Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"cronos zei: jasper zei: iedereen die hier zegt dat alcohol een kut drug is drinkt het bijna nooit. je dronken gevoel veranderd naar mate je meer en meer keren per week drinkt, je kent je grenzen beter, je wauwelt er niet zomaar alles meer uit, ... ruzies en vallen enzo heb je zelf in de hand en aggresiviteit ook. Klik om te vergroten... sorry niet mee akkoord,alcohol is zeer verslavend.kan er gerust van meepraten ,difintief stoppen lukt mij nog steeds niet(ben 37 jaar ),het heeft mij veel ellende bezorgd(scheiding,boetes,vechten...),ruzies heb je zeker niet meer in de hand na het drinken vanaf ongeveer 20 pinten of vanaf 8 whiskey cola's,een probleemdrinker is gewoonweg onvoorspelbaar!!!ikzelf ben een hippieminded persoon,en jawel van alcohol durf ik wel eens raar uit de hoek te komen(zelfs een politieman KO geslegen),het is gewoonweg een heel dure drug en je hebt er niks aan(uitgenomen het moment zelf is prettig)!!!er zou veel meer vrede zijn,als er geen alcohol word gedronken ,mijn strijd geef ik niet op,ik wil stoppen ermee.maar het gaat heel moeilijk zijn. Klik om te vergroten... Ben ik het mee eens, ik zit nu ook in de fase van stoppen met alcohol, ik ben nu een half jaar clean... en de dingen die ik heb gedaan, zou ik nooit gedaan hebben als ik nuchter was geweest.. daarvoor heb ik wel genoeg hersens. Maar alcohol haalt de remmen los uit je geest waardoor je vrijheden toelaat die je nuchter niet toelaat.. met als gevolg dat je niet alleen een vreemde reputatie opbouwt voor je omgeving.. je weet uiteindelijk zelf ook geen uitweg meer. En daarbij.. voor probleemdrinkers opent het deuren om hun problemen te vergeten terwijl ze eigenlijk die problemen horen op te lossen (kijk daarbij naar: kinderen die zwaar gepest zijn, geintimideerd, of vaak geweldadig benadert, om zo maar even wat dingen op te noemen) Alcohol zou eigenlijk ook verboden moeten worden vind ik."
"CRONOS SUCCES MAN!! DSVM zei: Hoezo verbieden? Omdat er enkele mensen zijn die bij problemen meteen naar de drugs/alcohol grijpen? En ja,ik weet ook wat problemen zijn,maar je weet zelf dat als je aan de fles gaat,of coke, dat je dan zeker verslaafd eraan raakt. Of zitten er soms 2 personen in 1 persoon. Eentje die je na de fles laat grijpen of eentje die het niet wil. Volgens mij niet. Want je bepaald zelf wat je neemt,niet de bier/wisky/coke brouwers. Klik om te vergroten... Oke heb je gelijk in, in één bepaald opzicht.. maar in een ander bepaald opzicht niet, en daar denken we niet altijd aan, Alcoholist worden besluit je niet te worden, zoals bouwvakker of zakenman.. die dingen sluipen er in, het begint in de horeca met een drankje na het werk.. en eindigt in een ramp. Dat is hetzelfde als met een slaapmutjes, je begint bij een beetje stress aan een slaapmutjes, en voor je het weet heb je een hele fles nodig om te kunne slapen. Het is geen vrijwillige keuze meer op een bepaald moment!(zoals elke verslaving) En alcohol veranderd je persoonlijkheid ZEKER!!!! daar kan ik 100% over meepraten.. Want als je econoom wilt worden, voor een grote multi national, maar je gedraagt jezelf als een RAPPER (wat ik ook goed kon trouwens met woorden spelen) dan is er iets mis lijkt me."
"cronos zei: veel succes met het stoppen van drinken sjuulz ,net als jij veranderd veranderd mijn persoonlijkheid teveel ,maar of het mij zal lukken van te stoppen,tjonge ik weet het niet ,ik ben nu 1maal een probleemdrinker,vaak grijp ik naar de fles omdat ik mij zo alleen voel,ik ga dan naar café's om gezelschap te zoeken.inderdaad alcohol mag voor mij ook verboden worden,gewoon om het feit dat er veel minder geweld zou zijn Klik om te vergroten... Kop op joh!.. kijk naar de problemen die er zijn.. en als je geen uitweg weet, dan zijn er altijd nog instanties in de buurt die je kunnen helpen, ik word ook geholpen door meerdere mensen enzo, en het gaat top!! het is alleen even door die zure appel heen bijten. en toegeven voor jezelf dat dingen niet zijn gelopen zoals je wilde dat ze liepen, en dat je ook kritisch naar jezelf moet zijn wanneer het mis ging! Dan pas zit je op de juiste weg!.. en kun je ook van die fles afblijven!. want dan hebt ook meteen al een glimp van je nieuwe leven gezien!"