Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi ik ben nieuw hier, en zou eigenlijk meteen een vraag willen stellen. Ik ben recent aan het experimenteren met het vapen van wiet. Echter valt mij de hele ervaring een beetje tegen. Wellicht doe ik iets fout. Ervaringen met joints was over het algemeen 3 trekjes en je bent klaar binnen paar minuten redelijk stoned/high Nu zit ik 1.5 uur te vapen voor weinig effect. de vaper (flowermate aura) stel ik in op 195 graden (al redelijk hoog als ik moet geloven) 0.1 a 0,12 gram gegrind wiet erin (zowel indica als sativa weinig effect). Ik neem 3 a 4 trekjes per 10 min. Is dit te weinig? wellicht slappe wiet (leek allemaal ok)? Thanks alvast"
"Mevrouw Pløp zei: Welkom! Allereerst een tegenvraag: de kamer van de Flowermate Aura heeft een inhoud voor 0,2 tot 0,3 gram. Hoe krijg je daar 1 a 1,3 gram wiet in? Probeer het eens met de aanbevolen hoeveelheid, speel wat met de temperatuur. Mijn ervaring is dat het soms wat langer duurt voor hij in kickt dan bij roken. Warmt hij wel goed op? En wanneer vervang je de wiet? Klik om te vergroten... excuus! ik heb het aangepast qua temp ben ik op 185 graden begonnen en zo elke sessie 10 graden erbij om te kijken hoe of wat. Zit nu op 205. wat is ongeveer langer? bij roken is dit vrijwel binnen paar min. Wiet is nu een paar keer vervangen."
"Mevrouw Pløp zei: Haha ik dacht al. Voel je niks, of valt het tegen? Ik ben zelf nogal een laffe blower, ik die dan ook twee a drie keer met m'n wiet in de vaporizer. Ik vervang het als de smaak verandert naar een beetje popcorn achtig. Je ziet dan ook dat het bruin geworden is. Zeker in gezelschap heb ik wel eens gehad dat we al een jointje aan het fixen waren omdat we van de vaporizer niks voelden en ook zeker waren dat dat niet meer kwam, en dat het dan opeens in sloeg. De andere keer voel ik het dan weer wel binnen een paar minuten. Als de vaporizer gewoon goed verwarmt (op die vraag geef je geen antwoord) is het wel vreemd dat het zo tegen valt. Klik om te vergroten... nou, het duurt vrij lang. het effect komt wel na 1.5 uur. maar niet zo snel als een normale joint. Vaporizer lijkt goed op te warmen, in ieder geval het display doet het en ik proef cannabis."
"Flualhamdulillam zei: Heb je enige zichtbare dampvorming? Ik heb geen flowermate maar een Arizer Solo 2. Bij die vape (een combi inductie/convectie, ofwel combi hetelucht/verhitte cabine) moet (althans, wordt aangeraden dat) je lange, hele trage haaltjes moet nemen. Mijn haaltjes probeer ik altijd te strekken tot zo’n 10 seconden. Klik om te vergroten... soms wel soms niet qua damp. goeie tip van dat inhaleren. volgende keer proberen!"
"Flualhamdulillam zei: Jup, ik kwam daar gelukkig best snel achter na een weekje of anderhalf proberend ‘wel high denk ik’ te worden, hahaha. Het is even een leercurve, dat vapen. Maar je wordt er steeds beter in. Klik om te vergroten... Dat had ik gisteren dus. Korte trekjes steeds. Maar geen effect. gisteren lange langzame haal op 200 graden. Opeens veel damp en bam. Zo stoned als een aap. ik zat dus al een weekje half verwarmde wietlucht in te ademen. maargoed, bedankt voor de tips. Ondanks het inlezen had ik toch ergens tussen de regels door gelezen dat je rustig korte trekjes moet nemen. Niet dus."