Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik gebruik 3-mmc. Na 14 weken elk weekend 3-mmc op technofeesten te hebben gebruikt, begon ik steeds meer te merken dat het voor mij lastig is om bij te komen en mijn eetlust is veel minder. Ik moet veel eten om op gewicht te blijven, aankomen lukt nu meestal pas na 2 á 3 weken geen drugs te hebben gebruikt. Ik zit ook sneller vol van een maaltijd dan voorheen en ik heb geen trek naar vettigheid meer. Verder heb ik geen klachten, alleen een opgejaagd gevoel en soms angst. Is dit een gevolg van een aanhoudende snelle stofwisseling? Ik zou graag willen weten hoe drugs hier invloed op heeft en of het dus inderdaad door alleen de drugs kan gebeuren. Voor de zekerheid zal ik me bij mijn huisarts melden Extra info: 21 jaar, vrouw, 1,75m, vast op 55kg"
"Ulixes zei: Hi, een goed begin is stoppen met wekelijks 3M gebruiken. Als je naar de huisarts gaat en bijvoorbeeld niet vermeld dat je wekelijks drugs gebruikt snijd je jezelf in de vingers. Stims onderdrukken namelijk je eetlust, persoonlijk heb ik de dagen erna nog last van. In de tijd dat ik xtc misbruikte viel ik kilo’s af per rave en dat minstens 2 keer per maand. Is echt niet gezond. Klik om te vergroten... Ik gebruik sinds twee maanden niet meer wekelijks, daarom ben ik erachter gekomen dat ik 2-3 weken later nog altijd last heb van deze klachten. Verder ben ik open en eerlijk over mijn drugsgebruik"
"Ulixes zei: Hoe vaak gebruik je nu? En gebruik je nog andere stims? Na 14 weken wekelijks gebruik kun je beter een tijd helemaal stoppen in plaats van minderen imho. Klik om te vergroten... Je hebt gelijk, maar stoppen voor mij is lastig. Niet vanwege de drugs, maar vanwege de raves, ik heb niet echt een leven buiten mijn sociale netwerk vanuit de raves. Maar dat is een heel ander onderwerp.. Ik gebruik momenteel eens in de 3 weken, ongeveer drie kwart gram per keer. Verder gebruik ik geen andere drugs en ik rook vrijwel niet. Ik wil minderen naar een kwart gram door op afters niet meer te gebruiken en tolerantie af te bouwen"
"Ulixes zei: Ik ken dat heus hoor en het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je niet kunt raven zonder drugs te gebruiken is het wellicht handig om uit te pluizen waarom dat niet kan. Dan toch echt minder vaak gaan (dan blijft het ook speciaal) of nuchter blijven. Ik ben benieuwd of afbouwen je gaat lukken. Het klinkt in elk geval als een achterliggend probleem wat je aan kunt pakken. Klik om te vergroten... Ik stel het meestal uit, maar na een uur of twee is de verleiding om te gebruiken groot omdat ik fysiek snel uitgeput word, en als je iedereen om je heen in die ‘high’ ziet.. Maar naar mijn mening ervaar ik totaal geen verslaving. Ik heb totaal geen zin in drugs buiten raves om, ook niet als ik me slecht voel. Het voelt fijn om een week of twee ervan bij te komen en met andere dingen bezig te zijn. Ik heb nog nooit geprobeerd een rave volledig nuchter te gaan, maar ik ga het dan nu toch eens proberen"
"Cyndaquil zei: Is je eet patroon veranderd dan ? Je zegt dat je geen trek in vettigheid hebt dan is het logisch dat je minder aankomt. Als je wilt aankomen mag je best meer eiwitten en vettigheid eten en als je snel vol zit kan je dat gewoon verspreiden over kleinere maaltijden. Dit deed ik toen ik speed dagelijks gebruikte. Het is zeker aanbevolen om langs de huisarts te gaan! Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie, Ik ben juist heel veel gaan eten om niet af te vallen, ondanks dat ik minder trek heb in de dingen. Ik heb eens 2 weken lang 2500-3000 kcal per dag gegeten, maar kwam er hooguit 2 kg van bij. Ik eet bewust veel eiwitten (kwark), maar ik zie het niet terug op de weegschaal"
"OtherShore zei: Terwijl je onder invloed bent van een stimulerend middel zoals 3-mmc neemt je honger af en metabolisme toe (je krijgt dus minder calorieën binnen maar je verbrandt er meer). Maar op lange termijn is er meer aan de hand. Stimulerende middelen beïnvloedden namelijk de hormonale signalen die eetlust reguleren. Mensen die vaak stimulerende middelen gebruiken voelen daardoor niet meer op de juiste momenten honger. Vaak veranderen ze ook van eetpatroon. Ze gaan bijvoorbeeld voedsel eten dat minder rijk is aan de juiste voedingsstoffen. Ten slotte verstoren stimulerende middelen de homeostatische signalen in het lichaam. Je lichaam neemt dan bijvoorbeeld niet meer de juiste voedingstoffen op of stuurt energie naar de verkeerde plekken. Dit soort lange termijn consequenties leiden dan weer tot verder gewichtsverlies. Wat kun je hier aan doen? Tot op zekere hoogte kun je jezelf dwingen om gezonder te eten, maar dat blijft lastig als je de signalen van je lichaam niet kunt vertrouwen. Verder lost dit ook niet alle problemen op, want je energiehuishouding en stofwisseling zijn nog steeds in de war. Ik snap dat je gehecht bent aan het sociale leven rondom raves, maar 1 keer in de 3 weken gebruiken is waarschijnlijk gewoon teveel zoals @Ulixes al aangeeft. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie, hier leer ik veel van. Dit geeft me ook meer motivatie om een rave nuchter te blijven of om minder te raven. Ik ben meer, bewuster en gezonder gaan eten, maar zoals je uitlegt heeft dit inderdaad weinig zin"
"Best mensen, ik wilde graag mijn klachten delen die ik heb gekregen na gebruik van 3-mmc. Gemiddeld om het weekend, 1 gram per feest. Twee of driedubbele als ik zou afteren. Ik gebruik bijna nooit iets ernaast, soms ketamine. Ik wil binnenkort een verwijzing naar een neuroloog aanvragen, en wellicht krijg ik een MRI. Ik heb last van; - Ruis in zicht - Gevoeligheid voor licht - ‘Floaters’ - Nabeelden Dit kan wellicht HPPD zijn. Er is geen verder onderzoek gedaan naar deze aandoening. Ook heb ik last van: - Ongelijke pupillen (rechter pupil is verwijd) - Pijnlijke spieren rondom rechter oog - mijn rechter oog is meer naar buiten gaan staan, bij veraf focussen. Dit kan wellicht duiden op schade aan de derde hersenzenuw. en zoals we allemaal kennen: - Geheugenverlies - Slecht kortetermijngeheugen Beschadigde hippocampus. mijn bevindingen moeten bevestigd worden door een professional, maar ik wilde niet tot die tijd wachten om dit te delen om anderen te waarschuwen voor de zenuwschade die 3-mmc kan veroorzaken. En dan heb ik het nog niet over de andere lichamelijke klachten, waar ik zelfs een hartecho voor heb laten maken en bloedonderzoek had laten doen. Precieze oorzaak van mijn klachten hadden ze nooit gevonden. Dit was onder anderen haarverlies, bleek/geel zien, flauwvallen, blauwe lippen, tintelingen in ledematen, hartkloppingen en -overslagen, hard kloppend hard, minder smaak proeven, geen eetlust, etc… deze klachten verdwenen na een half jaar gezond, genoeg en gevarieerd te eten ja, ik ben gestopt met 3-mmc. Mijn huidig doel is om een half jaar niet te gebruiken. Dit is makkelijk na te streven, dan ‘ik stop nu volledig met drugs’, dan gooi ik mezelf in het diepe waardoor het lastiger is om nee tegen drugs te zeggen"
"Casrus zei: Dank je. Kwam die 3-MMC van een vendor, en heb je hem laten testen? Klik om te vergroten... Mijn eigen 3-mmc was getest (3-mmc, vaak 98%-99% puur) maar heb ook vaak ongetest van anderen gebruikt. Misschien ben ik stom maar wat is een vendor precies? ik haalde mijn 3-mmc samen met een vriend van me in een grote bestelling, waarna hij het bij zijn dealer zou ophalen. Ik kennde dealer niet"
"Levensgenieter23 zei: Ik kan dit beamen. Ik heb hier ook nog steeds last van. Precies wat jij zegt. Ruis in zicht, nabeelden, floaters, gevoeligheid voor licht. Het is klote spul en zorgt voor blijvende schade. Ik ben benieuwd wanneer het weggaat. Ik zit op 2 maanden niet gebruik bijna en heb er nog steeds last van. Niet eens heftig gebruikt. veel sterkte gewenst! Klik om te vergroten... Jammer om te horen, sterkte! Is dit ook na 3-mmc gebruikt te hebben? Ik heb zelf een beetje verlichting van mijn klachten gekregen toen ik zorgde voor genoeg slaap, beweging, eiwitten (voor het slapen) en vitamines en mineralen die goed zijn voor de zenuwen. Ik kan niet zeggen welk van deze aanpassingen uiteindelijk heeft geholpen, maar het helpt een beetje! Ik heb al iets minder last van ruis, nabeelden en gevoeligheid voor licht"
"Casrus zei: Heb dit soort dingen ook weleens, maar tot nu toe is het altijd weer weg getrokken. Er zijn wel drugs die je zicht tijdelijk aantasten, zo was mijn huisgenoot in de jaren negentig van datura twee weken 'blind' geworden. Het laatste wat ik had/heb is dat na Keulen en Düsseldorf twee weken geleden, het scherpstellen van mijn ogen niet meer op dezelfde manier werkt. Het lijkt wel of ik minder bijziend geworden ben. Normaal heb ik dat niet. Klik om te vergroten... Oei… Datura heb ik ooit eens voorbij zien komen. Dat is geen drugs, maar praktisch gif van een bloem, toch? Van wat ik mij herinner. Dat is inderdaad spelen met vuur. Gelukkig was de blindheid niet permanent Een verandering in het scherpstellen van je ogen is het waard om na te laten kijken. Wanneer het op ogen en ons zicht aankomt, is het niet iets wat ik zou willen afwachten"