minnuut een opname geregeld worden. Ik wil nu aan de gang en niet over 2 maanden en gelukkig geen vervangende middelen. Ik krijg na 3 maanden wel buprenorfine maar dit zou niet vergoed worden klopt Dit ?het zou me 100 euro per maand gaan kosten maar ja dat was ik nu ook kwijt meer nog zelfs. Uit de lijst kwam te voorschijn dat ik ADHD heb en dat daar door altijd moeite heb gehad met verdovende middelen geregeld problemen gehad met Alcohol weed hasj Oxzazepam valium en nog wel wat. Ik heb er zin in maar hoe lang dit gaat duren en wat een beetje ziek zijn inhoud is afwachten ik hoop de kracht die ik nu heb vol kan houden mijn vrouw staat achter mij en als ik naar mijn zoontje kijk moet het gewoon."
"Eerste week goed door staan. Ben vooral maandag en dinsdag tog nog wel aardig ziek geworden last van mijn darmen, maag krampen, hoofdpijn, overgeven, spierspanning in de benen en inwendigge onrust soort trillen. Sinds gisteren voel ik me beter weer zin om dingen te doen. Maandag gaat er weer wat af kijken wat er gebeurd"
"speeseend zei: Volgens mij is het zo dat je eigen risico naar de haaien gaat door die Temgesic (Buprenorfine is het werkzame bestanddeel in deze en Suboxone en Subutex). Tot vorig jaar aan toe werden die pillen gewoon vergoed, na de EUR 150,00 En anders lijkt het mij logisch dat je behandelaar aangeeft dat het een medische noodzaak is om die pillen te vergoeden. Dit is in bepaalde situaties mogelijk, daarom denk ik dat het in dezen ook mogelijk moet zijn. Heel veel succes gewenst, Tramadol! Eend Klik om te vergroten... mijn verslavingsarts zegt dat Buprenorfine niet vergoed word Temgesic wel. en om dat ik ook pijn klachten heb had ik al 4 mg temgesic nodig wat betekent 20 tabletten van 0,2 mg en dat vond hij niks hij wil me naltrexon voorschrijven. voor de pijn moest ik maar weer naar de neuroloog, het leek mij wel makkelijk iets voor de pijn en iets voor de trek maar ja. Ik moet nog dikke 2 maanden voor ik clean ben word nu wel erg moeilijk mis gewoon de roes Morfine is er bijna af nog 5 dagen :P. Dan 1 weekje rust en dan verder met de Tramadol, lichamelijk valt het af bouwen mee wel kramp in de benen darm klachten warm en dan weer koud en onrustig maar ik werk nog steeds . maar het geestelijke pffff dat valt me zwaar tegen dat een mens zo een trek kan hebben in een roes bah"
"Re: 1e x hero snuiven ga ik dus ook nooit meer doen :P! Ik denk slechte kwalitijd van de bruin als je het snuift pas na 20/30 minuten pas door kwam en na een half uurtje weer uit begon te werken?. Naar mijn weten als je bruin snuift voel je het in een paar minuten al door komen en houd het heerlijke warme relaxte dromerige zorgeloze periode wel wat langer aan dan een half uur."
"r@r@77 zei: Hallo, ik heb nu net Naltrexon implantaat via Miroya in Amersfoort. Enkel wat buik- en darmklachten als bijwerking (die overigens niet opwegen tegen het gelukzalige gevoel dat clean-zijn geeft ) en wil graag ervaringen van JOU horen. Beviel/bevalt het? Waarom wel/niet? Bijwerkingen? Groetjes! Klik om te vergroten... Ja dat zou ik ook wel willen weten wat de ervaringen zijn!!. mijn verslavingsarts wil me ook Naltrexon voorschrijven maar ik ben nog niet zo ver ik moet nog dik 2 maanden afbouwen (niet van de Heroine) maar van andere opiaten. Mijn voorkeur ging uit naar Buprenorfine omdat het ook pijnstillend is en de trek er ook van verminderd maar daar wil de arts niet aan. hij zegt dat ik dan 4 mg moet slikken en omdat Buprenorfine niet vergoed word zou dat op 100 euro per maand zijn, en temgesic was geen optie omdat ik dan te veel moest in nemen omdat deze in 0,2 mg te verkrijgen zijn (20 tabletten onder mijn tong ). maar r@r@77 hoe bevalt jou de Naltrexon? ik hoop dat je wat kunt vertellen over je ervaring. groetjes"
"Wat voor verslaving dan ook het is moeilijk om te stoppen. Ik ben verslaafd aan Morfine en tramadol en daar voor ook aan andere middelen. Ze wilden mij in eerste instantie ook laten afkicken met methadon maar dat heb ik geweigerd. Ik ben nu bijna een week bezig met een afbouwschema ik slikte 9 tramadols van 50 mg en daar is nu 100 afgehaald Morffine 60 mg daar is nu 10 mg afgehaald en aankomende maandag weer 10 tramadol blijft nog zo. Over twee weken weer gesprek met de arts en dan weer verder met afbouwen. Het duurt wel lang zo met de zelfde middeken waar je aan verslaafd bent ik moet rekening houden met 3 maanden maar methadon vind ik helemaal niets. eerste 3 dagen na dat de dosis was verminderd tog wel behoorlijk ziek last van mijn darmen, zweten en dan weer koud maag krampen, spier spanning vooral in de benen en inwendigge onrust soort trillend gevoel. Ik denk dat de weg die ik ingeslagen ben goed is duurt lang en vergt ook veel van je en de personen in je omgeving. Wat ik wil zeggen dat je met methadon er B.V.2 weken over doet maar dan zit je nog met de methadon. als je afbouwt met de Codeine en dan gewoon langzaam desnoods 1 pil in veertien dagen wat je zelf aan kan duurt het wel lang maar je bent dan wel klaar met de afkick en naar mijn idee ook minder ziek ja tuurlijk ziek word je maar ik ben maandagmiddag/avond begonnen dinsdag en woensdag waren niet leuk maar donderdag en vandaag voel ik me redelijk. De snelste weg is niet altijd de beste weg maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt. het is een heel verhaal hopelijk kun je er iets mee. Sterkte er mee en gewoon doen waar jij een goed gevoel bij hebt dat is gewoon heel belangrijk jou stem is belangrijk. En bepraat eens met de arts of buprenorfine iets voor je is als je van de Codeine af bent het is een middel dat als je trek hebt in opiaten en je neemt een tabbletje dat de trek verdwijnt als ik klaar ben ga ik dat wel gebruiken is heel wat minder verslavend dan methadon."
"yet zei: oxycontin geeft alleen maar een boel sufheid, je kán hyper worden en daarna als een blok slapen. Kans op bewusteloosheid bij gebruik zonder voorschrift en bij alcoholgebruik. Dit middel is geen drugs maar een vrij effectieve pijnstiller. Alleen op doktersvoorschrift te gebruiken, tenzij je het leven moe en zat bent. het wordt niet alleen bij kankerpatiënten voorgeschreven. kortom; géén pilletje om eens lekker op te trippen!! Klik om te vergroten... Ben ik niet met je eens. dit middel word heel veel misbruik van gemaakt omdat je er heel erg euforisch van kan worden. Ik heb het zelf ook gebruikt en ja je kunt er heel suf van worden maar bij een goede dosering die bij iedereen anders is kan het een heel lekker middel zijn snuiven geeft een goed resultaat. Ik moet er wel bij zeggen dat het eigelijk geen middel is om zo maar te gebruiken omdat het zeer verslavend kan werken en dat je heel goed moet oppassen met de dosering wand het is sterker dan morfine 5 mg oxycontin is gelijk aan 10 mg morfine dus kijk uit."