Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom medicatie tegen afkicken?

Waarom medicatie tegen afkicken?

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
maxmilanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi guys,

Ik zat met een vraag. Ik ben verslaafd aan 1,4 butaandiol, een soort legale variant van GHB, en ik zit nu in mijn afkickperiode. Na lang zoeken op fora heb ik een middel gevonden wat phenibut heet, wat de afkick erg gemakkelijk maakt. Uit ervaring wil ik nu zeggen dat het erg goed werkt. Iedereen die ervaring heeft met GHB of varianten weet dat je GHB na een tijdje elke twee uur moet slikken en dat je 's nachts er amper van kan slapen. Met phenibut verdwijnen al deze problemen. Ik heb geen cravings, ik slaap als een trein en het is ook nog gewoon een legaal middel.

Nu klinkt dit allemaal heel mooi, maar waar ik nooit iemand over hoor is dat medicatie gewoon een bepaalde ontkenning is van het probleem. Zo denk ik er in ieder geval over. Phenibut werkt 24 uur lang, dus al de normale problemen met GHB gebruik zijn verdwenen, maar beide medicijnen werken wel op dezelfde receptoren, namelijk de GABA. Dus je kan wel lichamelijk afgekickt zijn van GHB, maar dan ben je nog niet lichamelijk afgekickt van iets wat je GABA receptoren beïnvloedt. Dat betekent dat ik zeker weten niet zomaar met Phenibut kan gaan stoppen, dat ik dit ook heel rustig aan moet gaan afbouwen. Als ik logisch nadenk zie ik het in ieder geval zo voor me.

Mensen met GHB verslaving zijn niet verslaafd aan GHB, maar aan middelen die hun GABA receptoren beïnvloeden. Mensen met cocaïne verslaving zijn niet verslaafd aan cocaïne, maar aan middelen die hun dopamine beïnvloeden. Klopt dit, of zie ik dit verkeerd?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat klopt in zekere zin wel. Je bent ook nog niet afgekickt, maar hebt enkel het ene middel voor het andere vervangen.

Hoewel phenibut legaal is, is het zeker niet onschuldig. Aan phenibut zijn ook mensen verslaafd geraakt met gelijke gevolgen aan een GHB verslaving.

Wat voor het afbouwen met phenibut wel handig is, is dat het zo lang werkt. Daardoor is je bloedspiegel ervan veel stabieler, waardoor afbouwen makkelijker gaat.
m
maxmilanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelfde als de verhouding heroïne / methadon natuurlijk. Toch frappant dat ik hier zo weinig over lees, dat heel veel mensen denken dat ze afgekickt zijn van GHB omdat ze een weekje phenibut gebruikt hebben. Ik zie mijn verslaving en afkicktraject dan ook als een hele leerzame periode waarin ik mijn lichaam beter ontdekt heb. Elk nadeel heb z'n voordeel zeg ik dan maar.

Het doel is dat ik rond 15 december helemaal vrij ben van GABA-agonisten (1,4BDO, phenibut, temazepam). Laat ik hopen dat ik dan rond de kerst verlost zal zijn van depressieve gevoelens!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Dat klopt in zekere zin wel. Je bent ook nog niet afgekickt, maar hebt enkel het ene middel voor het andere vervangen.

Hoewel phenibut legaal is, is het zeker niet onschuldig. Aan phenibut zijn ook mensen verslaafd geraakt met gelijke gevolgen aan een GHB verslaving.

Wat voor het afbouwen met phenibut wel handig is, is dat het zo lang werkt. Daardoor is je bloedspiegel ervan veel stabieler, waardoor afbouwen makkelijker gaat.
Klik om te vergroten...
Is het niet logischer om baclofen te pakken?
Kheb best veel gelezen over 1,4 butanediol maar hoe kom je daar aan.
Gwn in de winkel als oplosmiddel.
Bestgeinig trouwens dat de prodrug van ghb gwn legaal is.
Tis volgensmij niet echt heel erg nieuw.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."