Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mijn buurjongen is een halfjaar lang 24/7 verslaafd geweest aan GHB. Niemand wist hier wat van, ook zijn vriendin niet. Toen hij problemen begon te krijgen (slecht slapen, weinig geld) wilde hij afkicken, maar een kliniek was geen optie omdat mensen er dan achter zouden komen. Hij probeerde het met zelfmedicatie te doen en dat is uiteindelijk gelukt. Vaak wordt er op fora gezegd dat het één van de moeilijkste drugs is om vanaf te komen, maar met deze legale combinatie is het wel degelijk gelukt. Het kan zijn dat het per persoon verschilt, maar het is wellicht toch interessant voor mensen die nog steeds struggelen met een GHB verslaving. Het schema ging als volgt: Hij kocht phenibut en kratom. De phenibut nam de lichamelijke effecten van GHB over en de kratom werd gebruikt om kalm te blijven. De eerste dag nam hij voor het slapen gaan genoeg phenibut om de hele nacht te kunnen slapen en de dagen daarna nam hij het twee maal per dag. Het verschilt per persoon hoeveel phenibut je nodig hebt, maar hij begon hoog en bouwde steeds net zo ver af tot hij iets begon te voelen. Vanaf daar minderde hij zijn portie per twee dagen, tot het nul punt. De momenten dat het moeilijk werd nam hij kratom, wat op hele andere receptoren werkt als GHB en phenibut, dus dat zou het schema niet in de war schoppen. Uiteindelijk gebruikte hij zo weinig phenibut dat hij ging stoppen. De eerste drie stopdagen had hij enkel een gespannen lichaam en sliep hij moeilijk, maar voor de rest was er niks aan de hand. Hij kon gewoon zijn dagelijkse bezigheden blijven doen, niet top fit, maar wel oke, net zoals een verkoudheidje zeg maar. Ik wou dit graag delen zodat meer mensen dit kunnen proberen. We weten hoe lastig het is om te struggelen met een GHB verslaving, dus wellicht helpt dit voor mensen. Pas sowieso wel op, want phenibut en kratom zijn beide ook verslavend. Probeer de afkick periode niet langer te laten duren dan twee weken, want met een phenibut verslaving + een GHB verslaving ben je nog verder van huis. Daarnaast is het een voordeel dat phenibut en kratom volledig legaal zijn en gewoon via internet, of in een winkel te koop zijn. Hopelijk hebben mensen er wat aan."
"Hi guys, Ik zat met een vraag. Ik ben verslaafd aan 1,4 butaandiol, een soort legale variant van GHB, en ik zit nu in mijn afkickperiode. Na lang zoeken op fora heb ik een middel gevonden wat phenibut heet, wat de afkick erg gemakkelijk maakt. Uit ervaring wil ik nu zeggen dat het erg goed werkt. Iedereen die ervaring heeft met GHB of varianten weet dat je GHB na een tijdje elke twee uur moet slikken en dat je 's nachts er amper van kan slapen. Met phenibut verdwijnen al deze problemen. Ik heb geen cravings, ik slaap als een trein en het is ook nog gewoon een legaal middel. Nu klinkt dit allemaal heel mooi, maar waar ik nooit iemand over hoor is dat medicatie gewoon een bepaalde ontkenning is van het probleem. Zo denk ik er in ieder geval over. Phenibut werkt 24 uur lang, dus al de normale problemen met GHB gebruik zijn verdwenen, maar beide medicijnen werken wel op dezelfde receptoren, namelijk de GABA. Dus je kan wel lichamelijk afgekickt zijn van GHB, maar dan ben je nog niet lichamelijk afgekickt van iets wat je GABA receptoren beïnvloedt. Dat betekent dat ik zeker weten niet zomaar met Phenibut kan gaan stoppen, dat ik dit ook heel rustig aan moet gaan afbouwen. Als ik logisch nadenk zie ik het in ieder geval zo voor me. Mensen met GHB verslaving zijn niet verslaafd aan GHB, maar aan middelen die hun GABA receptoren beïnvloeden. Mensen met cocaïne verslaving zijn niet verslaafd aan cocaïne, maar aan middelen die hun dopamine beïnvloeden. Klopt dit, of zie ik dit verkeerd?"
"Zelfde als de verhouding heroïne / methadon natuurlijk. Toch frappant dat ik hier zo weinig over lees, dat heel veel mensen denken dat ze afgekickt zijn van GHB omdat ze een weekje phenibut gebruikt hebben. Ik zie mijn verslaving en afkicktraject dan ook als een hele leerzame periode waarin ik mijn lichaam beter ontdekt heb. Elk nadeel heb z'n voordeel zeg ik dan maar. Het doel is dat ik rond 15 december helemaal vrij ben van GABA-agonisten (1,4BDO, phenibut, temazepam). Laat ik hopen dat ik dan rond de kerst verlost zal zijn van depressieve gevoelens!"