Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSluiting Rotterdamse coffeeshops effectloos

Sluiting Rotterdamse coffeeshops effectloos

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
m
maarten112Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Jullie weten misschien wel dat in Rotterdam vorig jaar een groot aantal coffeeshops zijn gesloten. Zestien van de 62 werden er gesloten omdat zij te dichtbij (200 meter hemelsbreed, 250 meter loopafstand) van een middelbare school staan. Rotterdam gaf hierbij als eerstengehoor aan de wens van het vorige kabinet dat, onder leiding van het CDA, het aantal coffeeshops drastisch wilde terugdringen. Te beginnen dus bij de shops rondom middelbare scholen.

We zijn nu een jaar verder en in september worden de eerste rapportages verwacht. Het NRC sprak met betrokken onderzoekers en (ex-)shophouders. Wat blijkt? De verkoop van softdrugs is niet afgenomen. Het heeft zich alleen maar verplaatst. Een shophouder had vorig jaar drie shops in Rotterdam en heeft nu met één shop dezelfde omzet als vorig jaar. Het sluiten van de shops heeft dus geen zin, want mensen gaan gewoon naar een andere shop.

bron: http://www.wasdag.nl/het-salon/2010/7/18/sluiting-coffeeshops-zonder-effect.html

Denken jullie dat dit de ogen zal openen van Den Haag?
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk niet dat het de ogen opent die nu gesloten zijn.

Maar als het paars-groen kabinet er komt, dan zijn er iig veel meer open ogen in het kabinet dan voorheen, en dat kan natuurlijk wel positief zijn.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel verrassende uitkomst.

En ja dat is sarcastisch.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
stoners zijn lui, maar voor wiet lopen we natuurlijk wel een stukje
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dreuge zei:
stoners zijn lui, maar voor wiet lopen we natuurlijk wel een stukje
Klik om te vergroten...

Hehe, dat was wanneer ik tot de conclusie kwam dat ik verslaafd was. Toen ik te lui was om eten te gaan halen, maar wel onmiddelijk naar de shop ging als mijn hash op was. :tongueout: (En wachtte tot sochtens de eerste open ging aan de andere kant van de stad zodat ik daar om 8 uur voor deur stond)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sowieso kun je binnen 10 minuten overal met de metro zijn in Rotterdam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."