Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam voor bij de tandarts ?

Lorazepam voor bij de tandarts ?

11 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
p
pipaplaneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

ik ben nieuw hier en had toch een vraagje nadat ik een heleboel topics doorgelezen had.
Dus plaats ik maar een nieuw bericht, als het ergens anders beter thuishoort merk ik het wel.

Omdat ik extreem bang ben voor de tandarts, heeft die me lorazepam 2,5 mg voorgeschreven.
Eenmaal de bijsluiter doorgespit, is het advies; s'avonds een uur voor het slapen gaan 1 pil, en de dag erna weer 1 pil een uur voor de behandeling.
Dit leek mij een beetje veel, was ook bang dat ik s'nacht bv voor de kids niet wakker zou worden en ook zou ik niet aan 8 uur slaap kunnen komen. En mijn kortetermijngeheugen is al niet best ..

Dus heb ik vanmorgen een uur voor de behandeling een halve pil genomen.
Ik moet zeggen dat ik bijzonder rustig in de stoel heb gelegen, en niets uit de tandarts zijn handen heb geslagen, die vreselijke behandeling ook geslaagd, ik ben echt geen moment bang geweest !
Voor herhaling vatbaar dus, want ik moet nog 4 x terug :(

Maar ... ik moest nog op de fiets naar huis (dwars door de stad) en toen voelde ik me wel erg spacy. Heb ook wat rare manouvres uitgehaald :rolleyes: ppffff ...
Nu is mijn vraag; zou ik volgende keer beter een kwart pil moeten nemen, of is dan het effect te weinig ? Als ik meer zou nemen lijkt mij dat ik nog meer last van de bijwerkingen krijg ?
Ik vind het niet zo'n prettig gevoel, wat ik ervan krijg nl. dus experimenteer ik er liever verder niet mee.

Iemand ervaring hiermee, of een tip ?
Alvast bedankt !
Pipaplane
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
:rolleyes: ..... :grin:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
De buschauffeurs staken toch, Wacky?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die gele sticker op het doosje is er niet voor niets :wink: als je niet mag autorijden, kun je beter voor je eigen veiligheid ook niet op de fiets stappen. Als ik jou was zou de volgende keer weer gewoon een halve, of een hele nemen, en zorgen dat je anders vervoer hebt :)
p
pipaplaneLid
01-01-2024, 00:00
#5
@ Spor,
thanx voor je serieuse reaktie.
Die gele sticker was me niet ontgaan, :grin: alleen is het ov in amsterdam lastig;
rit naar de tandarts 3 kwartier, en op de fiets 15 min, vandaar.
Normaliter blow en drink ik aardig, dus ik dacht dit halve pilletje wel even te kunnen handelen.
Maar volgende keer zal ik er rekening mee houden. :)

Nu ben ik nog benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijke medicijnen (ik lees hier erg veel rekreatieve gebruikers ! ) innemen als ze naar de tandarts of ingreep oid moeten.

PIPA
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
^graag gedaan hoor :) 9 van de 10 keer probeer ik de posts toch informatief te houden...

Heb pas een keer een ingreep gehad bij de tandarts (ik ben ook pas 20) en toen had ik nog geen beschikking over benzo's, maar toen heb ik wel geleerd om heel goed voor mijn tanden te zorgen !! Als je hier een beetje rondleest zie je ook dat ik overal loop te roepen dat mensen zo min mogelijk drugs op lossen in hun drinken (muv 2cb) omdat dit funest voor je tanden is. Verder verzorg ik mezelf, dus inc mijn tanden erg goed. Maar als ik daar nog eens heen moet, ga ik zeker voor een benzo, lekker spacen in die tandartstoel :P

Verder wel tigtal andere dingen waarvoor ik ze (niet recreatief) gebruik. Gelukkig ook steeds minder :) vandaag is weer eens mijn 8e dag achter elkaar zonder en ik voel me prima
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Trouwens, lorazepam 2,5mg is heavy shit !! Ik heb ze hier zelf ook liggen en ik vind ze AANZIENLIJK zwaarder als oxazepam 10mg... Uit mijn ervaring is 1mg lorazepam te vergelijken met 10mg oxazepam. En oxazepam is al best heavy voor anxilotische doeleinden. Ben hier goed van op de hoogte :) kans dat je flink gaat spacen is erg groot. Beter een kennis regelen die je dan even kan brengen en ophalen. Kun je lekker thuis met een jointje (benzo's + alcohol beter niet) de roes uitgenieten
p
pipaplaneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klopt, de meeste drugs zijn slecht voor de tandjes.
Vroegáh vaak oa speed opgelost in water (flink wat jaartjes gehoused),
dat heeft mijn gebit niet zo fijn gevonden.
Tel daar een angst voor de tandarts van zo'n 10 jaar bij op ...

Dus als ik het goed begrijp is lorazepam best een sterk middel,
en is oxazepam ook tegen angst alleen minder sterk en werkt weer korter dan diazepam. (<met valium ?)
Zal anders eens mijn huisarts vragen om iets lichters :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zou zeker niet vragen om iets lichters :grin: ben eerder blij

Even voor de duidelijkheid: Valium is de La Roche merknaam voor de stof diazepam. Er zijn ook nog een tigtal andere merknamen voor diazepam zoals Bosaurin en Aporin. Om het overzichtelijk te houden stel ik voor om over stofnamen te praten :)

Eigenlijk heb ik dit al te vaak uitgelegd hier op het forum, maar what the heck, hier dan nog maar eens:

diazepam is niet sterker dan oxazepam ! Ik zou zelfs zeggen dat het minder sterk is. Het werkt echter langer, maar het is minder aanwezig. Iemand die het niet gewend is merkt het zeker duidelijk, maar zal een oxazepam nog veel beter voelen. De "flash" van oxazepam is groter, het werkt sneller, en het is sneller uitgewerkt. Mede daardoor is de roes ervan sterker.

Diazepam vind ik niet echt te vergelijken met oxazepam of lorazepam. Oxazepam en lorazepam zou ik wel met elkaar kunnen vergelijken, en dan zou ik zeggen dat 1mg lorazepam ongeveer gelijk staat aan 10mg oxazepam. Natuurlijk komt niet perfect overeen, maar in de uitwerking zou ik daar ongeveer op tellen. Oxazepam 10 is niet echt zwaar, maar is toch al "heftiger" als de meeste andere. Lorazepam 2,5mg zou ik dus van zeggen dat het best zwaar geschut is (om maar even een vergelijking te trekken)
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb eigenlijk nooit veel gemerkt van oxazepam ( ceresta forte ) in tegenstelling tot diazepam waar ik lekker op kon gaan of juist niet gaan :)

:wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sow lorazepam 2.5 mg voor bij de tandarts, goeie tandarts is dat dan :grin:
Zoals spor al aangeeft is lorazepam een sterk middel. Je zult vast wel relax in het stoeltje liggen haha
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#12
ArieKanariE zei:
ik heb eigenlijk nooit veel gemerkt van oxazepam ( ceresta forte ) in tegenstelling tot diazepam waar ik lekker op kon gaan of juist niet gaan :)

:wave:
Klik om te vergroten...

Heb dit idd wel vaker gehoord, maar volgens mij heeft dat met je BMI te maken... Als je lage BMI hebt kicken ze denk ik harder in ofzo. En diazepam doet het sowiso wel omdat die veel langer werkt.

Ik merk overduidelijk meer van oxa

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."