Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoihoi, Ik ben een 15 jarige scholier, en ik heb hulp nodig. Ik heb ADD, en neem daarvoor concerta 36mg in de ochtend en ritalin van 5/10mg in de avond. Ik merk dat als ik het inneem me wel beter kan concentreren en kan opletten in de les, maar niet genoeg om goede cijfers te halen. Nu heb ik over een week proefwerk week, en heb nog niet geleerd omdat het me niet lukt om mijn hoofd erbij te houden. Ik heb een aantal vragen; -Heeft het uberhaupt wel werking aangezien ik ADD heb? -Is het beter om ritalin of concerta te nemen voor leren? -Hoeveel mg ritalin/concerta is genoeg om in korte tijd goed te kunnen leren? -Is het ook handig om tijdens de proefwerken ook te gebruiken? Met veel groet, nniviro"
"johndeertrekker zei: ik heb mijn examens gehaald op ongeveer 20 mg ritalin, zonder (bevestigde) ADD maar wel altijd zware concentratie problemen gehad op school. als je op je huidige dosis wel beter kan concentreren maar nog geen goede cijfers haalt dan lijkt het me dat je ofwel beter moet leren ofwel je dosering nog wat moet verhogen. eventueel hier met een huisarts of dergelijke over hebben? Klik om te vergroten... Ik kan me wel beter concentreren en ben rustiger qua gedachtes, maar het lukt me nogsteeds niet om aan het leren/huiswerk te beginnen. Zou het beter gaan als ik 2x mijn dosis neem?"