Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, ik kamp sinds 7 jaar met hevige pijn als gevolg van het blaaspijnsyndroom. Ik slik nu 1 jaar symoron, 11 stuks per dag = 55 mg. Echter, de pijn komt er dwars doorheen en is niet meer te harden. Ik krijg het van een arts in de pijnpoli maar met deze arts is geen communicatie mogelijk. Al verschillende keren aangegeven dat ik alleen maar op bed lig en afspraken n.b. met andere artsen moet afzeggen omdat ik mijn bed niet uit kan. Ik had een reservevoorraadje opgespaard en heb dus een aantal keer de dagdosering flink verhoogd. Het kan dus wel, zonder pijn! Wist niet wat me overkwam! Maar nu zit ik met het probleem dat hij geen hogere dosering wil voorschrijven. Zowel mondeling als telefonisch beëindigd hij het gesprek voordat ik kan uitpraten. Ik ben dit zat. Ik heb hem vorige week een brandbrief gestuurd omdat ik met de huisarts al euthanasie heb besproken als ik deze pijn niet meer trek. Dat heb ik ook aan de pijnpolie arts verteld, maar hij verblikt of verbloost er niet van. Ik heb hem vandaag weer gebeld maar weer geen reactie. Ik heb nu tot a.s. maandag de reservehoeveelheid en dan moet ik terug naar 11 per dag. Dat trek ik niet meer na 7 jaar pijn. Mijn huisarts weet dat mijn vraag serieus is en wil me doorsturen voor euthanasie maar eigenlijk is dit te bizar voor woorden om te doen als er een uitweg is, nl. naar 20 stuks per dag. Dan is alles opgelost. Ook door het botte gedrag van deze arts wil ik weg bij hem maar ik weet niet waar ik dan een arts kan vinden die me kan helpen de doses van 20 stuks per dag voor te schrijven. Ik ben echt aan het eind van mijn Latijn. Er staat nog een behandeling ergens op de wachtlijst maar het is niet zeker of dat tegen de pijn zal helpen, dus hoe dan ook zit ik binnenkort definitief met dit probleem van te lage dosering. Ik loop ook bij de GGZ en de psychiater daar wil me ook niet meer voorschrijven omdat het medisch is. Wie helpt wie helpt??"
"Bedankt voor je reactie, maar dit is de 6e arts waar ik naar ben doorgestuurd. Ben n.b. door een academisch ziekenhuis hier naar doorverwezen een tevens door mijn urologe. Die heb ik van de week al een brief gestuurd met een heel verhaal in de hoop dat zij wat kon bereiken bij hem maar ik heb nog geen bericht van haar gehad, dus vrees dat ze zal zeggen dat het zijn verantwoordelijkheid is wat hij voorschrijft. Zo reageerde de klachtencommissie van het ziekenhuis nl. ook. Maar ik weet dat wat hij voorschrijft erg laag is wat ik hier en op andere sites lees. Mijn huisarts weet ook geen andere arts die methadon voorschrijft. Ik heb al jaren oxicontyn gebruikt maar methadon werkt beter en ik heb dit ook al incombinatie met fentalnypleisters gehad en op het moment dat ik op een verdraagzame pijn zat moest ik ineens stoppen met de pleisters. Dus ik vrees dat ik alles al gehad en geprobeerd heb. Kan ik wel terug gaan naar de pijnpoli van academisch ziekenhuis maar het is de vraag of ze daar wel meer willen voorschrijven. Het lijkt wel of je als ex-drug gebruiker makkelijker hoge doses methadon krijgt voorgeschreven dan als pijnpatient. Ik zit dus echt aan het eind van de cirkel en letterlijk met de keuze euthansasie of meer methadon, maar hij gelooft me kennelijk niet. En wat ik al schreef, communicatie is niet mogelijk. Hij beëndigt het gesprek gewoon als hij er geen zin meer in heeft. Tuut tuut tuut"
"Bedankt weer voor deze tips. Ik ben inderdaad lid van de reumapatientenbond dus die zal ik aanschrijven en oook meteen maar de NPCF, de tuchtcommissie had ik ook aan gedacht maar ik dacht dat die voor grote medische missers met invaliditiet (ben ik in zekere zin ook als je door pijn je bed niet meer uit komt) of dood tot gevolg. Maar in eerste instantie de bovenstaande 2 eerst aanschrijven. Reuze bedankt. Zo kom ik vast wel verder. Kan ik ook de boosheid een beetje laten varen. Er schoot me ineens weer te binnen waarom hij de dosering niet wilde verhogen. Dat had ik van de zomer al gevraagd toen hij de dosering wilde verlagen n.b. omdat het anders te lang zou duren voor ik ben afgebouwd... Toen was ik n.b. nog niet eens op een eerste gesprek in een ander ziekenhuis voor een behandeling geweest waar iknu nog op wacht. Ik zei hem dat ik ook minder pijn heb van andere kwalen dus dat ik er überhaupt niet mee wil stoppen! Daar reageerde hij niet op. Heeft hij het over afbouwen in een stadium waar ik a) nog te veel pijn voor heb b) nog niet aan de orde is en c) het zou te lang duren om af te bouwen. Laat hij iemand liever onnodig met pijn lopen dan wat langer over het afbouwen doen. Wat een kulargument. Staat daar een tijd voor dan? Nou so far, ik laat hier wel weten t.z.t. hoe het is afgelopen, maar ik zal zo wie zo wel naar een andere arts op zoek gaan want als ik deze medicijnen blijf gebruiken zou ik bij hem moeten blijven en dat lijkt me niet zo prettig als je met elkar in conclaaf hebt gezeten. Het is trouwens al de 3e keer dat ik tegen hem in actie moet komen. 2 jaar geleden heb ik met hem en de klachtencommissie al een gesprek gehad omdat hij me zo de spreekkamer uitwees zonder de verwijsbrief en mijn verhaal te kennen, omdat een eerdere collega dat ook had gedaan en over mij in het dossier had geschreven dat ik een meisch shopper ben... In die periode heeft mij urologe hem ook op zijn weigering aangesproken en toen kweam hij eindelijk met methadon op de proppen. Dus, de sfeer is al danig verstoord maar omdat ik niet weet bij wie ik anders aan methadon kan komen ben ik maar gebleven. Tot mijn grote frustratie van het niet serieus genomen te worden. Pff ben zo klaar met die man. En dan zeg ik het netjes Bedankt voor je hulp"
"Aan: 24tolife: heb aan de NPCF al de benodigde informatie + bijlagen verstuurd! Ben reuze benieuwd."
"nu zie ik ineens alle berichten weer over dit onderwerp. Ik heb een mail gestuurd naar de NPCF. Over het beleid van een arts qua dosering is een arts zelf verantwoordelijk, zo zeiden ze, maar er is dus vooruitgang geboekt. Welliswaar na nog een moeilijk telefoongesprek om hem te overtuigen, maar goed."
"Bedankt voor je vraag, ik ben hier een tijdje niet geweest en kan de vorige berichten niet meer vinden dus maar even op je naam gescrold. Ik heb op jouw advies toen een mail gestuurd naar die instantie die je genoemd had, iets met consumenten enzo, weet de naam niet meer. Die konden niets voor me doen. Inmiddels is mijn arts er gelukkig van overtuigd dat ik er meer nodig had en is begonnen met verhogen. ZIjn argument om dat niet te doen was dat je bij een drastische verhoging spontaan obstipatie (verstopping) kunt krijgen. Daar had hij wel gelijk in maar dat heb ik zelf met e.e.a. kunnen verhelpen. Dus ik hoop dat ik bij het volgende contact er nog een paar bij doet dan kan ik hopelijjk weer eens een normaal leven gaan lijden."