Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hey Ik kamp al jaren met slaapproblemen, sinds ik 5 jaar shiften gewerkt heb, lates, nachten, vroeges, 24-uur shiften etc. Mijn slaappatroon is volledig omzeep en daarvoor neem ik nu benzo's om te kunnen slapen, anders blijf ik gewoon wakker weken lang. Maar vermits jij niet weken zonder slaap zit maar enkele dagen per week raad ik je geen benzo aan. Benzo's zijn namelijk ook verslavend en lastig om er vanaf te raken. Ooit werd ik naar een slaaplabo gestuurd en het advies dat ik daar kreeg kan misschien nuttig zijn in jou. Wat ze daar zeiden was: je mag max 7u per nacht slapen, zodat je moe genoeg bent om in slaap te raken s avonds. Als je niet in slaap raakt, pech dan. dan moet je wakker blijven tot s avonds en dan ben je normaal moe genoeg om die nacht te kunnen slapen. ik had een slaapschema waarbij ik om middernacht mocht gaan slapen en om 7u opstaan . Als ik later ging slapen mocht ik niet vroeger opstaan. je kan misschien voor jezelf zo een slaapschema maken waar je inzet om dit uur slapen tot dit uur 7uur later max. ik mocht ook niks van cafeine binnen nemen (geen koffie, cola, ice tea etc.) gedurende heel de dag. voor mij was het slapen om middernacht, opstaan om 7, gedurende de dag geen cafeine, als je niet in slaap raakt om 12, pech, de wekker ging toch om 7, moeilijk in het begin maar je raakt eraan gewoon. je moet je aan de slaaptijden houden het max 7 u slaap per dag. ik kreeg toen wel melatonine 3mg bij vermits ik van benzo kwam."
"ook als je wakker ligt in bed is het best om even op te staan en iets anders te gaan doen en dan nog eens proberen te gaan slapen. als je gewoon in bed blijft maak je je meer en meer druk in het feit dat je nog niet slaapt... waardoor je slapen al helemaal kan vergeten"