Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nogmaals dankje voor al jullie reacties. Even terug kommend op hoe iemand jaren lang speed gebruikt zonder dat zijn omgeving dat weet. Als je lange tijd speed gebruikt went je lichaam als het ware aan de drugs. Je krijgt dan je normale eetpatroon terug, als je daarnaast diazepam en ghb gebruikt kun je toch slapen. Je kunt dan niet aan iemands uiterlijk zien of dat hij gebruikt. Vaak wat je leest en ziet in de media is dat speed en uitgaan wel tekenen achterlaat. Het afvallen, moeilijker eten enz, enz. Maar als je een gewone kantoorbaan hebt en verder niet buitensporig actief bent, zie het bijna niet. Nee, hij moest niet stoppen. Ik heb hem alleen gevraagd om er eerlijk over te zijn. Het constante gelieg en bedrieg is wat het ondragelijk maakt. Ik weet ook wel dat je na 5 jaar niet zomaar kunt stoppen, maar ben dan eerlijk. Maar goed, het feit is nu dat dit onze relatie kapot heeft gemaakt. Ik krijg 30 juli de sleutel van mijn huisje en probeer dit alles een plaatsje te geven. Even afstand nemen van de situatie misschien dat ik er dan straks een beetje anders tegen aankijk. Het is voor ons nu gewoon erg prettig om een rustige maar ook een veilige haven te hebben. Kinderen en Drugs gaan niet samen dat is mijn idee. Nogmaals dankje voor jullie reacties, er staan echt berichtjes bij waar ik veel aan heb gehad. Thanks all!"
"Hallo allemaal, Ik heb gelezen wat er allemaal geschreven is. Het is een beetje wellus/ niettus verhaal over hoe verstandig iemand met drugs om kan gaan. Mijn mening is; Drugs en verstandig ? Volgens mij is het nooit verstandig om drugs te gebruiken. Maar ik denk dat de drugs vaak niet het grootste probleem is, vaak is het gedrag die het met zich mee brengt. Het liegen en bedriegen. Als iemand eerlijjk is over zijn drugs gebruik dan kan je eerlijke en open gesprekken aangaan. In mijn geval (achter gekomen dat mijn man al meer als 5 jaar drugs verslaafd is) is echt het stiekeme en het liegen en bedriegen wat het leven ondragelijjk maakt. Mensen als je drugs gebruikt ben dan eerlijk, er zijn mensen in je directe omgeving die er voor je willen zijn, met of zonder drugs."
"Ik ben een vrouw/moeder van drie kinderen, ik weet vrij weinig van Drugs. Nu heb ik mijn vriend afgelopen januari betrapt op Drugs. Ik vond Capsulles op de bank. Doorzichtige Capsulles met witte poeder, mijn vriend zei dat dit Norrit Capsulles waren. Toch niet zo dom als hij dacht dat ik was zei ik tegen hem dat ik hem niet geloofde. De ruzie brak uit, na dagen later een oranje pil met klavertje 4 erop gevonden te hebben kon hij er niet meer onderuit dan toetegeven dat hij Drugs gebruikt. De schrik is groot als je dat hoort, allerlei vragen, gevoelens en ook een beetje angst komen dan naar boven. Mijn vriend wilde er absoluut niet over praten daar schaamde hij zich voor, op zich begrijpelijk. Ik heb toen besloten om hem niet te laten vallen en samen te zoeken naar een oplossing. Ik weet ook wel dat je niet 1,2,3 na 5 jaar Speed, XTC, Diazepam, GHB en wat allemaal nog meer kunt stoppen, de voorwaarde was wel dat hij eerlijk zou zijn. Zijn geheim was nu toch uit, ik had beloofd om het niet naar de buiten wereld bekent te maken. Tot op de dag van vandaag is hij niet eerlijk, bolderd helemaal emotieloos door het leven en het kan hem allemaal niets schelen. Komt dat door de Speed of is dit de ware aard van het beestje?"
"Hij gebruikte al meer als 5 jaar elke dag Speed afgewisseld met andere soorten Drugs. Het kan natuurlijk ook afkickverschijnselen zijn, wat ik echt hoop. Hij is zo emotieloos, bot en star ik hoop dat dit niet zijn ware aard is geworden. Hij was zo absoluut niet toen ik hem leerde kennen. Wij konden erg goed met elkaar communiceren. Maar sinds ik hem betrap heb is het alleen maar liegen en bedriegen, hij wringt zich in allerlei bochten terwijl de waarheid hem recht in zijn neus bijt."
"Dankje voor jullie reactie, het is fijn een mening van een ander te horen. Pff... hulp zoeken is geen optie, hij wil er koste wat kost niet over praten. Ik heb al vanalles aangedragen, therapie, Novadic Kentron, niets wil hij. Nogmaals Thanks..."
"Hij moet niets, ik heb hem betrapt afgelopen januari en ik weet ook wel dat hij niet 1,2,3, van de Drugs af is. Ik heb hem wel gevraagd om er eerlijk over te zijn en verandwoordelijker mee omgaan, er loop tenslotte een baby van 1 jaar rond die werkelijk alles in haar mond steekt. Er zijn afspraken gemaakt dat hij eerlijk zou zijn. Nu inmiddels 6 maanden later is hij nog steeds niet eerlijk en wat eigenlijk nog erger is, de pillen die rondslingeren. Als ik hem daar op wijs maakt hij ruzie om er maar niet over te praten. Hij chanteerd en dreigt, als ik er ook maar met iemand over praat, nou dan...... Ik heb hulp bij de huisarts gezocht, deze verwijst mij naar een praatgroep voor "partners van drugsverslaafden". Hier zeggen ze ook dat je verder komt door opengesprekken en begrip. Ik sta overal voor open, maar hij wil geen kant op, of hij nu nog gebruikt ik weet het niet? Ik weet alleen dat hij emotieloos, star en ontzettend bot is. Het maakt op dit moment helemaal niet meer uit waar het onderwerp over gaat, hij gaat er volop tegen in. Ik denk wel dat dit vluchtgedrag is. Maar zolang hij niets zegt, weet ik ook niets."
"Iedereen hartelijk dank die zijn mening heeft gegeven. Ik heb besloten om niet langer met de relatie door te gaan. Mijn prioriteiten zijn mijn kinderen en mezelf. Ik kan mezelf niet nog een inzinking veroorloven. Ik ga opzoek naar woonruimte voor ons viertjes (3 kinderen & mezelf) en een rustige en veilige haven creëren voor ons. Nogmaals Thanks ........"