Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi, Een week geleden heb ik op een feestje een super fijne avond gehad, waar ik 4fmp en een heel klein beetje xtc heb gebruikt (ben mij bewust van de slechte combinatie). Sinds een paar dagen heb ik nu last van een drukkend gevoel op mijn borst. Ik dacht dat dit aan stress zou liggen en heb er toen verder geen aandacht meer aan besteed, tot het afgelopen weekend zo erg werd dat mensen om mij heen bang waren dat er meer aan de hand was. Vervolgens ambulance geweest en kwam het er op neer dat ik waarschijnlijk door de reacties van de mensen om mij heen een paniekaanval heb gekregen met hyperventilatie. Ze vertelden mij verder dat ik waarschijnlijk onbewust veel stress heb wat de hyperventilatie en het drukkende gevoel veroorzaakt. Nu vraag ik mij heel erg af of pijn op de borst en de hierboven beschreven dingen gerelateerd kunnen zijn aan drugsgebruik. Ik heb wel vaker gelezen dat mensen er paniekaanvallen aan over kunnen houden. Al komen de beschrijvingen die ik hierover lees niet helemaal overeen met hoe ik het ervaren heb. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben (voornamelijk met een drukkend gevoel op de borst) of me hier meer over kunnen vertellen? Mijn dank is groot!"
"Re: Drukkend gevoel op borst en hyperventileren week na gebr JackHerrer zei: Hoeveel had je genomen? Klik om te vergroten... 120 mg 4fa en max 1/4 maar denk minder xtc Hoeveel pak je normaal? Verdeeld over een heel festival met goede pillen een halve tot met uitzondering 3/4 pil verdeeld over de dag Hoevaak pak je? Om de 2-3 maanden De ambulance heeft al hartfilmpjes gemaakt en van alles gemeten dus aan mn hart kan het niet liggen. Enige wat de huisarts voor me kan betekenen is me laten inzien waar stress vandaan komt als dat de oorzaak is.. Dus ik denk niet dat de huisarts verder veel kan doen."
"Re: Drukkend gevoel op borst en hyperventileren week na gebr Mindless zei: Ik heb zelf chronische hyperventilatie gehad en herken wat je beschrijft. De druk en steken op de borst waren bij mij soms zo erg dat het leek alsof ik een hartaanval had en de paniekaanvallen waren extreem. Klik om te vergroten... Hoe zagen die paniekaanvallen er voor jou uit en was dit vaak? Was die druk op je borst constant aanwezig? En wanneer je toch drugs gebruikte werd het dan erger tijdens of erna of heb je hier geen problemen van ondervonden? Ik heb zelf niet het idee dat ik aanleg heb voor paniekaanvallen en denk nu zelf dat de paniekaanval die ik gehad heb puur gerelateerd aan de ambulance en angst dat er iets mis met mn hart zou zijn was. Maar hierdoor ben ik wel onzeker of deze paniekaanvallen verder uit kunnen breiden en of het met gebruik te maken kan hebben. Komend weekend heb ik ook een erg mooi feestje op de planning en zit nu toch in dubio of ik naar mn lichaam moet luisteren en risico's moet vermijden of dat een avondje ontspanning ook juist goed kan zijn."
"Re: Drukkend gevoel op borst en hyperventileren week na gebr @mindless dankje voor je persoonlijke reactie. Klinkt erg heftig! Fijn dat het nu wel beter gaat zoals ik het nu van jou hoor denk ik dat ik er geen last van heb en kan ik er het beste ook niet teveel over nadenken en er niet bang voor zijn. Ik doe zelf een opleiding waardoor ik ook weet hoe ik een paniekaanval zou kunnen onderdrukken als het dan toch nog verkeerd zou gaan, dus hopen dat dat werkt! De hyperventilatie heb ik niet de hele tijd, op het moment dat ik in paniek raakte was mijn ademhaling ook niet versneld maar enkel geforceerd omdat ik mezelf probeerde rustig te houden. Daardoor gingen mijn armen ook tintelen enz. Het drukkende gevoel heb ik nog wel af en toe. Verder heb ik inderdaad veel over meditatie gehoord, ook dat je daardoor achter onbewuste gevoelens van stress kan komen. Heeft het bij jou ook inzicht geboden of ben je gewoon rustiger nu?"
"Re: Drukkend gevoel op borst en hyperventileren week na gebr Hoi Auraz, Magnesium slik ik nu een paar dagen inderdaad, ik was al een stuk relaxter maar de pijn op mijn borst was na een uurtje meteen weg. Misschien dat het dus ook wel gedeeltelijk spierpijn is door constante aanspanning van gedeelten in de borst? Nu ik wat ervaringen van anderen met paniekaanvallen en angst lees denk ik dat ik nu op tijd genoeg ben eigenlijk om het niet veel verder te laten komen. Ik ga het zeker wat rustiger aan doen in mijn dagelijks leven en proberen met yoga of meditatie oefeningen aan de slag te gaan om het helemaal te voorkomen. Ben jij in de periode die je omschrijft waarin je onverantwoord bezig verder je grenzen op gaan zoeken, heb je alsnog gebruikt oid en hoe was dit? Kreeg je er toen meer last van? Heb je jou klachten gerelateerd aan gebruik of niet? Als ik voor mijzelf namelijk accepteer dat ik mijn grenzen niet op moet zoeken en door dit hele gebeuren dingen ook niet uit de weg moet gaan, lijkt het me dat ik zo nu en dan verantwoord zou kunnen gebruiken (zonder dan last te krijgen van paniek/hyperventilatie) toch? Hoe was een dergelijke situatie voor jou?"
"Mijn vrienden zijn gelukkig ontzettend openminded, wat ik juist lastig vind is de combi drugs en een relatie met een persoon die niet zo experimenteel op dit gebied is aangelegd. Hier loop ik zelf steeds meer tegenaan. Mijn vriend weet dat ik zo nu en dan xtc gebruik op een feestje en vindt dit bij gebruik met mate prima, maar kan zich niet voorstellen hoe het is en heeft er ook geen behoefte aan om het te weten. Zijn hele vriendengroep gebruikt echter wel. Hij is er ook niet echt openminded in en daarom durf ik hem ook niet alles te vertellen wat ik gebruik, omdat er op bepaalde harddrugs naar mijn mening nog vrijwel een taboe ligt die mensen die nooit gebruikt hebben en er ook niet openminded voor zijn niet weg kunnen denken (bv ghb). Kortom een situatie waar ik me schuldig bij begin te voelen gezien ik ook al wel kan voorspellen dat er in de toekomst nog genoeg geƫxperimenteerd gaat worden en hij dit ooit toch wel zal moeten weten. Herkenbaar voor iemand, of heeft iemand tips voor dit soort situaties?"
"Hi, Alles wat google en dit forum mij heeft kunnen leren over 4fmp heb ik nu ongeveer gelezen. Toch heb ik nog een ervaring gerelateerd vraagje voor ik helemaal om ben om dit zorgeloos te proberen en er met een chille mindset aan te beginnen! Xtc heb ik nu al regelmatig gebruikt, volgens mijn vrienden heb ik dus een tolerantie en zeggen zij dat ik van 4fmp 150 mg prima aan zou moeten kunnen en dat er dan niks mis kan gaan. Nu is mijn vraag, is dat zo? Kan het niet mis gaan, kan je te hard gaan van 4fmp of ben je alleen langer bezig als je een te hoge dosering hebt? Voor mijn gevoel heb ik ondanks mijn regelmatige gebruik nauwelijks tolerantie en red ik het nog steeds een hele dag of nacht op een halfje. Hier ga ik dan gewoon chill op, niet te hard maar dat vind ik zelf ook niet fijn. De energie om lang door te gaan en het blij zijn, zijn voor mij het belangrijkst. Ik ben dus eigenlijk bang dat een dosering als 150mg te veel kan zijn, terwijl ik ook weinig trek heb om een lagere dosering te proberen en vervolgens niks te merken of met 2 uurtjes klaar te zijn (V, 1.62, 50kg). Concreet de vragen: - Is 150 mg voor de eerste keer 4fmp proberen een goede begin hoeveelheid, zonder te herdoseren? (if not, wat raden jullie dan aan?) - Kan je te hard gaan op 4fmp of ben je bij een hoge dosering alleen langer bezig? Thanks in advance!"
"Re: Help a girl out: 4fmp dosering zonder re-dose en toleran Fool zei: Je kan zeker te hard gaan op 4-FA, als jij je niet goed voelt en/of een beetje bang bent voor een dosering van 150mg, dan ga je toch lekker voor 100-120mg? De meeste mensen die ik ken (man, 70-80 kilo) nemen ongeveer 150 milligram (en later nog wat bij). Als vrouw zijnde zou ik zeker iets lager dosering. Klik om te vergroten... Thanks! En is 100-120 dan niet te weinig dat ik na een uur of 2/3 niks meer merk? Iemand ervaring met doseringen die veel vrouwen met weinig tolerantie en mijn postuur nemen voor minimaal 4/5 uurtjes?"
"Re: Help a girl out: 4fmp dosering zonder re-dose en toleran En zou 130 a 140 dan al een iets betere dosering zijn die er precies tussen in zit om het wel wat langer vol te houden zonder bijpakken? If not, eerst 120 en dan daarna hoeveel mg bijnemen is aan te raden?"
"Re: Help a girl out: 4fmp dosering zonder re-dose en toleran Bedankt voor jullie reacties! Ik weet inderdaad dat het heel anders is als xtc en de effecten die ik van 4fml hoor zijn ook juist de dingen die ik het fijnste vind aan xtc dus dat zit wel goed waar het me puur om gaat is dat ik niet moe word zodat ik er op de helft van het feest al klaar mee ben en de rest nog wel een paar uur door kan haha. Tussen 120-140 Mg zit dus verder geen verschil in hoe lang in ieder geval het speedy effect doorwerkt als ik het goed begrijp van jullie?"