Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFoutje met drogen?

Foutje met drogen?

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
p
pietpatatLid
01-01-2024, 00:00
#1
omdat paddo's vandaag afgeschaft zouden worden hebben we vrijdag 3 porties paddo's gehaalt en 'geprobeert' te drogen. Maar volgens mij is het niet gelukt. We hebben ze vrijdag 18:00 op een zakje op de verwarming gezet, en nu eraf gehaalt. Kan iemand zeggen of dit nog te eten is?

http://img135.imageshack.us/my.php?imag ... 136vv7.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?imag ... 139mj2.jpg
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het ziet er inderdaad raar uit, kijk even of die witte aanslag niet van dat plastik komt en zo niet kun je ze nog gewoon eten.
Voortaan je shrooms gewoon trussen papier leggen en niet op plastik op de verwarming!
Warmte is niet nodig om paddo's te drogen en de kans dat er iets van dat plastik te warm word en in je paddo's trek vind ik geen aangenaam idee.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kon de foto's niet openen maar dat is inderdaad een slecht idee qua drogen. Het beste is op keukenrol en níet op de verwarming want paddo's hebben vooral dingen nodig die het vocht absorberen en geen warmte, sterker nog, psilocybine gaat heel makkelijk stuk van warmte, dus voortaan op een donkere plek op een dikke laag keukenrol drogen en het lukt wél.
p
pietpatatLid
01-01-2024, 00:00
#4
dat witte is volgens mij niet van de zak, want we hadden het op een andere zak gelegt ( oranje papieren zak ), en voor de rest kan je dat witte er niet afvegen ofzo. Maar ik weet nog steeds niet of ik het moet eten. De steel lijkt wel helemaal hol, en breek bijna gelijk af als ik er em een beetje hard vastpak, de bovenkan t lijkt vervormd te zijn. En ze zijn allemaal gekrompen. hoort dit?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
pietpatat zei:
dat witte is volgens mij niet van de zak, want we hadden het op een andere zak gelegt ( oranje papieren zak ), en voor de rest kan je dat witte er niet afvegen ofzo. Maar ik weet nog steeds niet of ik het moet eten. De steel lijkt wel helemaal hol, en breek bijna gelijk af als ik er em een beetje hard vastpak, de bovenkan t lijkt vervormd te zijn. En ze zijn allemaal gekrompen. hoort dit?
Klik om te vergroten...

Dat afbreken is een goed teken, en de hoed vervormt inderdaad bij het inkrimpen. Paddo's bestaan voor 90% uit vocht dus het feit dat ze gekrompen zijn betekent dat er vocht uit is gegaan. Je kan ze voor de zekerheid nog een paar dagen op keukenrol leggen, maar de omschrijving klinkt redelijk droog ja.
p
pietpatatLid
01-01-2024, 00:00
#6
azgaza zei:
Dat afbreken is een goed teken, en de hoed vervormt inderdaad bij het inkrimpen. Paddo's bestaan voor 90% uit vocht dus het feit dat ze gekrompen zijn betekent dat er vocht uit is gegaan. Je kan ze voor de zekerheid nog een paar dagen op keukenrol leggen, maar de omschrijving klinkt redelijk droog ja.
Klik om te vergroten...
ok bedankt, en dat witte is ook niet erg?

En nog wat vraagjes erover:
Hoe kan je ze het beste bewaren?
Ik heb gehoort dat gedroogde paddo's sterker waren dan normale. Moet je dan minder nemen omdat ze sterker zijn of meer omdat we in gram veel minder hebben omdat al het vocht eruit is?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
ok bedankt, en dat witte is ook niet erg?

En nog wat vraagjes erover:
Hoe kan je ze het beste bewaren?
Ik heb gehoort dat gedroogde paddo's sterker waren dan normale. Moet je dan minder nemen omdat ze sterker zijn of meer omdat we in gram veel minder hebben omdat al het vocht eruit is?
Klik om te vergroten...

1. Dat witte is niet erg.
2. Best bewaren, gewoon in een grip zak op een droge donkere plek, ik heb ze luchtdicht verpakt(strijkzak). Zolang je ze niet op de verwarming of in het zwembad in de zon legt komt het wel goed. :P
3.Er verandert niks aan de sterkte van de paddo's, het enige verschil is dat droog het gewicht aanzienlijk minder is, 1/10 van vers gewicht heb ik begrepen(kan een beetje verschillen).
Als jij 10 gr vers of 10 gr droog eet is het wel een wereld van verschil. :beer:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Volgens mij nemen ze wel iets in sterkte af maar wordt dat gecompenceerd door de dosering. Iig dat zegt dit stukje:

Yes and No! fresh mushrooms contain 92% - 94% water meaning that only 6 - 8 % is dry matter. so the equivalent of 15 gram fresh mushrooms is only 1.2 gram dry. during the drying process some of the active compounds will deteriorate due to oxidation. If you compensate this with 0.3 grams dry, it should be about the same.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."