Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik kom jullie om raad vragen eigenlijk. Ik ben een meisje van 22j en men vriend is 23. Sinds enkele weken zijn we trug samen na 6j met een pauze van 6mnd. In die 6j heeft hij al de neiging gehad om er mee te beginnen maar omdat zijn broer er al jaren (15j) aan zit heb ik hem er altijd van kunnen afhouden. Nu hebben we 6mnd geleden een dipje gehad en zijn onze wegen gescheiden. Hij is vollop vanals beginnen nemen en toch goed in dat soort milieu terecht gekomen. Sinds 3 weken zijn we terug samen (onze wegen zijn weer gekruisd). En hij merkt nu dat hij verslaafd is. hij komt van 3-4jointe per dag naar 1 op de avond. Al de rest is hij reeds mee gestopt. maar dit is hem heel zwaar. Vandaag zou hij 36u gestopt zijn met de cannabis. Hij kan niet slapen en moet veel overgeven. Heeft zweetbuien en is wispelturig in gedrag. Ik wil hem steunen en weet dat dit niet makkelijk is voor hem. Wil hem motiveren en de hem moed geven. Maar vandaag wist hij echt niet hoe het verder moest. hij heeft dus weer gerookt want hij moest slapen want heeft vannacht weer de nachtpost. Hebben jullie hier ervaringen mee?? En tips en trics om dit aan te pakken. hij wilt er echt vanaf en weet dat hij niet zonder kan. En hij wilt stoppen. Thx alvast he een bezorgde vriendin"
"hoi, ja met rest is tot zover ik weet he. peed, cocaine, xtc,... weet zelf niet wat er nog is :-/ het enigste wat hij is blijven nemen uiteindelijk is speed en blowen. blowen doet hij wel wiet en hasj. Weet niet of dat iets uitmaakt... hijis 3weken geleden gestopt met de speed. Dat ging goed en is afgebouwd naar 1 joint perdag. Dusja...."
"hoi, ja we zijn nog steeds samen ja van opium zou hij niets gebruikt hebben. Hij heeft wel om onze breuk te verwerken kalmeringspillen en slaappillen genomen. Dit heeft hij toen vervangen door drugs. Momenteel rookt hij een halve voor het slapengaan. En met enkel wiet geen hasj meer. Zondag hebben we wel ruzie gehad over het feit dat hij als hij gestopt is nog af en toe iets wil gebruiken. Gaat dit??? Heb dan gewoon schrik dat hij gaat hervallen. En ik ben er al helemaal niet voor. Xx"
"ja ik geloof er wil in dat hij van zijn verslaving afwilt. Ma hij kan het niet als hij er zelf niet 200% achter staat. Over 2 weken heeft hij de late en dan wilt hij het opnieuw proberen. Dan kan hij dat makkelijker combineren met zen werk zegt hij. Hoop gewoon enkel niet dat dat een excuus is om mij stil te houden Maja zullen zien he."
"thx allemaal heb echt veel aan jullie reacties gehad. Ik weet dat ik nooit akkoord zou gaan met dat hij de rest van zijn leven zo doordoet. Momenteel rookt hij max 1tje per dag. en ja ik ben ni constant bij hem en moet hem hierin vertrouwen dat hij gewoon eerlijk is. En hij zegt ook wel de dagen dat hij vrij is en gewoon thuis zit zijn heel zwaar. En dat het echt in zen hoofd zit van dat hij er nood aan heeft. En ik weet dat hij die stap zelf moet zeggen, want als ik hem verplicht en hij echt niet zelf wilt hij het achter men rug doet. En dat is zeker het laaste wat ik wil. En hoop dat hij binnenkort de kracht vind om het voor zen eigen uit te maken. En ja hij doet het om te ontspannen en goed te kunnen slapen maja .. . Alvast bedankt allemaal. Nog een vRaagje een vriendin zegt van zodra hij zou stoppen dat ik hem zou moeten 'controleren' door hem in het potje te laten plasen en dit te laten onderzoeken. Al gewoon om het feit om zelf zeker te zijn. Hoe staan jullie hier tegeonover?? groetjes"
"Neen toch niet zover ik weet ma het is ook eenzekerheid. want een verslaving kan ver gaan."
"hoi, bedankt voor de reacties nog. Ook al ben ik van sommige reactie niet verbaast. Maar vrije meningsuiting is toegestaan ook al ga ik er niet altijd volledig mee akkoord. maar ik ben van de mening, ok af en toe now problem. Maar als je al gevoeliger bent om verslaafd te raken ga het ook ni zoeken. En sorry een verslaving hoor je niet te hebben. Ook al is het niet allemaal gemakkelijk je hangt er zo snel aan (aan alles) Iedereen maakt zijn eigen keuzes, net zoals ik de mijne. Wilt iemand zijn leven met mij delen zal hij offers moeten maken net zoals ik dat dan ook doe. En 1 offer is ik wil geen verslaafde aan nx ni. En als ik dat niet waard ben voor die persoon dan hoefd het niet. Hoe kan je iets materieel boven een persoon die je graag ziet stellen?? Als je dit al zou doen dan moet je eigenlijk is goed nadenke of je die persoon wel effectief graag ziet. En ik weet hij wilt stoppen, het is het mentale waar hij het moeilijk mee heeft. Als hij een gans weekend bij mij thuis is dan heeft hij zelfs geen behoefte ernaar (afleiding) Maar zodra hij bij zijn thuis is, waar zijn zus en schoonbroer roken is het om zeep. Dus, ik begrijp dat hij het moeilijk heeft en ben er 200% voor hem. Maar hij moet momenteel zelf de kracht vinden. Heb ook met hem gesproken over het potteke pissen En hij zei zelfs, waar ik van verwonderd was. Zodra ik volledig stop mag je mij dat zelfs vragen. En zal ik dat met plezier voor je doen. En dat doet mij toch heel veel. Ik kan niet voorspellen wat de toekomst brengt. Maar kan enkel het beste hopen. Xxx"