Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, ik ben nieuw hier en had toch een vraagje nadat ik een heleboel topics doorgelezen had. Dus plaats ik maar een nieuw bericht, als het ergens anders beter thuishoort merk ik het wel. Omdat ik extreem bang ben voor de tandarts, heeft die me lorazepam 2,5 mg voorgeschreven. Eenmaal de bijsluiter doorgespit, is het advies; s'avonds een uur voor het slapen gaan 1 pil, en de dag erna weer 1 pil een uur voor de behandeling. Dit leek mij een beetje veel, was ook bang dat ik s'nacht bv voor de kids niet wakker zou worden en ook zou ik niet aan 8 uur slaap kunnen komen. En mijn kortetermijngeheugen is al niet best .. Dus heb ik vanmorgen een uur voor de behandeling een halve pil genomen. Ik moet zeggen dat ik bijzonder rustig in de stoel heb gelegen, en niets uit de tandarts zijn handen heb geslagen, die vreselijke behandeling ook geslaagd, ik ben echt geen moment bang geweest ! Voor herhaling vatbaar dus, want ik moet nog 4 x terug Maar ... ik moest nog op de fiets naar huis (dwars door de stad) en toen voelde ik me wel erg spacy. Heb ook wat rare manouvres uitgehaald ppffff ... Nu is mijn vraag; zou ik volgende keer beter een kwart pil moeten nemen, of is dan het effect te weinig ? Als ik meer zou nemen lijkt mij dat ik nog meer last van de bijwerkingen krijg ? Ik vind het niet zo'n prettig gevoel, wat ik ervan krijg nl. dus experimenteer ik er liever verder niet mee. Iemand ervaring hiermee, of een tip ? Alvast bedankt ! Pipaplane"
"@ Spor, thanx voor je serieuse reaktie. Die gele sticker was me niet ontgaan, alleen is het ov in amsterdam lastig; rit naar de tandarts 3 kwartier, en op de fiets 15 min, vandaar. Normaliter blow en drink ik aardig, dus ik dacht dit halve pilletje wel even te kunnen handelen. Maar volgende keer zal ik er rekening mee houden. Nu ben ik nog benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijke medicijnen (ik lees hier erg veel rekreatieve gebruikers ! ) innemen als ze naar de tandarts of ingreep oid moeten. PIPA"
"Klopt, de meeste drugs zijn slecht voor de tandjes. Vroegáh vaak oa speed opgelost in water (flink wat jaartjes gehoused), dat heeft mijn gebit niet zo fijn gevonden. Tel daar een angst voor de tandarts van zo'n 10 jaar bij op ... Dus als ik het goed begrijp is lorazepam best een sterk middel, en is oxazepam ook tegen angst alleen minder sterk en werkt weer korter dan diazepam. (<met valium ?) Zal anders eens mijn huisarts vragen om iets lichters"