Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bedankt al voor de goede reacties! Het beste zou zijn idd om stress te vermijden en op natuurlijke wijze ontspanning te creëren. Maar soms lukt dat gewoon niet. Met een drukke baan, kinderen en allerlei gebeurtenissen neemt het leven je aan de hand en heb je daar soms niet heel veel in te zeggen. Het is dan ook vooral bedoeld voor de drukke momenten om dan toch je rust te kunnen pakken. Soms blijf ik namelijk in de ‘overdrive’ modus staan en dat is voor je lichaam ook slecht. Dan kan een kalmeringsmiddel me juist helpen gezonder en rustiger te leven. En bijvoorbeeld op vakantie dan heb ik altijd moeite me te ontspannen en dat is zo zonde dan vind ik. Ik heb al wel geleerd dat ik niet verslavingsgevoelig ben, heb tot nu toe alles op korte termijn ook kunnen laten staan als ik voelde dat het niet perse nodig was. Ik ga met alles wel bewust en verantwoordelijk om. Ik zal me eens inlezen in ketamine of dat iets voor mij kan zijn. Thanks"
"Ik denk dat het heel persoonlijk is hoe iedereen met stress omgaat en de manier hoe men kan ontstressen. Maar als je eenmaal bepaalde kopzorgen hebt kun je wel gaan wandelen, mediteren, yoga of wat dan ook maar het is heel moeilijk dan niet met die kopzorgen bezig te zijn, vergt veel discipline. Sporten of lichaamsbeweging werkt wel positief dat ik ervaar ik zelf wel. Ik heb prima dagen maar vooral als dingen mee zitten en dat is natuurlijk niet altijd. Ik ga nog wat meer inlezen en dan een aantal zaken proberen (die druppels wat verhogen) en die Kratom staat me wel aan (ketamine klinkt toch wel wat verslavingsgevoelig en iets te heftig denk ik). Ik zal mijn bevindingen dan hier laten weten. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik leer hier meer als bij menig specialist of huisarts"
"Hoi Allemaal, hopelijk zit ik hier juist met mijn vraag voor advies; ik heb veel last van angst en piekerklachten, zowel mentaal als lichamelijk (paniekaanvallen, slaapproblemen en maagpijn bijvoorbeeld). Deels wordt veroorzaakt door druk en stressvol werk/leven maar ook door mijn persoon (denk ik). Ook heb ik soms echte paniekaanvallen, die zijn helemaal vervelend en gooien je sociale leven echt in de war. De reguliere dingen heb ik in de loop der jaren al geprobeerd (psycholoog, psychiater, anti depressiva, haptonoom etc. Ik gebruik slaappillen voor slapen en soms benzo's voor stress momenten, dat gaat redelijk goed. Voor mij is alcohol een fijne manier om te ontspannen, maar heb ik daarna altijd veel last van en lijkt me de meest ongezonde manier om te ontspannen. De vraag is nu heeft iemand tips waarmee je kunt ontspannen? Soort van de wereld even afschakelen en de razende gedachte afremmen en wat meer vrede met alles hebben, zoiets Hetgeen beetje zelfde effect geeft als alcohol of een benzo (soort sluier over je heen waardoor alles niet zo binnenkomt, dan voel ik me echt top). Ik ben al begonnen met microdoseren en heb al beetje met truffels, lsd druppels en mescaline druppels geprobeerd maar alleen in hele kleine hoeveelheden (dat is dan ook microdoseren). Echter met de begin doseringen merk ik niets. Ik wil dus graag meer merkbaar effect, maar ik hoef ook weer niet te trippen (nog niet Ik kan de dosis eens verhogen bij een van deze substanties, kijken wat er gebeurd. Maar ik twijfel met welk spul. Ik kwam ook Kratom tegen, zou dat eventueel beter zijn? Het gaat dus in eerste instantie om gewoon relaxer te worden, hoeft geen euforisch gevoel of meer energie te geven. Ik heb al veel op het forum gelezen maar kwam er niet helemaal uit. Mocht iemand mijn verhaal herkennen of tips hebben hoor ik het graag. Mocht mijn vraag hier niet juist staan excuses dan verplaats ik het. Alvast bedankt!"