Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Goed een heel indrukwekkend verhaal. Ik moet zeggen dat ik veel lees over ghb verslaving en het lijkt alleen maar meer te worden. Ik doe het ook regelmatig en heb het vaak ook te veel gedaan; gevolg niet kunnen slapen, gevolg wat nemen om te slapen, met als gevolg 's nachts weer moeten bijnemen om verder te kunnen slapen. Goed ik heb geen probleem, ben wel geschrokken van de vele verhalen en denk nu 2 keer na. Wat ik me afvraag is om hoeveel procent van de gebruikers het gaat, welke uiteindelijk een probleem ontwikkelt? Ik bedoel ik lees verhalen welke dateren uit 2005/2006 en als het nou echt zo gevaarlijk is dan had het een maatschappelijk probleem geworden en dan had de overheid zich ermee gaan bemoeien en dan had men maatregelen getroffen. Ik hoor hier echter niks over, helemaal niks, of het wordt dood gezwegen en niemand wil dit probleem onderkennen, of het gaat om een dusdanig kleine groep die anders ook wel een andere verslaving zou hebben ontwikkeld. Ik lees zelfs op een forum waarbij ene "Ali" vertelt over de dood van zijn/haar zoon en de vriendin die nog in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt??? Het CAD is hierbij betrokken??? Wat is hier aan de hand? Is dit weer een bullshit verhaal, wat is nu waar? Dat je problemen kan ontwikkelen dat geloof ik best. Ik bedoel ga eens een heel weekend vanaf 's ochtends tot 's avonds drinken en dan ook nogeens 's nachts en kijk wat voor problemen je dan krijgt. De verleiding om ghb vaak te nemen is groot, en dat weet ik zelf ook. Wat dat betreft kan je het ook gemakkelijk de gehele dag door nemen. Vooral het feit dat je bijna overla kan lezen dat ghb niet schadelijk is en als het om drugs gaat wellicht wel het meeste zuivere dat je tot je kan nemen.......ja ja was dat maar waar. Ik heb dit dus ook geprobeerd en ja het klopt niet helemaal.....'Niet kunnen slapen, 's ochtends vaag, de gehele dag een vaag gevoel, borrelende darmen (wordt afgebroken in Co2 en water). Nee helemaal zonder gevolgen de gehele dag en dan enkele dagen lang ghb gebruiken kan niet, en dat is op zich niet eens zo gek. Dus wat moeten we hiervan leren, doe het met mate, ga niet TE gek doen en er zal niks aan de hand zijn. Dat is met alles zo. Ben je verslavingsgevoelig dan moet je helemaal NIKS doen en in je achterhoofd houden dat je eenmaal deze handicap hebt, want dat is het, verslaving is een ziekte, je wordt ermee geboren. Tenminste dat is mijn mening. Kijk ga je echt gek doen en het lot tarten dan kan iedereen verslaafd raken. Een "normaal" persoon (lees geen aanleg tot verslaving) kan een avond een halfje coke nemen en een leuke avond beleven. Er zijn personen die dat niet kunnen en dan meteen 10 dagen door moeten gaan, hetzelfde met alcohol. Het gros van de mensen zuipt zich in het weekend klem om vervolgens de gehele week niks te drinken en gewoon te functioneren. Zo ook met onze geliefde gehaktbal......je eet h'm met mate en geniet of je vreet je vol en zal de gevolgen onder ogen moeten zien... Oke dat was het en sterkte met het herstel."