Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb wel eens tabak in men eigen tuin geplant en het gaat best wel heel goed, de planten worden best wel groot. Ze hebben volgens mij wel veel zon en water nodig om helemaal uit te groeien. Vroeger werd er in Nederland ook erg veel tabak gekweekt en volgens mij op sommige plaatsen nog steeds wel, het is echter redelijk moeilijk geworden met het mozaikvirus wat de oogst compleet kan vernielen (er bestaan bijvoorbeeld ook siertabak soorten die redelijk vaak te vinden zijn in tuinen en perken). Na de oogst weet ik echter niet hoe je ervoor kan zorgen dat het geoogste spul lekker wordt, want toen ik het in de tuin had staan en laten drogen was het roken niet erg aangenaam, het was erg droog en niet echt relaxed me te rollen. Om een lang verhaal kort te maken, het is absoluut niet onmogelijk om zelf je tabakplantjes te kweken en te oogsten maar er komt een stuk meer bij kijken dan alleen maar zaadjes in de grond te stoppen, oogsten, drogen en in vloeitje stoppen . Het is verder een heel mooie plant dus als plantfanaat zou ik je sowieso aanraden ze neer te zetten ."
"Nou we zullen zien, in ieder geval een flinke tijd stoppen. Daar ben ik nu mee bezig, ga me nog niet echt bezig houden met men consumptie over een paar (veel) maanden."
"Bedankt voor de reacties allemaal. Er is nog steeds geen joint op mijn lippen gekomen sinds ik gestopt ben alhoewel ik moet zeggen dat de gedachte eraan me wel een beetje een gevoel geeft van "ik heb het nodig", ik rook wel gewoon sigaretten om het een beetje te compenseren en mijn idee was om hier tijdens de zomervakantie (ja als kutstudent heb ik nog een heerlijke vakantie van 2 maanden, wat ik zelf wel weinig vindt maar goed dat is een ander verhaal ) ook mee te kappen, maar ik heb de indruk dat een sigaretje niet sterk genoeg is en dat ik daarom naar die joint wil happen, niet perse voor het stonde gevoel maar meer voor de sterkte ervan (wat waarschijnlijk gewoon verslaving heet). Over mijn slaapproblemen, ik moet zeggen dat het totaal aan mezelf ligt of ik goed in slaap val of niet, mijn probleem is dat als ik in mijn bed ga liggen ik maar blijf malen over de dingen die ik nog moet doen, niet heb gedaan of zin heb om te doen en daardoor mijn hersens niet de benodigde rust krijgen om in slaap te vallen. Ik ben nu bezig om mezelf te trainen mijn hersens kompleet leeg te maken en ik moet zeggen dat als ik dat langer dan 10min vol hou ik meestal al slaap maar het is toch redelijk gecompliceerd om nergens aan te denken, een beetje onnatuurlijk of zo heb ik de indruk. Cass"
"Hallo, ik rook al ongeveer 3 jaar bijna elke dag wiet en/of hasj, heb al meerdere malen geprobeerd hiervan af te komen omdat het mijn leven een beetje lamlendig maakt en ik met die shit niet erg veel meer doe. Dit komt niet omdat ik te stoned ben of zo (heb na drie jaar een redelijke resistentie opgebouwd moet ik zeggen), maar als ik blow heb ik geen stress meer en denk ik altijd "dat komt morgen wel". Ik wil er dus echt graag van af, maar wanneer ik ging proberen om af te kicken is niet echt het probleem dat ik het psychologisch en lichamelijk niet aan kan, maar het echte probleem is dat ik niet meer slaap, ik heb echt die joint nodig om mij in slaap te sussen, als ik die niet heb dan lig ik echt uren in bed te rollen voor ik in slaap val en ben ik de volgende dag nog minder productief als met een joint. Maar ik wil het nu toch echt een keertje weer gaan proberen omdat mijn studie er toch echt een beetje onder lijd heb ik de indruk (niet alles halen en zo), mijn vraag is dus: "hoelang blijft dat niet kunnen slapen zonder THC in je hersens?". Is het iets waar je een paar daagjes van wakker ligt en daarna weer gewoon als een roosje naar bed gaat of is het echt iets waar je nog maanden last van hebt? Alvast bedankt voor de antwoorden, legousk"
"De keren dat ik was "gestopt" (wil zeggen een week max) toen merkte ik inderdaad al dat ik veel assertiever werd en eindelijk weer eens wat meer dingen ging doen, ik denk dat ik nu echt ga proberen om door te zetten en proberen door die 2 weken heen te komen. Nog een vraagje, is het echt zo moeilijk om daarna recreatief te blowen zonder er weer opnieuw in te vallen? Want op zich vindt ik blowen nog best wel lekker maar het is alleen een "beetje" uit de hand gelopen allemaal. Ik ben btw 20 dus een groot deel van mijn leven als echt volwassen denkend mens was ik onder invloed, heb dus eigenlijk een beetje de indruk dat ik niet echt een moment heb gehad in mijn mijn volwassen leven dat ik zonder wiet was. Ik ga nu dus een heel ander leven in, ff kijken hoe dat er uit ziet . Bedankt voor de antwoorden allemaal, legousk"
"Hallo, ik heb laatst in de smartshop zaadjes gekocht van de San Pedro cactus. Ik heb ze in gewone opkweekgrond gezaaid die in het tuincentrum te vinden is. Ze zijn op 4 April gezaaid en zien er nu zo uit: 14 van de 20 zaadjes zijn ontkiemd tot dusver"
"Ze groeien gestaag door, ik zal even kijken of ik binnenkort nog een fotootje kan plaatsen. Die vorige foto waren het echt nog zaailingen, nu hebben ze hun eigen chlorofyl al aangemaakt en zijn ze niet meer zo bleekgroen, ze zijn sindsdien denk ik ook al wel verdubbeld kwa volume misschien nog wel meer. Ik denk dat ik wel zal moeten wachten tot ze volgroeid zijn niet? Ik ga ze niet zo opeten . Hoelang duurt het dan voor ze bruikbaar zijn? Ik zie net dat na 2 jaar ze nog maar 5cm hoog en 1.5cm dik zijn ? San Pedro is toch een van de snelstgroeiende cactussen of is de start echt zo stroef en langzaam? Op welke leeftijd zien ze eruit als echte cactusjes? Want tot nu toe zijn het nog steeds een beetje van die rare dikke dingetjes die de grond uitsteken. Wanneer kan ik ze in de zon zetten want tot nu toe hebben ze alleen nog maar in indirect zonlicht geplaatst, ik heb gehoord en gelezen dat dit pas na een jaar kan, dit vindt ik wel erg raar aangezien die cactus toch groeit in het wild waar niemand ze een jaar lang uit het directe zonlicht houdt of heb ik het nou ergens mis? Van de 20 zaadjes die ik had geplant zijn er trouwens 16 uitgekomen dus ik vindt dat een redelijk goed ratio. Maar ik heb inderdaad van het rot gevaar gehoord, is hier iets aan te doen of gebeurt dit gewoon soms ineens? Tot nou toe heb ik ze nog geen water gegeven, ze staan in een dichte bak en de grond waar ze instaan is nog steeds licht vochtig, heeft de manier van water geven en de hoeveelheid effect op dat rotten?"
"MrCactus zei: Een heleboel vragen ! Misschien wordt het tijd voor een Cactusboek ? Daarin staat uitvoeriger beschreven hoe je Cactussen goed kan opkweken. Zie ook: http://cactus-boeken.expertpagina.nl Klik om te vergroten... Ben een beetje schraal kwa geld de laatste tijd dus een boek zit er niet direct in . Ik heb de tijd en een forum is er toch om kennis met elkaar te delen ? (en vaak ook nutteloze dingen met elkaar delen maar dat is iets anders :P)"
"Niemand om mijn vraagjes te beantwoorden ? Voor de rest om een update te geven, de plantjes groeien nu wel erg traag moet ik zeggen, de eerste stekeltjes beginnen wel aan de bovenkant op te steken maar voor de rest gebeurt er niet erg veel. Ik heb ze in stek/zaai grond gezaaid, is dit misschien de reden dat ze niet doorgroeien omdat niet helemaal de goeie grond is voor cactussen? Kan ik ze nu trouwens al kunstmest geven (cactuskunstmest), in lage concentratie wel te verstaan om ze niet direct kapot te bemesten, om ze een beetje een groeispurt te geven?"
"Ik ben sowieso niet van plan om al mijn kleine plantjes te gaan verorberen...ik hou van planten en de San Pedro vind ik een erg mooie cactus dus die krijg bij mij wel de kans om te groeien. Ik heb nu op een ander forum over cactussen even een post geplaatst over wat ik moet doen om mijn cactusjes optimaal te laten groeien, ik hoop daar snel antwoord te krijgen ."