Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Als nieuwkomer wil ik hier niet de vader uithangen, maar als 13jarige zijn je hersens nog vol in ontwikkeling. Het gebruik van alcohol en drugs beperken deze ontwikkeling. Geniet dus, maar wel met mate! Pas op je 16de jaar is alles wel een beetje uitontwikkeld. Dus nog ff inhouden"
"Ik ben 25, dus zeg maar jij heb vrienden (vanaf jou leeftijd) hele dagen zien blowen en uiteindelijk een niveau lager dan gepland hun middelbare schooldiploma zien halen. Zonde. Maar nogmaals wil hier niet de zedenpreker gaan uithangen. Geniet gewoon van het leven en doe alles (voorlopig tot je wat ouder bent) met mate."
"Jullie weten misschien wel dat in Rotterdam vorig jaar een groot aantal coffeeshops zijn gesloten. Zestien van de 62 werden er gesloten omdat zij te dichtbij (200 meter hemelsbreed, 250 meter loopafstand) van een middelbare school staan. Rotterdam gaf hierbij als eerstengehoor aan de wens van het vorige kabinet dat, onder leiding van het CDA, het aantal coffeeshops drastisch wilde terugdringen. Te beginnen dus bij de shops rondom middelbare scholen. We zijn nu een jaar verder en in september worden de eerste rapportages verwacht. Het NRC sprak met betrokken onderzoekers en (ex-)shophouders. Wat blijkt? De verkoop van softdrugs is niet afgenomen. Het heeft zich alleen maar verplaatst. Een shophouder had vorig jaar drie shops in Rotterdam en heeft nu met één shop dezelfde omzet als vorig jaar. Het sluiten van de shops heeft dus geen zin, want mensen gaan gewoon naar een andere shop. bron: http://www.wasdag.nl/het-salon/2010/7/18/sluiting-coffeeshops-zonder-effect.html Denken jullie dat dit de ogen zal openen van Den Haag?"