Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hoi ik ben parkzicht, 34 jr. ben 3 jr gelee dooor omstandigheden aan de pep geraakt. was altijd anti snuiven, niet anti drugs! zat er gelijk goed aan. na een jaar helemaal los te zijn geweest elke dag gebruiken. in weekend 5 gram bestellen, doordeweeks gewoon doorgaan. ben ik geminderd. nu eet en slaap ik gewoon maar heb elke dag 1 klein lijntje nodig om die dag door te komen. verders alles goed met mij, buiten wat pep met me ingtewanden doet! ben ontzettend slaperig als ik 1 dag niet gtebruik niet omdat ik oververmoeid ben want zit in een gewoon ritme. allles normaal met mij en mijn leven behalve dat ene lijntje waar ik niet vanaf kan blijven elke dag. iemand tips voor mij???als ik naar dokter besluit te gaan blijft dit dan gteheim ivm mijn kids?"
"hoi terror mod, ik heb 4 jaar lang elke dag speed gebruikt. ik loop op het moment sinds 2 weken bij het boumanhuis. ik ben door de jaren heen steeds minder gaan gebruiken, steeds minder in hoeveelheid, steeds minder lijntjes per dag, steeds minder nachten doorgegaan. toch gebruik ik het afgelopen jaar nog steeds ieder dag 1a2 kleine lijntjes per dag. deze neem ik altijd in de ochtend. dat is mijn start van de dag. zo'n abrubte detox in 1 x leek mij geen optie. te zwaar, niet uit te houden voor mij. ik ben zowel verslaafd aan het lijntje nemen en mijn geest denkt dat ik dat lijntje nodig heb om actief te kunnen zijn (de dagelijkse activiteiten te kunnen doen). ik had al sinds een half jaar op eigen initiatief nuchtere dagen ingelast, wat ik heel erg moelijk vond. ik kon in het begin niets meer, me hondje uitlaten was al teveel. heel mijn lichaam en geest zijn gewend geraakt allees met dat lijntje te doen. hoewel ik met dat ene lijntje per dag eet en slaap(gewenning), merkte ik dat ik niks actief meer kon doen. ik moet alles overnieuw aanleren nuchter te doen. ik lag die dagen alleen m,aar op bed. nu bij bouman ben ik sinds 2 weken om de dag aan het gebruiken. ik had al wat energie terug inmiddels om mijn dagelijkse activiteieten te doen(hond uitlaten, stofzuigen..) toch lag ik eerste week nog veel op mijn bed. vooral de momenten dat ik niks om handen had. met pep op hou ik mezelf wel in beweging. ik kan nu weer nuchter naar me werk gaan(ik maak huisjes schoon,dit is erg actief werk dus en was altijd gewend met me lijntje op dit te doen. had veel angst dat ik het niet op eigen kracht zou kunnen. leuk is anders maar het lukt me deze 2 weken best goed. de eerste dag dat ik me nuchtere dag had had ik tot 12.00 erg erg erg trek in dat lijntje!! ik geef mijn speed op nuchtere dagen aan mijn buurvrouwtje anders eindigt het toch wel in mijn neus. dit werkt goed. rond 12.00 zakte die trek weg ,denk omdat mijn geest gewend is alleen sóchtend dat lijntje te nemen. in de loop van de dag had ik er minder moeite mee. nu dit bijna 2 weken zo te doen gaat het me goed af. die trek is bijna niet meer. ik kan me op nuchtere dagen ook tyroosten met de gedachte het de volgende dag te kunnen doen. deze week heb ik weer afspraak bij bouman. zij hebben mij geadviseerd afleiding te zoeken bv sport omdat je dan ook energie weer krijgt. een daginvulling hebben. ik denk dat ik vanaf deze week 2 dagen achterelkaar nuchter zal moeten gaan en 1 dag gebruiken en het zo op deze manier zal moeten afbouwen. denk dat ik het de 2e dag (de eerste keer weer net zo moelijk zal krijgen wat die trek betreft als die eerste keer met die ene dag), maar hoop dat dat minder zal worden als ik het een paar keer gedaan heb.. ik krijg ook gropepsgesprekken daar. dat is nog niet van start gegaan. mijn intentie is om alleen de weekenden wat te gaan gebruiken. we moeten dit gaan aankijken als het eenm,aal zover is ofdat ik hiermee om kan gaan. hoop dat je hier wat aan gehad hebt. groetjes parkzicht"
"foxy zei: Even je laatste vraag beantwoorden: Soms denk ik dat het beter is te stoppen omdat het niet goed is voor je lichaam. Maar op andere momenten vraag ik me af waarom ik het niet zou doen. Ik hoef niet te werken als ik dat niet wil dus ik doe er niemand kwaad mee als ik een halve week strak ben. Ook lijk ik er soms psychisch voordeel bij te hebben. Ik kan mijn gedachten veel beter ordenen en over dingen praten zonder meteen emotioneel te worden of erna een dag depressief rond te lopen. Voorlopig wegen de voordelen nog op tegen de schade die ik aanricht in mijn lichaam. Klik om te vergroten... hoi foxy, ik ben nu 4 jaar verslaafd aan de speed. ik ben gaan gebruiken na een zware periode in mijn leven. ik had een opname achter de rug door heel veel ellende(bedreigingen enz) van mijn ex. toen ik terugkwam van opname was ik lichamelijk en geestelijk een wrak. ik heb 2 kinderen die me alles zijn, maar bij terugkomst uit opname, ging heel de ellende gewoon door. scholen merkte dat het thuis niet goed ging met mij en vreesden dus ook voor kids. zij raden mij daarom een ventillatiegesprek aan met jeugdzorg. dan weet je wel hoe laat het is. ik heb mijn kids altijd goed verzorgd, maar kon de boel niet draaiende houden thuis op dat moment. omdat ik bang was voor weer een opname en mijn kids dan kwijt te raken ben ik met speed begonnen. om energie te krijgen om de dingen weer op orde te brengen. ik wist dat ik er geestelijk wel bovenop zou komen na verloop van tijd, maar lichamelijk had ik direct enrgie nodig! dit begon allemaal een paar weken voordat mijn kids zomervakantie kregen. ik nam die speed en idd ik had energie te over en kon zo mijn dingen weer oppakken en mijn leven op orde brengen. door die zomervakantie kon ik niet meer stoppen. ik ben alleenstaande moeder zonder famlie, dus ben heel die vakantie aan 1 stuk door gaan gebruiken. ik wilde dingen met mijn kinderen ondernemen en kon nog niet rust gaan nemen. een paar weken na die zomervakantie wilde ik gaan stoppen maar gebruikte toen al die maanden al en best veel en had bijna niet geslapen al die tijd.. ik kon niet meer stoppen. de uurtjes dat kids op school zaten waren te weinig om uitgerust te raken dus moest weer gaan gebruiken steeds. speed is zo makkleijk omdat je alles ermee kunt doen. ik deed het huishouden deed dingen met mijn kids ging werken enz enz. alles ging altijd goed. ik ben een controle freakl met drugs want mijn ma was alcoholist. heb bij haar een hooop fout zien gaan in de opvoeding. ik had maar 1 regel met mijn gebruik, mijn kids mogen er niet onder lijden en dat hebben ze ook nooit gedaan. ik heb nooit gepoft of geld ervoor geleend, want dat vind ik junkie achtig. ik leerde ermee te slapen en te eten dus je ziet het ook niet aan mij. nu 4 jaar verder wil ik toch ermee gaan stoppen. niet voor mijn lichaam want ik trek het best ik voel me goed, misschien ook omdat ik gewoon erbij slaap en eet. ik begrijp wat je zegt over speed dat je niet een reden ziet om ermee te stoppen. zo zie ik het ook wel. het heeft mij veel goeds opgeleverd. en ik word er niet para van ofzo functioneer gewoon goed in alles. maar na 4 jaar elke dag te snuiven, werd ik het zat en voel ik me toch een junkie omdat ik in paniek raak als mijn zak op raakt. er was pas gelee moelijk aan pep te komen en de paniek die dan bij mij opkomt want ik heb elke dag me lijntje nodig. nu is een goeie vriend van mij dealer dus ik heb nooit zonder gezeten en kreeg het de eerste jaren ook nog es voor niks. maar ik ben het zat dat ik afhankelijk ben van dat lijntje elke dag. het gebel naar mijn dealer elke keer het geregel. het afhankelijke ervan. ik heb het niet meer zelf in de hand. heel mijn systeem is gewend alles met pep te moeten doen. ik kon geen dag zonder. ik voel me een junkie. ik vind het ook nog es zonde van mijn geld want ik gebruik een gram per dag ongeveer. koop dus voor 150 euro per maand. ik kan het wel betalen want werk daarvoor maar geef het liever aan mijn kids. nu loop ik bij bouman sinds 2 weken om van het afhankelijke af te komen. ik wil in het weekend nog me lijntje kunnen nemen, maar niet elke dag ervan afhankelijk van zijn. ik doe nu om de dag gebruiken. en moet mezelf alles overnieuw aanleren. ben altijd gewend alles op dat lijntje te doen. kon eerst niet eens meer me hondje uitlaten nuchter! niet omdat ik oververmoeid was want dagen doorgaan doe ik al een tijd niet meer. maar gewoon uit gewenning. zelfs me eigen opmaken zonder lijntje moet ik mezelf weer aanleren! ik ben gewend laatste jaar me lijntje 1x per dag sóchtends te nemen. dat is mijn start van de dag en lichaam en geest zijn gewend alle activiteiten op dat lijntje te doen. moest mezelf leren te stofzuigen nuchter boodschappen doen nuchter alles overnieuw aanleren! kijk ermee uit. ik zag er ook niks kwaads in,want alles liep goed en ik voelde me er goed bij maar ik ben wel verslaafd geraakt. groetjes parkzicht"