Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"“Waarom zoek je altijd problemen? Waarom niet gewoon genieten, we hebben genoeg geld ga wat leuks doen?” Dit is iets wat ik mijn vriend vaak vraag. We zijn inmiddels meer dan 14 jaar samen. En wonen ook al heel wat jaar samen. Regelmatig zoekt ie z’n heil in drank en drugs en ik begrijp dat gewoon echt niet. Nee, het is geen recreatieve gebruiker, maar echt iemand die het vervolgens niet in de hand heeft. Mijn vriend is sinds een paar jaar arbeidsongeschikt. Hij kan dus doen wat hij wil. Ik werk fulltime en verdien erg goed. Hij kookt en doet het huishouden. In plaats van dat hij daar buiten leuke dingen doet, zoekt hij iedere keer problemen. Dan is het weer drank, dan is het weer drugs. Als hij niets gebruikt is hij echt een gewoon normaal persoon, lief en leuk. Hij heeft geen angsten als hij niet gebruikt, snap daarom de reden niet voor zijn gedrag. Hij is erg onvolwassen, maar hij is nu inmiddels de 35 gepasseerd... Ik mag toch onderhand verwachten dat hij volwassen is.. Wil je dan samen geen toekomst opbouwen.. Had wellicht een kind gewild, maar niet zo.. Zo jammer dat sommige mensen hun leven verpesten en ik blijf maar vooruit kijken... En nee, begrijp zelf ook niet hoe ik dit kan volhouden."
"De professionele hulp is er inmiddels al jaren, maar voorzover ik kan beoordelen doet dat helemaal niks. Lijkt zelfs averechts te werken. Af en toe stopt hij een tijdje, denk omdat hij aanvoelt dat ik er dan helemaal klaar mee ben. Ook ben ik al een periode elders gaan wonen. Toen zag ik ook echt verandering en alles ging goed. Eenmaal terug ging het een tijdje goed en later was hij weer terug bij af. Door zijn gebruik lijkt het of zijn hersenen helemaal aangetast zijn."
"Hai, Hebben jullie weleens meegemaakt dat er iemand gestopt is met coke en van alcohol in een keer heel agressief word? Ik twijfel of mijn vriend niet nog aan de coke is en het hier door komt.. Wie heeft er ook een vriend die aan het afkicken is en hoe kun je diegene het beste helpen? Groetjes"