Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik wil even een korte update doen, omdat ik veel hulp haal uit het lezen hier. Ik ben nu een week volledig van de oxy af. Ik heb vandaag echter een diagnose gekregen van mijn nachtelijke pijn: levator ani syndroom. Na de bevalling over een week of 7 mag ik als ik genezen ben terugkomen voor een behandeling: gabapentine, botox inspuitingen,... we zien wel. Maar ik heb dus hoop op pijnverlichting. Hopelijk heb ik geen oxy meer nodig. @Miems ik denk aan je en hoop dat alles goed gaat met je"
"Miems zei: Update.. Hier ben ik dan weer lieve mensen. Afgelopen zaterdag ben ik weer trotse mama geworden van een prachtige prinsje. Het was een heftige bevalling waar geen einde aan leek te komen. Echt ik wil er niet eens aan terug denken. Gelukkig heeft hij niks erg overgehouden aan de oxycodon. Tenmiste geen ontwenning. Maar helaas ligt hij toch wel op de neo omdat ik dus al langer met gebroken vliezen heb gelopen (hoelang weten ze niet) ook heeft mijn zoontje flink gepoept in het vruchtwater en dit ook gedronken. Einde van de bevalling moest hij dan ook echt met spoed komen want ctg gaf aan dat zijn hartje hard achteruit ging. Hij is heel erg misselijk en de uitslag van de kweek was positief dus er zijn wel infecties en bloedwaarden ook. Maar wat voor infecties en hoe en wat dat weten ze helaas niet zo goed. Mijn hart is gebroken maar ben ook dankbaar voor de zorg die ze hem geven. Hij krijgt nu enkel antibiotica om de infecties tegen te gaan. Hopelijk mag hij snel naar huis. Voor nu moet ik op en neer reizen en dat valt me zwaar. Mijn lichaam doet zoveel pijn. En het is toch wel een kleine 15 km naar het ziekenhuis. Maar goed ben al blij dat hij niet moest ontwennen. Jullie zijn een onwijs grote steun geweest. Dank jullie wel Klik om te vergroten... Dikke proficiat met de geboorte! Wat goed om te horen dat hij niet moet ontwennen, ik duim dat je zoon snel op krachten is en uit neo mag. Mijn zoontje komt over een week of 6-7."
"Sterretje1984 zei: Hi allen, Hoe gaat het met iedereen? Hier een update van mij met op het einde een vraag waarop ik hoop dat iemand er antwoord op weet. Hier ging het stoppen weer met vallen en opstaan. Half december 2 ribben gebroken en een paar ribben en rug gekneusd. De pijn zorgde voor een terugval van een ruime week. Daarna mega snel afgebouwd en op 30 december nog 1x en voor het laatst oxy genomen in 1x in grote hoeveelheid (240mg). Om een beetje door de ontwenning heen te komen, want die was na 1 week terugval ineens weer heftig, mijn oxazepam en temazepam gigantisch misbruikt (100mg oxa en 80mg tema per dag, de oxazepam verdeeld over 40mg ochtend en 60mg avond en de tema in 1x in de avond) daardoor was ik na 1,5 week al door mijn maandvoorraad heen dus op 6 januari ook hier mee gestopt. Tot nu toe heb ik sinds 30 december nog een keer of 4 oxycodon genomen maar dat maar 1x per dag en ook maar 10mg als we "iets" gepland hadden en ik dan gezellig voor mijn omgeving wilde zijn. Die 10mg was voldoende om even warm te worden en niet te trillen. Nu gaat het eindelijk goed. Ik slaap weer goed, wel kort maar word echt uitgerust wakker. Dat was met alle medicatie heel anders dan sliep ik lang maar was ik overdag nog heel moe. Ook heb ik het idee dat ik voor het eerst sinds lange tijd weer helder ben In mijn hoofd en gedachten. Er is een soort mist verdwenen en dat gevoel is fijn, heel fijn ook voor mijn omgeving heb ik het idee. 9 februari staat er weer een nek operatie gepland en ik moet er nu voor waken dat ik dan door pijn niet terug val in gebruik gewoontes. Als ik het die periode bij 2x 10mg langwerkende oxy per dag (als nodig en niet elke dag) weet te houden ben ik tevreden met mezelf en is mijn missie geslaagd. Ook hoop ik dat ik de benzo's echt alleen indien nodig kan gaan gebruiken met de tijd, de behoefte daaraan (het compleet knock out gaan) is nu groter dan die aan de oxycodon. Waar ik tot 2 maanden terug het oxy roesje nog het meest lekkere vond wat er was is dat nu ik nog maar zo weinig slaap de werking van de benzo's in grote hoeveelheid geworden. Maar ook die behoefte gaat vast wel weer over. En dan nog 1 vraag aan de experts hier. Sinds ik gestopt ben met de oxy en vooral de benzo's heb ik regelmatig gigantisch last van maagpijn. Aanvallen van een kleine minuut die zo een pijn doen dat het zweet me dan uitbreekt en ik bijna moet braken van de pijn. Bij de ontwenning van oxy heb ik hier nooit eerder last van gehad. Komt iemand dit bekend voor bij ontwenning van benzo's? Het varieert van soms wel 10X op 1 dag zo een aanval tot andere dagen maar 1 of 2x maar nog geen dag zonder aanval gehad. Doet me denken aan galstenen qua pijn maar dat kan niet want mijn galblaas is er uit. Klik om te vergroten... Ik heb geen ervaring met ontwenning van benzo’s maar wat je beschrijft qua maagklachten ken ik wel zeer goed. Ik heb 3x een maagzweer gehad en dat voelde zoals hoe jij het beschrijft. Ik werd door de huisarts naar een gastro-enteroloog gestuurd voor een gastroscopie en moest toen maagbeschermmers nemen (omeprazole) en het genas."
"Dag iedereen, ik heb een account aangemaakt om hier te kunnen reageren op dit topic. Eerst en vooral aan @Miems en @Sterretje1984: bedankt voor jullie openheid rond oxy tijdens de zwangerschap Ik ben 30 weken zwanger. Voor mijn zwangerschap nam ik 5 x 5mg snelwerkende Oxynorm per 24 uur. Dit omdat ik rugpatient ben en zo kon ik blijven werken en functioneren. Mijn huisarts en gynaecoloog zijn beiden op de hoogte. Ik heb nu tijdens de zwangerschap afgebouwd naar eerst: 3 x 5 mg per 24 uur en nu zit ik aan 1x 5 mg per 24 uur. Het is zwaar, ik heb veel last van cravings en hevig bewegende benen. ‘s Nachts word ik constant wakker van de pijn. Maar ik moet en zal doorzetten. Binnenkort ga ik dus ook die laatste pil 5 mg per 24 uur stoppen. En dan ben ik clean. Ik ben bang voor die bijwerkingen als ik die laatste 5 mg stop. Ik vind het niet kunnen slapen het ergst tot nu toe."
"@Sterretje1984 heb restless legs al meer dan 10 jaar, lichtjaren voor m’n zwangerschap Vanavond ga ik over naar 2,5 mg (breek mn tablet in 2) en dan eind deze week zit ik normaal aan 0."
"@Sterretje1984 Dank je wel. 1 van de redenen dat ik oxy nam voor het slapen was dus die restless legs, ik vond het goed werken ertegen en kreeg zo 8 u slaap per nacht. Maarja, ik stop voor de baby. Ik vind de restless legs niet erger door ontwennen, even erg als als voordien. Na m’n bevalling gaat de anesthesist kijken in de pijnpoli of hij nog iets kan doen. Ik had inderdaad een tussenstapje nodig mentaal om van 5 naar 0 mg te gaan."
"Miems zei: Update, helaas vrijwel niks positiefs te melden. Ik heb het zwaar, zowel geestelijk als lichaam zit ik er helemaal door heen. Tranen de vrije uitloop gaan is eigelijk alles wat ik nog kan.. Mijn hart is gebroken. Was het enkel het afkicken dan was het me met heel veel bloed zweet en tranen hoe dan ook gelukt. Maar helaas spelen er op prive gebied zoveel andere dingen mee. Het is teveel voor een hart om in 1x te verdragen. Nee ik zoek echt geen medelijden wat dat zal mij niks brengen. Daarnaast gaan ik en hormonen totaal niet door een deur. Ik herken heeeeeeek veel klachten van mijn postnatale depressie uit 2018 (toen was ik niet verslaafd aan oxy. Het doet me zoveel pijn dat er nu al duidelijke aanwijzingen zijn dat er weer geen roze wolk voor mij staat te wachten maar een dikke lelijke depressie die mij nog meer kapot zal maken. Er speelt zoveel, god ik wou dat ik het jullie uit kon leggen maar dit gaat zo diep, verschillende traumas, ik slaap niet meer,loop 24/7 met angst en paniek aanvallen. Ik haat het zo erg dat ik zwanger ben want ik neen nu niet alleen mezelf mee in deze hel maar ook een onschuldige kindje. Nee dit is echt zoveel meer dan ik kan verdragen. Ik heb de huisarts gebeld of ik niet ietw kan krijgen tegen deze onmenselijke angsten en paniek wat ik onderga. Ik ben op en ik wil gewoon niet meer. Het is mijn geloof waardoor ik nooit zelf een einde aan mijn leven zou maken anders had ik dat zelfs overwogen want dit is echt niet meer mensenelijk wat mijn hart moet dragen. Klik om te vergroten... Veel moed Miems, goed dat je belde naar de huisarts voor hulp"