Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hallo allemaal, ik ben nieuw hier omdat ik geen uitweg meer zie. wist niet eens dat hier ook mensen waren om te helpen. wijs me erop wat ik wel en niet mag zeggen. liefst zou ik eerst prive met iemand willen sturen ( als dat mogelijk is?). maar gaat voornamelijk om een ketamineverslaving. maar, wat nog altijd maar een stukje van mijn verhaal is. ook enorm veel schaamte, stress, angsten om dit te plaatsen. hopelijk heeft iemand even tijd. alvast bedankt."
"ik zal het zo kort mogelijk proberen samen te vatten: 7 jaar geleden begonnen mijn schoolproblemen. in die periode nog nooit in aanraking geweest met drugs. enorm veel angsten voor grote groepen mensen, grote gebouwen/ open pleinen,... iedere ochtend voor school braken en niet naar school kunnen gaan van de stress (was toen 13 jaar, nu 20). uiteindelijk (zit uiteraard een heel proces tussen) heeft de rechter een opname van minimum 2, max 3 maanden voorgelegd. ik durfde nooit in opname want had er op dat moment een totaal negatieve kijk op. toen de rechter besliste had ik geen keus meer..... uiteindelijk super veel bij geleerd in de kinderpsychiatrie en diagnose ASS gekregen (dit was eind 2019). maar daarna begon het, (in opname ook medicatie opgestart) geen toekomstplannen en een constant 1 tonig stress niveau. dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik dingen ging proberen om die stress en malende gedachtens te dempen. ik voelde me door niemand begrepen omdat ik zo een naar gevoel had vanbinnen. dus dan dingen proberen (als toen 16 jarige) zoals cannabis, vapen en tabak. daarna is een keertje xtc, dat begon zich te herhalen voor 2 x per week gedurende ongeveer een periode van 3 maanden. daarna mee gestopt en ketamine beginnen te gebruiken dit liep echter veel sneller uit de hand dan ik dacht. eerst wat met vrienden voor het plezier, maar daarna weer alleen voor dat stom gevoel vanbinnen te onderdrukken. altijd in behandeling gebleven en verschillende keren proberen te stoppen van cannabis en ketamine, uiteraard wel met de nodige proffesionele hulp. ik geraakte er maar niet puur omdat ik niets te doen had op een dag door de angsten. dus hulp uitgeschakeld en verder gaan gebruiken, tot het moment dat ik en mijn vrienden beslist hebben dat ik me weer ging laten opnemen, dit keer in de volwassenpsychiatrie. dit was 05/2023. ik ging binnen op het moment dat ik een 3 tal weken geen harddrugs had gebruikt. maar voor men gevoel moest ik toch in opname, anders zou ik falen en hervallen. 4 weken in opname geweest en 1.5 maand clean van alles. tot dat ik merkte toen ik eruit kwam dat de gedachtens en angsten gewoon terug kwamen en precies heftiger. heb veel te veel meegemaakt om dit allemaal in 1 bericht te typen. maar toen is de bom echt ontploft: dagelijks ketamine gebruik gedurende ongeveer 4 maanden. daarna 3mmc gekocht en zo, nu zit ik hier veel te veel zorgen ion mijn hoofd en ik kan het niet verwoorden hoe ik mij voel. ik hoop dat alles oke is wat ik gezegd heb en dat iemand eventueel een beetje info zou geven over dit kleine stukje van de afgelopen 7 jaar. alvast bedankt iedereen"
"ook nu heb ik het gevoel dat ik maar een mini procent van alles verteld heb."
"ik zit vast in mijn eigen hoofd. ben ook psychotisch trouwens"
"mijn diagnoses: ASS. angststoornis. psychotische verschijnselen . en ben nog altijd testen aan het doen."
"ik ben gewoon op door al die jaren, dag in dag uit, te vechten tegen mijn mentale problemen."
"Ondertussen beginnen de mentale klachten ook uit ge breiden naar fysieke klachten, zoals: spiertrekkingen niet onder controle, pijn in mijn spieren, nek rug."
"MR_CHIP zei: elke procent is er 1 blijf vooral delen wat je wilt 🥰 , ben er zeker van dat de users hier je tzt van advies/inzichten gaan voorzien Klik om te vergroten... Voor mijn gevoel heb ik geen duidelijkheid gebracht. Ik heb het gevoel dat ik zoveel problemen heb, dat alleen ik mezelf nog kan begrijpen en volgen. Het is moeilijk uit te leggen voor mij maar ik heb schrik dat er voor mij geen hulp meer zal zijn in de toekomst."
"moetnietmagwel zei: Voor mijn gevoel heb ik geen duidelijkheid gebracht. Ik heb het gevoel dat ik zoveel problemen heb, dat alleen ik mezelf nog kan begrijpen en volgen. Het is moeilijk uit te leggen voor mij maar ik heb schrik dat er voor mij geen hulp meer zal zijn in de toekomst. Klik om te vergroten... Weet niet eens meer hoe het "nuchtere" leven eruit ziet na ± 3- 4 maanden in een soort WAAS te leven."
"Manu76 zei: Je bedoelt dat je niet de juiste medicijnen kreeg om zonder drugs tot rust te komen? Klik om te vergroten... precies"