Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Neo-Shulginist zei: Uiteraard wordt die effectiviteit alleen behaald als de psychedelica gecombineerd worden met professionele begeleiding van ervaren psychotherapeuten die bijzondere aandacht hebben voor de omgeving waarin het experimentele middel wordt genomen Klik om te vergroten... Klopt. Het probleem is echter dat: Behandeling met psychedelica slechts in uitzonderlijke omstandigheden wordt toegelaten (in België nog maar nét) Therapeuten in deze Corona-periode bijna niet beschikbaar zijn Overigens ben ik zelf in het verleden al professioneel begeleid geweest en heb een goed inzicht in behandeltechnieken. Mindfulness is me ook niet onbekend. Maar je hebt volkomen gelijk dat het nemen van een middel op zich niet plots magischerwijs al je mentale problemen gaat oplossen en ook risico's inhoudt. Dat wordt in wetenschappelijk onderzoek ook steeds benadrukt."
"Er zijn verschillende niveaus om naar 'de realiteit' te kijken, die dan ook nog een eens zeer persoonlijk gekleurd kunnen zijn (cf.religie). Bijna onmogelijk om tot een vergelijk te komen in een discussie. Ieder heeft zijn ervaring met depressie, en wat het is of niet is. Ongeacht, we kunnen het er misschien over eens zijn dat het geen simpele oplossingen kent, of de maatschappij was al lang depressievrij 🙂 Dat gezegd ga ik wat hedonistisch in de zon gaan zitten. Schijnt ook goed tegen depressie 😎😉 Enneuh, probeer mijn thread vriendelijk te houden. Soms kun je het beter eens zijn dat je 't met elkaar oneens bent en het daarbij laten."
"Hallo, Ik ben een veertiger en heb sinds m'n tienerjaren last van gegeneraliseerde angst en depressie. Ik kan doorgaans relatief normaal functioneren, maar het is met periodes behoorlijk verstorend voor mijn levenskwaliteit. Onlangs las ik verslaggeving in de media dat psychedelica enorm blijken te helpen bij mensen met hardnekkige depressie, angsten en verslavingen. Ik ging op zoek naar het wetenschappelijk onderzoek van de laatste jaren en vond daarvoor inderdaad bevestiging. In die onderzoeken wordt vooral gebruik gemaakt van psilocybine, maar omdat enkel 1P-LSD (voorlopig nog) legaal is in mijn land was de keuze snel gemaakt. De werkzaamheid blijkt grotendeels dezelfde te zijn. Ik deed wat research en bestelde 10 x 20mcg microdoses blotters: meteen een volle dosis van 100-150 mcg zag ik niet zitten. Al is het maar omdat ik soms last heb van paniekaanvallen en een zware LSD-trip me daarom niet het beste idee leek. Gisteren legde ik 20mcg onder m'n tong en wachtte wat er zou gebeuren. Mijn verwachting was dat ik weinig zou voelen omdat het om zo'n lage dosis ging... ...maar dat pakte wel even anders uit 90 minuten na inname begon ik een significante verandering in mijn bewustzijn en perceptie gewaar te worden: ik voelde me wat zwaarder worden neiging om te lachen initieel korte momenten van paniek, omdat ik niet goed ben in het opgeven van controle, maar dit verdween snel lichtjes misselijk; niet te zwaar eten is dus inderdaad belangrijk de negatieve emotionele barriere waarmee ik normaal dingen bekijk viel weg licht euforisch ik kon zeer vrij herinneringen ophalen, ook negatieve, zonder dat me dat een slecht gevoel bezorgde kleuren en contrast waren lichtjes anders er waren geen uitgesproken visuele verstoringen maar als ik me focuste op iets, vervormde dat heel lichtjes (soort van lens-effect) Vandaag voel ik nog een bepaald na-effect, een soort lichte sufheid, maar niks storend. Ik heb een job waar ik mijn hoofd moet gebruiken en dat is geen probleem, zij het misschien ietsje trager dan normaal. Ik voel me verder mentaal zeer bevrijd, waar er normaal altijd een latent gevoel van angst of neerslachtigheid aanwezig is. Kortom, dit is een zeer positieve ervaring die ik binnenkort nog eens ga herhalen maar dan met een iets hogere dosis (40-50mcg). Moraal van het verhaal voor mensen die dit willen proberen is wel dit: begin zoals mij met een lichte dosis en zie wat het met je doet. Was ik meteen voor 100-150mcg geweest dan was dat véél te zwaar voor me geweest. Tot slot: jammer dat enkel 1P-LSD hier legaal is. Uiteindelijk is dit een nieuwe chemische stof waarover nog weinig bekend is en dat is altijd een risico. Ik had liever de tried-and-true psilocybine of echte LSD genomen, daarvan zijn de effecten op z'n minst wetenschappelijk onderzocht. Jammer dat overheden al 100 jaar irrationeel omgaan met drugs (behalve in Nederland dan, jullie lopen enkele lichtjaren voor op de rest van de wereld). PS: Ik neem 440mg gestandaardiseerde Sint-Janskruid per dag tegen depressie, een natuurlijke SSRI. Volgens de wetenschappelijke literatuur zou dat de werking van LSD verminderen maar dat was duidelijk niet het geval bij mij. Dit is mogelijks omdat Sint-Janskruid een mildere SSRI is dan de farmaceutische SSRI's zoals Prozac."