"aller eerst moet ik zeggen dat ik geen heilig boontje ben,heb veel geprobeert in het leven,qua drugs ep,xtc,sos en paddo's,dat is gezegd,kom ik later op terug.Ook ik verlies op dit moment mn beste vriend,tenminste,zo voelt het.Ik ken hem al sinds mn 6de,en we hebben samen aardig wat feesies onveilig gemaakt,todat hij naar bosnie moest,hij zat in dienst,en nu kan ik de tijd erna wel helemaal vertellen,maar beter to the point,hij heeft daar een behoorlijke deuk opgelopen die niemand echt heeft doorgehad,ook hij in eerste instantie niet.Tot 2 jaar geleden was alles koek en ei tussen ons,todat hij steeds vaker zn mobiel niet opnam,afspraken af zegde,nooit meer langskomen,en totaal aan het vervreemden was van ons vriendencluppie.Toen het steeds erger werd,kreeg ik ook bijna een gevoel van:joh,bekijk het lekker,hoe kan je nou zo'n lange vriendschap in een hoek trappen.Nu snap ik wat er was....hij zat eerst volop aan de sos,todat zn geld op was,en in aanraking kwam met ghb.allemaal in het afgelopen jaar,al een jaar net gezien...en bij toeval krijg ik via via te horen dat het slecht met hem gaat.....ik mn trots aan de kant gezet,en heb hem opgebeld...het eerste wat hij zei dat hij verslaafd was,in die woorden,zo knap om meteen zo eerlijk te zijn,maar ook zo'n shock voor me....alles kwijt...een superleuk meisje,zn baan,geen enkel contact meer met mensen van vroeger,al zn vrienden,niemand die hem heeft gebeld...omdat we geen idee hadden....goeiemiddag ze...wat een rotzooi is dat zeg,die ghb,wist niet dat het zo verslavend was,en het bizarre is,dat nu hij zn verhaal heeft verteld,en meer mensen het weten,er nog 2 goede bekende een bijna gelijk verhaal hebben...ook helemaal eraan....zucht...wat kan je goed functionen met die zooi zeg,heb nooit iets gemerkt aan ze!wel ooit een vriendinnetje van me zien wegvallen...en dat vond ik doodeng,nergens meer op reageren,meer dood dan levend....meteen het moment dat ik wist dat ik het nooit ging proberen..en das heel wat voor me...ben nogal nieuwsgierig,hahaha,maar goed,ik zal tot the point komen(moest het allemaal gewoon even kwijt,hoop niet dat iemand zich eraan stoort),hij woont weer bij zn ouders,en die weten zn probleem,hij heeft het verteld,maar die weten zich geen raad,hij zit de afgelopen 3 dagen alleen op zn kamer,niemand die hem even meeneemt,desnoods aan zn oor,even eruit,even gedachtes ergens anders op....nope,en nu komt mn punt....omdat ik zelf ook genoeg gek heb gedaan,zoals ik in de eerste zin al zei,neemt hij me niet serieus,hij heeft het gevoel dat ik een beetje betweterig doe...tja....gek om uit iemand zn mond te horen dat je moet stoppen,en die zelfde persoon is er zelf niet vies van!Weet niet zo goed wat ik moet doen,ben ik wel de aangewezen persoon om hem een schop onder zn kont te geven?Is dat wel handig om dat te doen bij iemand met ghb probleem?Ben bang dat het averechts werkt,en dat hij me weer gaat afstoten....eigenlijk ook egoistisch van mij,want dan denk ik aan mezelf,maar wil hem gewoon graag helpen....en voel me machteloos!Hij is bij pieter baan centrum geweest...zegt ie,ze hebben hem weggestuurd met het verhaal dat het 4 tot 6 weken wachttijd is...wachttijd bij een drugsprobleem?Belachelijk,als het waar is wat hij zegt..dat ie geweest is bedoel ik.Dacht dt er altijd wel meteen iets gebeurde rondom een verslaafd persoon,dat er een proces in gang werd gezet,bijvoorbeeld vervangende verdovende middelen,medicijnen...of zoiets,heb ook geen idee hoe het allemaal werkt...maar hij heeft echt zwaar,en snel hulp nodig..hij zit nu echt weg te kwijnen...moet ik hem maar geloven,of moet ik actie ondernemen door bijv pieter baan te bellen om het te checken...langs zn huisarts om het te melden...weet ik het!Als iemand me een beetje een neutrale mening kan geven,of een tip..heel graag,kan het niet aanzien dat alles wat ie had kapot is,vaak onherstelbaar,en dat wat ie nog heeft totaal niet tot hem doordringt!Een heel verhaal,maar ook een heel groot probleem....en dan mensen maar roepen dat coke zo verslavend is,maar ondertussen.....en dat is niet om coke aan te moedigen!en ook niet met die vinger wijzend,maar hou een beetje je diebare mensen in het oog,je weet waarschijnlijk wel welke mensen vatbaar kunnen zijn voor deze troep!En dat komt vooral uit mn gevoel dat ik hem in de steek heb gelaten,maar ja,je ziet het ook niet aan hem,gewoon kleur op zn wangen,zet knop om en iedereen trapt erin!Behalve als je goed oplet..na 2 uurtjes gaan zn handen trillen,word onrustig,en is vaak binnen 1 minuut van gezellig zijn aar weg vluchten...poe he...wat is het leven toch af en toe klote.."