Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"omdat paddo's vandaag afgeschaft zouden worden hebben we vrijdag 3 porties paddo's gehaalt en 'geprobeert' te drogen. Maar volgens mij is het niet gelukt. We hebben ze vrijdag 18:00 op een zakje op de verwarming gezet, en nu eraf gehaalt. Kan iemand zeggen of dit nog te eten is? http://img135.imageshack.us/my.php?imag ... 136vv7.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?imag ... 139mj2.jpg"
"dat witte is volgens mij niet van de zak, want we hadden het op een andere zak gelegt ( oranje papieren zak ), en voor de rest kan je dat witte er niet afvegen ofzo. Maar ik weet nog steeds niet of ik het moet eten. De steel lijkt wel helemaal hol, en breek bijna gelijk af als ik er em een beetje hard vastpak, de bovenkan t lijkt vervormd te zijn. En ze zijn allemaal gekrompen. hoort dit?"
"azgaza zei: Dat afbreken is een goed teken, en de hoed vervormt inderdaad bij het inkrimpen. Paddo's bestaan voor 90% uit vocht dus het feit dat ze gekrompen zijn betekent dat er vocht uit is gegaan. Je kan ze voor de zekerheid nog een paar dagen op keukenrol leggen, maar de omschrijving klinkt redelijk droog ja. Klik om te vergroten... ok bedankt, en dat witte is ook niet erg? En nog wat vraagjes erover: Hoe kan je ze het beste bewaren? Ik heb gehoort dat gedroogde paddo's sterker waren dan normale. Moet je dan minder nemen omdat ze sterker zijn of meer omdat we in gram veel minder hebben omdat al het vocht eruit is?"