"Drientje zei:
Spor zei:
jcutter123 zei:
Gewoon naakt voor hem liggen, hij doet de rest wel..
Klik om te vergroten...
ik zeg maar zo, ik zeg maar niets...
Als jullie elkaar echt leuk vinden, dan is het beste advies wat ik je kan geven, praat er eens over met hem ! Als hij er net zo over denkt kunnen jullie misschien eens (nuchter) daten en als alles dan wat losser is kunnen jullie altijd nog samen aan de drugs.
Maar nogmaals. Ik zou geen meerwaarde hechten aan uitspraken onder invloed, sterker nog, ik zou er juist minder waarde aan hechten ! Ik weet van mezelf vooral op de XTC dat ik vroeger van iedereen hield en als iemand dan iets ophaalt wat ooit gebeurd is denk je er op zo'n moment heel anders over als nuchter. Ook gewoon omdat je geen vervelende sfeer wil creëren dan.
In mijn ervaring, áls mensen als eerlijk zijn, is het nuchter.
Klik om te vergroten...
Als iedereen nou eens niet op dat soort berichtjes reageert van jcutter, dan is het zo over. De arme jongen is aandachtsgeil, negatieve aandacht is ook aandacht tenslotte.
@ Patty, ik ken je probleem. Ik ben wel eens verliefd geworden tijdens een xtc trip, en met de betreffende persoon een relatie aan gegaan. Het resulteerde in het feit dat ik alleen maar met hem lange en interresante gesprekken voerde als hij heel dronken was en ik een pilletje op had, gelukkig vind jij hem ook nog steeds leuk als hij nuchter is, dat is belangrijk! Ik zelf kan erg verlegen zijn maar als ik dan een beetje speed snuif, dan lul ik met iedereen en strooi ik bijdehandte opmerkingen naar ieders hoofd. Ik kan daar echt van genieten, het ongeremde en zelfverzekerde. Drugs laten je even 'groeien' in je self esteam en daardoor durf je dingen te zeggen en te doen waar je normaal moeite mee hebt.
Probeer je vriend ervan te overtuigen dat hij goed is zoals hij is en hij zichzelf niet voor jou hoeft te schamen. Als hij moeite heeft met het uiten van zijn gevoelens dan heeft hij dit waarschijnlijk ook nooit geleerd. Er bestaat nog steeds ergens in de jungle van het Nederlands gedachtegoed, een sprookje over emotieloze mannen, die niet mogen zeggen wat ze echt voelen, anders zijn ze geen ECHTE MAN... De ECHTE MAN kropt zijn verdriet op, bang om toch vooral dat kleine stukje te laten zien wat hem een prachtig mens maakt. En ja, als je je kwetsbaar opstelt, kun je gekwetst worden, maar dat is wel de weg naar het echte werk.
Net wat Spor zegt, hecht geen waarde aan uitspraken die onder invloed zijn gedaan. Je praat veel te makkelijk, maakt dingen veel mooier dan dat ze zijn, omdat je dat op dat moment ook echt zo voelt, maar het is vaak niet de realiteit. Ik heb ook wel eens diepe gesprekken gevoerd met een hoofd vol speed maar als je dan achteraf na gaat denken, als je weer nuchter bent, dan houden de beweringen geen stand, en vraag je je af hoe je in godsnaam zulke dingen hebt kunnen zeggen en beweren.
Probeer je vriend wat extraverter te maken, daag hem uit om hem zijn echte kant te laten zien, zonder drugs. En vanwege zijn verlegenheid denk ik dat jij het beste kunt beginnen om nuchter een goed gesprek te voeren en daarin de vraag te leggen hoe het komt dat hij zonder drugs zo heel veel anders is. Voer geen verwijten aan, waarschijnlijk klapt hij dan alleen maar dicht, maar maak duidelijk dat je er echt mee zit en dat je geen zin hebt om, altijd als je herinneringen op wil halen of gewoon een fijn gesprek voeren, drugs moet gebruiken. Zorg dat hij zich bij jou op zijn gemak voelt en maak hem duidelijk dat praten over gevoelens niets raars of engs is, maar in een relatie tussen twee mensen(ook al is het vriendschappelijk)essentieel, omdat we nou eenmaal geen gedachten kunnen lezen.
Hoop dat je er wat aan hebt en dat de vriend in kwestie in gaat zien dat hij met het onderdrukken van zijn gevoelens, alleen zichzelf in de weg zit, en daarmee jou weer.
Succes ermee!
Klik om te vergroten...
dankjewel!
ik zal het allemaal eens proberen"
In: drugs en liefde
1-1-2024