Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"help! in mijn verleden heb ik wel wat drugs gehad maar nooit verslaafd geweest. tot 3 keer Tot nu toe heb ik sweekends pep gehad dat is me helaas te goed bevallen. heb een hele sterke drang kan me totaal niet meer vermaken. en denk er constant aan. heb nu 6 dagen niks gehad. maar dit kan niet!! ik heb een kind van bijna 3.. heeft iemand tips zodat die extreme drang af komt...! we hebben al instanties op ons dak en kan totaal geen drugs gebruiken. pleas tips!!!"
"toch bedankt"
"Dirkjan zei: Je zou de oorzaak van de drang kunnen achterhalen door uit te vinden waarom je zo graag speed gebruikt, en waarom je de effecten zo hard nodig denkt te hebben. Ben je misschien oververmoeid? Of onzeker? Speed geeft je een tijdelijke boost, energie wordt verhoogd, honger wordt niet meer gevoeld en men wordt zelfverzekerd en euforisch. Als je je afhankelijk voelt van speed heb je waarschijnlijk teveel vertrouwen in de drug gelegd waardoor je deze dingen niet meer zonder speed ervaart. Probeer eens zonder speed dingen te ondernemen waar je gelukkig van wordt. Hobbies, taken, zorgen voor je 3 jarige kind, sociale contacten die niet met drugs gerelateerd zijn. Grote kans ook dat je slaap ritme verstoord is. Probeer dit terug te krijgen door nuchter te slapen, maar bedenk wel dat het wat tijd nodig heeft. Gun jezelf die tijd ook. Elke verandering in je leven kost tijd, ook een positieve verandering. Een huisarts kan je helpen instanties in te schakelen om je verder te helpen. Een huisarts heeft geheimhoudingsplicht en zal niet oordelen of beschuldigen. Als je een 3 jarig kind hebt kan dit nogal wat stress met zich meebrengen. Maar onthoud wel dat hij/zij zonder ouders vrijwel hulpeloos is en ik denk dat je zelf ook voor dit kind wilt zorgen. Bedenk wat je opgeeft als je je problemen niet aanpakt, maar bedenk ook wat je ervoor terug krijgt. Het hoeft niet allemaal in één keer, stapje voor stapje. Met gebruiken los je niks op. Het zorgt er alleen voor dat je de kern van het probleem nooit zult achterhalen. Klik om te vergroten... heel erg bedankt!! waardeer je tips enorm dit geeft me kracht"
"Sheaira zei: Enige wat ik mij kan bedenken is zorgen dat je geen nummers van dealers enz meer hebt. Lastig verder, heb verder ook geen goeie tips ben ik bang, Klik om te vergroten... bedankt"
"Sheaira zei: Graag gedaan, al heb je er waarschijnlijk weinig aan. 🙈 Maar ik merk zelf wel nu ik een dealer heb gevonden dat ik het wel iets sneller weer neem. Ik weet wel als ik er zat van ben dat ik zijn nummer gewoon verwijder en dan kan ik het ook niet meer halen. Klik om te vergroten... kan ik me voorstellen. was ik er maar zat van haha heb het maar 3 keer gebruikt in het weekend dan he. pff dat was echt DE oplossing voor al me problemen. was het maar anders pfff."
"De Dunne zei: Beste @misskitty , het belangrijkste wat je moet onthouden is je kind. Je kindje staat ALTIJD op 1. Dát moet je drijfveer zijn om van drugs af te blijven. Jouw kindje, die van jou afhankelijk is, waar jij zielsveel van houd. Je weet namelijk wat de consequenties zijn op dat gebied als je door gaat met drugs. Dat is een flinke stok achter de deur denk ik.. Veel sterkte! 🥰 Klik om te vergroten... Dankje"
"Mrloverdj zei: Er zijn veel goede tips gegeven. Normaal zou ik hulp adviseren maar je hebt te maken met instanties. Heb je al alle nummers van je dealers geblokt en daarna verwijderd? Die volgorde Dat is stap 1.en de belangrijkste stap. Als instanties hierachter komen kunnen ze hulp verplichten. Maar als je alleenstaand bent of je hebt ze al teveel op je dak, zal je verbaasd zijn hoe snel je je kind kwijt bent. En dan kan ik je op een briefje meegeven dat als dat gebeurt..je juist speed gaat gebruiken en dan heb je er een verslaving bij. Kijk elke keer naar je kind als je een craving hebt. En besef dat ook al heb je maar een paar keer gebruikt..verslaving is niet alleen fysiek. Dat begint in je hoofd. Je moet dus afkicken van je cravings...is er iemand die je in vertrouwen kan nemen? Er zijn meetings voor narcotica anonymous. Echt een aanrader! Zoek veel afleiding. Vraag desnoods voor.maximaal 2.weken kalmeringsmiddelen bij de huisarts..dit in combinatie met alle tips van hierboven. Als je denkt dat wat ik noem overdreven lijkt..nee, dit is een deel van mijn werkgebied. Dit moet je in de kiem smoren. Vaak krijgen mensen een peloton hulp(als ze geluk hebben) bij een peloton aan problemen. Maar het probleem zit hem niet in de zoveelste snuif..dat is het gevolg.. Het probleem zit hem in de oorzaak, dat stemmetje in je hoofd, die craving. Als je de oorzaak bestrijd heb je je oplossing. Denk nooit dat je strijd tegen het verlangen naar 1 x gebruik. Als je die strijd verliest ..gebruik je niet alleen, je opent de deur voor verslaving en je kind in een pleeggezin. Daar strijd je voor!! Hoop dat je iets laat horen nog. Klik om te vergroten... Dankje super"
"Rivalrie zei: Klinkt als een depressie... Dat los je niet op met speed. Probeer eens met je huisarts te praten. Antidepressiva zou beter passen denk ik. Klik om te vergroten... Ja presies"
"Syl zei: Nou ik ga een poging wagen.. Je verteld dat jullie al instanties op jullie dak hebben. Er is dus al het een en ander wat er speelt.. Zijn jouw partner en jij samen en zoja gebruikt hij ook drugs?. Wat anderen ook al aangaven, dat je het onderliggende probleem moet aanpakken. Dus voel je je depressief ga naar de huisarts. Heb je zo veel aan je hoofd en voel je je lusteloos en uitgeput, ga naar je huisarts. Ben zelf moeder van 2 kinderen (19 & 21) en ben ruim 8 jaar zwaar verslaafd geweest aan speed. Mijn relatie was slopend (geestelijk en lichamelijk geweld). Ik was uitgeput en had mezelf wijsgemaakt dat ik alleen met speed op het zou doorstaan. We hadden ook veel financiële problemen wat ook nog eens extra veel stress erbij gaf. Heb destijds wel meerdere pogingen gedaan te stoppen. Als je een partner hebt die ook gebruikt en niet wil stoppen gaat dit een zware opgave worden. Speed geeft je wat energie en het vlakt je gevoelens en emoties af. Je gaat op een gegeven moment in een soort bubbel leven. Blijf geloven in je eigen kracht!!. Heb je schulden, zoek hulp Voel je je depressief of lichamelijk op, ga naar je huisarts. Zoek hulp voor de onderliggende klachten. Speed is niet de oplossing!!. Uiteindelijk worden je emoties afgestompt en krijg je op den duur een depressie die ongekend is. Ik had het geluk dat mijn dochter op een leeftijd was dat ze aardig zelfstandig was toen ik ging afkicken. Zodra ze na school was kon ik slapen want veel meer dan dat kon ik niet. Jouw kind is niet zelfstandig en red zich zekers nog niet alleen. Blijf er vanaf nu het nog kan !!!. Nogmaals speed is geen oplossing want alle achterliggende problemen blijven gewoon. Je zult steeds meer nodig gaan hebben en er steeds minder uit halen. Probeer de problemen hoe moeilijk ook nu nuchter aan te pakken. Schaam je niet om hulp te vragen bij instanties, daar zijn ze voor. Geloof mij, uit ervaring kan ik zeggen.. Als je zwaar verslaafd bent komen al die problemen dubbel zo zwaar en hard aan. Focus je op de problemen die er nu zijn en pak die aan. Vertrouw op je eigen innerlijke kracht. Je kind is het allerbelangrijkste en heeft niks aan een verslaafde ouder. Onthoud dat jij sterker bent dan de speed!!. Kijk elke x dat je zon zin hebt in speed naar je kind. En besef dan dat je je kind er ook bij schaad!!. Klik om te vergroten... Dankje voor je tips je hebt gelijk. gelukkig is het die 3 keer bij hem niet goed gevallen dus hij wil er niks meer van weten."
"De Zandman zei: Gaan denken aan "hoe lekker speed wel was", en aan de leuke details uit die tijd, is het voorportaal van een terugval triggeren. Voor mij zeer zeker, omdat je de donkere periodes vergeet en je alleen maar aan de "positieve" details denkt. Dat is zeker in het begin van een nuchter leven echt een ( in mijn beleving) minder goede zaak. Gaan ronddraaien in die materie moet je zien te doorbreken. Je maakt het jezelf ontzettend moeilijk zo. Mocht je tegen zo'n moment aanlopen, dan probeer om met een klusje doen je aandacht te verzetten naar dat klusje. Dit werkte bij mij zeer goed. Iig niet op de bank gaan zitten prakkedenken! Klik om te vergroten... Dankje voor de tip jij hebt helemaal gelijk. en idd dat is moeilijk van" ik weet hoe het was" moet ik idd even verzetten"