Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Joehoe, ik heb net vanmiddag mijn tweede oogst van een growkitje mexicana's gehaald... ze zagen er allemaal bizar mooi uit, maar ik ben bang dat ik het allemaal heb verprutst. Kort na het 'plukken' begonnen ze al een klein beetje donkerblauw/groenig te verkleuren (misschien door de kneuzing?) en daarna heb ik ze nog een paar uur voor de ventilator gezet op een krant (lucht op kamertemperatuur!). Om me iets beter te kunnen concentreren op mijn tentamens, besloot ik dit keer wat eerder (lees: na een uur of vier, in plaats van twee dagen) om van de ventilator over te schakelen naar een 'droogbak' (diepvriesdoos, keukenpapier erin, paddo's erop en zakje silica gel ernaast). Toch even schrikken, toen ik net weer keek. Het grootste deel is bijna helemaal zwart geworden, of een soort van donkerblauw... zie foto voor referentiemateriaal. Vraag der vragen: zijn deze nog eetbaar? Ik vrees het ergste. Intussen heb ik ze weer uit de droogdoos gehaald en maar weer even voor meneer de ventilator teruggelegd... het zag er niet gezond uit. Alvast bedankt!!"
"Helemaal droog zijn ze nog niet, ik laat ze nog even zo liggen en dan droog ik ze de komende dagen weer verder in het doosje... ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het een of andere schimmel of rotting is, maar het ziet er gewoon zo ehm, zwartig (&ongezond) uit. Maar goed, enig idee hoe het zou kunnen komen?"
"Hehe, ik heb intussen al een vet gruwelijk weegschaaltje gekocht, nauwkeurig op .01 gram G!!! Uiteindelijk drooggewicht valt toch een klein beetje tegen, uiteindelijk kom ik op ongeveer 50 gram uit... die vent in de winkel gaf me veel hogere verwachtingen, haha."
"Haha, ik had gisteren uiteraard al een happie genomen het is er allemaal in gebleven en nergens last van gehad, dus het zal inderdaad wel goed zijn. Dan nog een vraagje uit praktisch oogpunt: hoe wegen jullie normaal gezien porties af? Brievenwegers of keukenweegschaaltjes lijken een optie, maar als je echt richting de 1.5 gram pp moet rekenen, dan zijn die dingen ook weer net niet precies genoeg... of is het goed te overzien? Nog even deze, omdat hij er zo moddervet uitziet:"
"Eh... nieuwe serie is nu ongeveer klaar om geoogst te worden, maar er is iets vreemds mee. Ten eerste zijn de stoeltjes echt vier keer zo groot als normaal en ten tweede zijn ze van paddestoelbruin naar pikzwart verkleurd... ze zagen er eerst vet gezond uit, maar toen leek er uit een van de 'kransjes' op de stelen een zwarte vlek te verspreiden over de hoedjes waar hij mee in aanraking was en nu is bijna de hele bak zwartachtig, haha. Dat vier keer zo grote lijkt me uiteraard geen probleem, maar deze zwartheid is toch weer heel anders dan eerst... al voor het oogsten ziet het er smerig uit. Probleem of niet?"
"2001 - A Space Odyssey Die film was al een snoeiharde trip zonder er ook maar iets bij te gebruiken..."