Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"nicolai: mooi verwoord! denk alleen dat het niet in ALLE gevallen opgaat. mijn liefde voor hem IS heel groot en ik dacht ook altijd in voor en tegenspoed want daar word n relatie uiteindelijk alleen maar sterker van... maar dit is wat ik meegemaakt heb met hem: bij het vele gebruiken kwamen ontelbaar veel leugens van zijn kant. hij heeft gezamelijke spulletjes verkocht, de spaarpot van zijn dochter gepakt, bij zijn vader stiekum geld meegenomen, nam nachten de telefoon niet op (ook niet toen IK hem heel hard nodig had en dit per sms had kenbaar gemaakt) als hij dan eindelijk sóchtends of smiddags thuiskwam moest ik vooral niet aan zijn hoofd zeuren want dat kon hij niet "handelen". ik moest dan ook maar in de slaapkamer gaan zitten want hij wilde op zijn gemak porno kijken op de pc (porno en basen gaan,geloof ik, ook vaak samen) als ik uit mn werk kwam was hij meestal alweer gevlogen om vervolgens het gehele bovenstaande ritueel weer uit te voeren eeuwen op het toilet doorbrengen omdat hij niet kon plassen of omdat hij kotsend boven de pot hing. veel verkeersboetes want hij keek nergens naar. overal brandgaten door het bruin roken, hij viel dan vaak "weg" met zn peuk in zn hand...het dekbed heeft het daardoor ook niet overleefd (hij wonderbaarlijk toen wel) en dan nog de ontelbare keren dat hij beterschap beloofde en dat het NU ECHT de allerlaatste keer was geweest.... en ik weet wel dat het allemaal komt door de drugs en dat hij zo helemaal niet is maar op n gegeven moment heb je n grens bereikt, en geloof me, die heeft hij HEEL vaak overschreden! ik denk en hoop dat echte liefde alles overwint maar dat zal de toekomst uitwijzen. we hebben elkaar vh weekend nog gezien en het was eindelijk weer een beetje zoals eerst, ondanks dat hij aan de methadon zit. hij gaat morgen in de detox en ik ben heel benieuwd hoe het daarna zal gaan. ik heb hem dus (nog) niet los gelaten alleen gaan we het nu heel rustig aandoen en zullen we (ongeacht hoe het gaat lopen) voorlopig niet gaan samenwonen. hij mag zich nu eerst eens bewijzen, ik heb er genoeg energie ingestoken. we zullen zien...."
"RSW: ik heb er zelf weleens iets over gelezen maar me er eerlijk gezegd niet verder in verdiept. t enige wat ik er toen uit begreep is dat je door een soort "trip"" gaat om daarna helder inzicht te krijgen??? of zit ik nu helemaal fout mijn vriend kent het (zover ik weet) helemaal niet. heb jij er ervaring mee?"
"eens een dief altijd een dief?"
"Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Ik heb nu zo'n 2 jaar een relatie met toby (zo zal ik hem maar noemen..) toen ik toby leerde kennen had ik vrij snel id gaten dat er iets niet klopte. kwam er vrij snel achter dat hij vaak coke deed basen en bruin rookte (folie). hij vroeg me bij hem weg te gaan omdat hij al zo vaak had geprobeerd eraf te komen en dit niet was gelukt. we hebben veel gepraat en omdat ik de indruk had dat hij er wel vanaf wilde ben ik gebleven. omdat hij voor iets werd opgepakt koos hij ervoor om cold turkey af te kicken. hij is clean naar buiten gekomen en op een enkel terugvalletje na zo'n 8 maanden clean gebleven. we woonden samen en hadden het echt goed. omdat mijn vriend vanuit zijn verleden nogal wat met zich meedraagt en op n gegeven moment zijn werk niet naar zijn zin was is hij omstreeks nov teruggevallen en vanaf toen ging het hard. een paar weken was het veel basen en daarna kwam ook het bruin er weer bij. heb een klotetijd met hem gehad en was helaas genoodzaakt om ergens anders te gaan wonen. we leefden zo verschillend en zaten absoluut niet meer op hetzelfde level. hij is hulp gaan zoeken maar heeft die wel een paar keer afgewezen..onder het mom van moet nog vanalles regelen..blabla smoesjes. 2 weken geleden is hij echter weer gegaan en zit nu in een behandeling. hij krijgt methadon en als t goed is krijgt hij vanaf volgende week een snelle detox en aansluitend nog een therapie. hij beseft goed dat hij aan zichzelf moet werken en bepaalde dingen uit het verleden moet verwerken. we zijn wel contact blijven houden toen ik het huis ben uitgegaan. ik hou ondanks alles verschrikkelijk veel van hem maar heb er moeite mee hoe hij me (onder invloed) behandelt heeft. overigens zit het met zijn liefde voor mij (zover ik kan beoordelen) ook goed. praten lukt momenteel niet echt omdat we elkaar op een of andere manier niet helemaal begrijpen. om n lang verhaal kort te maken.. ... hoe kan ik hem het beste benaderen?? verwijten maken heeft geen zin en volgens mij heeft hij heel goed door wat hij iedereen heeft aangedaan. maar is het nu het beste om hem links te laten liggen tot hij echt helemaal clean is of kan ik er op een bepaalde manier toch zijn voor hem? ik hoor veel verschillende meningen..bv dat een verslaafde eerst de bodem moet zien voordat hij eruit kan komen?? ik weet het gewoon ff niet meer. ik denk wel dat hij er nog lang niet is en als hij over n weekje voor n dag naar huis mag hou ik mn hart vast. kan ik het wel maken om te zeggen dat als hij nog 1x zo terugvalt ik echt met de relatie stop? want ik hoor ook dat terugvallen erbij horen...dus vraag ik dan al niet het onmogelijke? kijk als hij 1x in t half jaar eens een keertje gebruikt dan zou ik daar nog mee kunnen leven maar ik wil NOOIT meer in deze hel terecht komen. overigens moet ik dat nooit tegen hem persoonlijk zeggen want gegarandeert dat ie dat later nog een keer tegen me gebruikt: ' je had er toch geen problemen mee als ik nog eens zou gebruiken?? omdat ik las dat hier nogal wat 'ervaringsdeskundigen"zitten hoop ik dat iemand me kan vertellen wat het beste werkt. alvast bedankt...."
"thanx voor de reacties. ik hoef er niet meer over na te denken of en hoe ik nog met hem om wil gaan. hij heeft er zelf een punt achter gezet en diep in mijn hart weet ik dat dit het beste is, moet alleen nu even op mn tanden bijten.."
"mooi gesproken mindgamer, ik heb helaas al eerder zijn hand vastgehouden toen hij het ravijn in dreigde te storten. dat was in het begin van onze relatie. ik denk dat hij het nu toch helemaal zelf moet doen en dat roept hij zelf ook t hardste. wat ook wel meespeelt is dat hij er de laatste tijd gewoon niet was voor mij. alles draaide en draait altijd om hem en ik ben er zelf ook nog. hij zit nu in het kentron en gebruikt methadon. wat ik erg moeilijk te begrijpen vind is dat hij overdag gewoon weg mag tot savonds half 10. heb sterk t vermoeden dat hij gebruikt maar helemaal zeker weet ik het ook niet meer. hij vertelde wel dat als hij een uc krijgt en die is positief dan moet hij eruit, echter wanneer hij vantevoren aangeeft gebruikt te hebben dan kunnen ze erover praten volgende week gaat hij in detox en van de methadon over op de naltrexon (heeft hij al eerder gehad en is daar ook 8 maanden clean door geweest) momenteel kunnen we nog geen dag normaal doen tegen elkaar, we begrijpen elkaar totaal niet ik wacht maar af en hoop dat hij volgende week zijn gevoelens gaat terugkrijgen want die heeft hij tot nu toe nog niet gehad. (waarschijnlijk door de methadon?) soms betekent houden van ook loslaten en ik "probeer" dat nu ook te doen...of dat lukt is een tweede..."