Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"KvonS zei: Zelf in de High Care Detox van het jellinek gezeten toen ik op 14 januari 2021 in het ziekenhuis belandde met K-cramps, na een 5 minuten gillen een morfinespuit gekregen en helemaal verdwaasd realizeerde ik me dat ik het nog voelde - geen pijn meer dus. (als een 'nucleaire kern' in m'n maag) in de jellinek HCD vertelde een verslavingsarts mij dat 'het niet in de opleiding zit' en men dus ook niet weet hoe men met de ontwenningsverschijnelen om moet gaan. tussen verslavingsartsen is er behoorlijk wat irritatie want ze zouden het gaan google-n, alleen 'ketamine addiction' levert honderden documenten op als 'ketamine solution to addiction' en anderszins. Nadat ik zelf gestopt was op 14 januari 2021 na de k-cramps heb ik het nooit meer aangeraakt. Dat is het positieve van het verhaal. Helaas kreeg ik daarna wekenlang dagelijks paniekaanvallen die soms wel uren duurden op een dag. Soms had ik een ochtend respijt en dan begon het weer. Mijn vriendin paste op mij en ik had (4e verdieping) alle raamkozijnen dichtgeschroefd. ik had het gevoel dat als 'de knoop in mn hoofd' nog erger zou worden ik dan van het dak zou springen. Nog een aantal keer met de ambulance bij de crisidienst beland. De veiligheid van een isoleercel veranderd de volgende ochtend in jankend over de vloer kruipen. Geen k-cramps meer godzijdank. Maar nu heb ik dus dagelijks een paar uur duizeligheid, ik kan dan met moeite iets lezen. Daarnaast is het zo dat ik soms het gevoel heb dat er iets in m'n hoofd drukt / een knoop. Dit wordt soms zo onverdraaglijk dat ik maar speed neem om er een beetje uit te komen. Van de huisarts krijg ik 1mg alrpazolam per dag, dit is echter te weinig. Ik gebruik ook nog kratom om de 'hoofdknopen' een beetje verdraaglijk te maken. Daarnaast gebruik ik tegen mn zin speed. Gelukkig heb ik online benzodiazepine analogen gevonden omdat dat de enige manier is om voor mij het leven verdraaglijk te maken. ik heb gehoord over het niet inslikken van de backdrip (is er geen andere manier om het in te nemen) desnoods intraveneus (want de k-cramps zijn wel het ergste). Veel mensen vinden naalden het begin van het einde, maar als je het kunt beheersen is het wel een manier om met zo min mogelijk schade iets in te nemen als eht dan toch noodzakelijk is. Ikzelf heb een tijdkluis gebouwd voor mn drugs, zodat ik een kleine dosering kan nemen sochtends (dan is ie open) en er dan niet meer bij kan. Ik zoek nog steeds een verlichte huisarts want wat artsen doen met ketamine verslavingsproblemen en zogenaamde Post Actute Withdrawal Syndrome is waardeloos. een paracetamolletje voor k-cramps is belachelijk. Mogelijk zal er een tijd komen dat men specifieke medicatie eheft om ketamine te kunnen reguleren of een manier om een klein beetje te blijven gebruiken. Het kan wel Marcia Moore gebruikte iedere dag 150mg 14 jaar lang. Success en sterkte! ik ben benieuwd hoe jij de opname zal ervaren. Klik om te vergroten... wat een intens verhaal.. heel heftig om te horen. ik ben aan de ene kant heel blij voor je dat je van de ketamine af bent, maar vind het ook sip dat je toch nog middelen nodig hebt om te kunnen functioneren in het leven. maar stapje voor stapje maak je progressie klinkt en ik gun je dat het ooit draaglijk is zonder chemisch goedje. kut dat je de k cramps hebt ingeruild voor de paniek aanvallen en zo'n strijd met je hoofd. en die duizeligheid lijkt me ook vervelend :/ beperkend ofzo.. ik hoop dat je daarvan geneest. leven is een ingewikkeld doolhof en breinen geven veel pijnen. veel zoeken om je weg te vinden, maar ik denk dat je het kan . fijn dat je een vriendin hebt die er voor je is en je liefde geeft en helpt. lijkt me ook zwaar om aan de andere kant te staan. zo machteloos en verdrietig om iemand in zoveel pijn en verdriet te zien. en ja, kut dat artsen hier zo weinig weten en je maar wat onderdrukkingsmiddelen meegeven ipv echt je te helpen. ik hoop dat daar verandering in komt. dat mijn arts zei dat ik maar keta moest blijven nemen tegen de pijn en me 2 diclofenac gaf liet me echt alle vertrouwen in de zorg wegnemen. je word een beetje aan je lot overgelaten ofzo en dat is treurig, want hulp zoeken enzo is al lastig en zo'n grote stap. veel schaamte. wel fijn dat je met je k cramps in het ziekenhuis werd geholpen. bij mij nemen ze me niet serieus genoeg ofzo. ik hoop dat ze bij mij in de kliniek meer weten en me kunnen helpen, anders ga ik alleen detoxen en thuis verder als het niet bij me past. misschien dan zuid afrika proberen als ik merk meer nodig te hebben. want ik ga toch afkicken in nederland. beter vangnet en nazorg. en ik heb een fijne groep mensen die ook verslaafd zijn die ik op maandag avond zie en die raak ik anders ook kwijt, want je kan niet bij 2 instanties tegelijk ingeschreven staan :/. dinsdag heb ik mijn kennismakingsgesprek in de kliniek en dan word ik binnen een week opgenomen, daar ben ik echt aan toe en heb er zin in. aan de andere kant ben ik ook bang en vind ik het spannend om te doen en de verandering aan te gaan. ook kijk ik op tegen de ontwenningsverschijnselen en ben ik benieuwd wat het met mij doet. ik hoop dat ik het kan en leer om weer goed te eten en aan mezelf te werken. ik ben ook erg veel afgevallen en heb ondergewicht waar ik erg van schrok. skeletterig en dat maakt me ook onzeker. veel verdriet en mental breakdowns. zwaar proces voor mij, maar ben hyped voor de toekomst en dat de kliniek in zicht is. een structuurtje krijgen en afhankelijkheid laten varen. beter zelfvertrouwen en leren functioneren binnen de maatschappij (hoop ik dan) ik was laatst 4 dagen clean van ketamine, wel 1 dag coke gedaan. spuiten durf ik niet, had er wel wat onderzoek naar gedaan, maar het trekt mij niet. inmiddels gebruik ik weer iedere dag en gebruik ik daarnaast ook nog coke op sommige dagen. ik merk dat mijn lichaam minder pijn doet als ik minder keta gebruik en af en toe wat coke. dan maar ff zo, maar het laat me zo slecht voelen. wel merk ik ook dat eens in de 3 dagen overgeven (misschien too much info, maar er komt zoveel chemische shit uit als ik braak) mijn maag een soort reset geeft en dat alle kramp instant wegneemt. eergister had ik echt een intense aanval en toen had ik overgegeven; instant gone. beetje van de hak op de tak en laaang verhaal, maar voelt fijn om toch te kunnen delen. thanks voor iedereen die de tijd neemt om te lezen en reageren. ik waardeer het en het laat me minder eenzaam voelen, ookal zijn jullie allemaal een figuurtje op het internet waar ik geen beeld bij heb. fijne niet oordelende spoken dus bedankt <3"
"Spyro zei: Sterkte! Ik weet hoe het voelt… Helse pijnen! Klik om te vergroten... ja bizar, niks is te vergelijken ook. echt strijden"
"hey ik ben nieuw op het forum en zal me voorstellen. mijn naam is marlili, ik ben 21 jaar en ik zit nu zo’n 1.5 jaar in een ketamine verslaving verstrikt. voor deze 1.5 jaar heb ik wel eens ketamine gebruikt op raves of afterparties, maar dat was altijd met mate. toen ik ging stoppen met blowen en de relatie tussen mijn ex vriend en mij niet zo lekker liep ben ik meer gaan gebruiken, wel samen met hem. dit begon vrij onschuldig 1x per week in het weekend. al snel liep dit op tot 3x per week, tot we uit elkaar gingen wonen. ik ben toen alleen gaan wonen en alleen gaan gebruiken. steeds vaker en steeds meer en sinds ongeveer 9 maanden ben ik iedere dag onder invloed. de eerste dagelijks gebruikende maanden lukte het nog om na het avondeten te gebruiken en uit te stellen, maar het werd met de dag lastiger. tegenwoordig snuif ik mijn 1e lijn een uur nadat ik wakker ben geworden. het beïnvloed mijn hele dag en ik stop niet met snuiven tot het weer licht word. mijn dag nacht ritme is volledig omgedraaid. ik slaap rond 6 en word wakker rond 12. en tegenwoordig snuif ik zo’n 1.5-2 gram per dag. sinds 7 maanden geleden heb ik aan de bel getrokken en ben ik naar de verslavingszorg gestapt. ik sta nu op de wachtrij voor een opname die 3/4 maanden gaat duren. helaas duurt dit allemaal super lang en wacht ik al sinds januari op mijn opname. ik merk ondertussen dan mijn lichaam er onderdoor gaat. ik heb sinds januari beginnende klachten. het begon vrij onschuldig met een krampachtig gevoel in mijn bovenlijf dat voor een uur aanwezig was en daarna weer weg trok. ik heb er ook een tijdje helemaal geen last van gehad. nu heb ik 3 weken geleden mijn eerste ondraaglijke aanval gehad. ik kon niet meer recht lopen en eten liep niet goed meer weg. boeren deed ik alleen als ik het forceerde en er kwam altijd eten mee omhoog. als ik van houding veranderde werd de pijn 4x erger. ik heb de hele dag lopen kremeren van de pijn. ik ben toen naar de huisarts gegaan en zij heeft mij maag beschermers gegeven. ik ben toen 1 dag niet gaan gebruiken en de pijn was vrij snel verminderd, bijna verdwenen. dus mijn brein dacht ‘oke, kan wel weer wat ketamine naar binnen’. ik weer aan het gebruiken en ondertussen die maagbeschermers slikken. sinds ongeveer een week lig ik nu met heftige pijnscheuten in bed/op de bank. af en toe is er een dag dat de pijn draaglijker is, maar 80% van de tijd lig ik in elkaar gevouwen van de pijn. ik heb eergister bloed laten prikken en moet over 3 dagen voor een echo naar het ziekenhuis. het lukt echt slecht om te stoppen met ketamine. ik wil het zo graag, ik weet dat het beter is en mij gaat genezen, maar de verslaafde in mij, die luide stem is zo krachtig dat ik steeds bezwijk. gister heb ik wel een dagje niet gebruikt, dat voelde als winst. ik heb ook een goede nachtrust gedraaid van 10 uur ‘savonds tot 9 ‘s ochtends en voel me erg uitgerust. vandaag heb ik het ook lang weten uitstellen, maar heb om 1400 mn eerste lijn genomen.. dat voel ik ook gelijk in mijn lijf. wel probeer ik zoveel mogelijk van de drip uit te spuugen en hopelijk heeft dat ook iets van effect. ik voel me zo hulpeloos en stom dat het niet lukt om te stoppen. ik verwaarloos mezelf en dat neem ik mezelf weer kwalijk. nare spiraal waar ik inzit :/ iig thanks dat ik ff mn verhaal kwijt kon. ik hou jullie wel op de hoogte liefs marlili"
"Geneesmiddel zei: Goedzo! Dagje voor dagje en steeds iets proberen op te rekken. Hopelijk is de pijn en orgaanschade een motivatie voor jou om te stoppen Klik om te vergroten... ja inderdaad, dat is het wel geworden. gister was ik weer een dagje clean. dat was intens, de pijn was bijna niet te verdragen maar het gaat vandaag een stuk beter en dat ik me nu weer beter voel is extra motivatie om clean te blijven"
"Kibo3 zei: Hey Marlili, Je bent inderdaad in aanraking gekomen met de welbekende k-cramps en buiten de realiteit leven. Niets kunnen stoppen en je hele ritme omgegooid. Het uitspugen van de drip is in principe een goede handeling alleen neemt dit niet weg dat er helemaal niets in je buik terecht komt. En zorgt dit er niet voor dat je de krampen niet krijgt. De drip heeft vooral te maken met irritaties aan je maagwand en een opgeblazen gevoel. Drink veel water, neem vitamine c en probeer je dag goed in te delen dat je minder tijd of neiging hebt om in te vullen met keta. In vergelijking met eigen ervaring en anderen die in hetzelfde schuitje zitten/zaten is 1,5/2g per dag niet super veel. Probeer hier absoluut niet overheen te gaan maar bij voorkeur iig minderen/stoppen want de klachten gaan van kwaad tot erger. Ik weet niet of je moeite hebt met plassen maar anders is het zitten in een bad fijn voor de pijn en om makkelijker te kunnen plassen. Het is zoals je aangeeft een nare spiraal waar je inzit en lastig hieruit te komen. De beloning die hier tegenover staat is echter veel meer waard dat zo'n wit poedertje. Aangezien het zo lastig is om te stoppen is een terug val erg reëel pak na een terugval het clean blijven gelijk op. Wees niet te streng voor jezelf elk dagdeel of elke dag is er een die je clean bent! Verder veel succes met het proces en je afwachting naar een opname in kliniek. Geef je ons binnenkort een update? @Spyro kan wellicht nog wat toevoegen aan haar brede ervaring en kennis op het onderwerp. Klik om te vergroten... thanks voor al je tips ik ben bezig met clean zijn en dat voelt goed"
"update!!! gister een intense dag gehad, veel overgegeven ik kon letterlijk niks binnen houden. ook veel pijn ervaren en uren onder de douche en in bad gezeten. voelde alsof mijn lichaam ermee ophield. op t moment voel ik me stukken beter, eten voelt wel lastig en maakt mn maag in de war, dat suckt, maar langzaam en zeker probeer ik wat fruit naar binnen te werken en water te drinken. lange weg, maar erg gemotiveerd om niet meer te gebruiken. t voelt kut dat ik me een bejaarde voel die na 10 stappen helemaal uitgeput en in pijn is. ik mis mezelf. ook heb ik nog wat research gedaan naar afkicken in zuid afrika en dat trekt mij ook heel erg. de andere kliniek duurt echt te lang. dus daar zit ook nog twijfels en veel bedenksel, maar er is tijd genoeg daarover te denken ."
"update!!!!: hey ik ben gister terug gekomen. ik heb 4.5 maanden in een afkickkliniek gewoond. ik voel me schoon, stevig in mijn schoenen en durf eindelijk weer mijzelf te laten horen en voor mijzelf op te komen. het was een hele rollercoaster, maar ik heb het gedaan en ik ben clean <3 vandaag precies 138 dagen. ik voel me levend, gezond, aanwezig en weer mens. ik zou het iedereen aanraden die erover twijfelt. het is fijn om weer grip te krijgen op je leven, extern en intern. in een veilige omgeving. je zit met allerlei verschillende, wel gelijkgestemde, mensen en vecht allemaal voor een nuchter bestaan, structuur, open/eerlijk- heid en doet het samen. echt waardevol en zo ontzettend bijzonder. en nu het leven buiten de kliniek weer oppakken"