Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVolgorde xtc en 3-mmc

Volgorde xtc en 3-mmc

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
lolzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

Over 2 weken heb ik een festival, waarbij ik xtc of 3-mmc wil gebruiken (beide getest). Nu heb ik een maand daarna weer een feest. Mijn vraag is wat de beste volgorde zou zijn om te gebruiken; eerst xtc en een maand daarna 3-mmc of juist andersom? Of maakt dit niet veel uit?
Ik weet dat het niet verantwoord is om maar een maand tussen het gebruik te houden en doe dit normaal ook echt nooit. Hiervoor hebben er ook meer dan 4 maanden tussen gezeten en dat zal hierna ook weer zijn dus dit is een uitzondering. Desalniettemin hoop ik dat jullie mij advies kunnen geven hierover :).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
lolz zei:
Hi,

Over 2 weken heb ik een festival, waarbij ik xtc of 3-mmc wil gebruiken (beide getest). Nu heb ik een maand daarna weer een feest. Mijn vraag is wat de beste volgorde zou zijn om te gebruiken; eerst xtc en een maand daarna 3-mmc of juist andersom? Of maakt dit niet veel uit?
Ik weet dat het niet verantwoord is om maar een maand tussen het gebruik te houden en doe dit normaal ook echt nooit. Hiervoor hebben er ook meer dan 4 maanden tussen gezeten en dat zal hierna ook weer zijn dus dit is een uitzondering. Desalniettemin hoop ik dat jullie mij advies kunnen geven hierover :).
Klik om te vergroten...
Maakt niet zoveel uit welk middel je eerst gebruikt. Bij dit soort dingen gaat het vooral over veranderingen in het brein over een lange periode. Daarbij is het belangrijker dat je de dosis beperkt houdt (dus niet hele nachten doorhalen!), en dat je niet regelmatig gebruikt. Een goede vuistregel is om max vier keer per jaar MDMA of een ander stimulerend middel te nemen.

Zeker met het gebruiken van sterkere dopamine-agonisten (zoals 3-MMC, speed, cocaïne) kun je maar beter streng terughoudend zijn. Want die middelen hebben een verslavend effect waardoor je steeds wat meer de grens gaat verleggen door toch weer een keertje extra te gebruiken. Het probleem zit 'm dus niet zozeer in die vier weken pauze, maar meer dat de kans erin zit dat die vier weken pauze de nieuwe standaard wordt :wink:
l
lolzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Maakt niet zoveel uit welk middel je eerst gebruikt. Bij dit soort dingen gaat het vooral over veranderingen in het brein over een lange periode. Daarbij is het belangrijker dat je de dosis beperkt houdt (dus niet hele nachten doorhalen!), en dat je niet regelmatig gebruikt. Een goede vuistregel is om max vier keer per jaar MDMA of een ander stimulerend middel te nemen.

Zeker met het gebruiken van sterkere dopamine-agonisten (zoals 3-MMC, speed, cocaïne) kun je maar beter streng terughoudend zijn. Want die middelen hebben een verslavend effect waardoor je steeds wat meer de grens gaat verleggen door toch weer een keertje extra te gebruiken. Het probleem zit 'm dus niet zozeer in die vier weken pauze, maar meer dat de kans erin zit dat die vier weken pauze de nieuwe standaard wordt :wink:
Klik om te vergroten...
Duidelijk, dankjewel! Het maximum van 4 keer per jaar zit bij mij goed en ook hele nachten doorhalen zit er bij mij nooit in gelukkig. Ik begrijp wat je bedoelt met het verslavende effect en blijf ontzettend voorzichtig met stimulerende middelen. :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
lolz zei:
Duidelijk, dankjewel! Het maximum van 4 keer per jaar zit bij mij goed en ook hele nachten doorhalen zit er bij mij nooit in gelukkig. Ik begrijp wat je bedoelt met het verslavende effect en blijf ontzettend voorzichtig met stimulerende middelen. :)
Klik om te vergroten...
Goed zo!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
3 maanden wachten. En je 3mmc laten testen want het is waarschijnlijk 2-mmc of andere troep.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."