Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zweevteev zei: TL;DR: vriendin heeft schizofrenie en iedere keer dat ze MDMA gebruikt, wordt ze er heel slaperig van en nadat het uitgewerkt is, slaapt ze ook echt als een roosje. Mijn vragen hierover staan onderaan. CONTEXT: Een vriendin van mij heeft schizofrenie en gebruikt MDMA (helaas vrij vaak, denk dat ze het nu iets van 7 á 8 keer gedaan heeft in enkele maanden tijd), altijd in de vorm van XTC-pillen. Zij vertelde mij dat ze letterlijk iedere keer heel erg moe wordt als ze MDMA gebruikt. Ik heb het zelf ook iets van 5 á 6 keer gebruikt, maar de enige keer dat ik er ook moe van werd, was toen ik bommetjes maakte van pure MDMA-kristallen. De keer dat ik er moe van geworden was, zat er sowieso drie maanden tussen mijn gebruik ervoor en toen. Ik had toen driemaal mijn lichaamsgewicht in mg gedoseerd, omdat ik het eerste uur letterlijk niets voelde van 1,5x mijn lichaamsgewicht in mg. Ik heb MDMA driemaal in een rustige setting gebruikt, waarvan ik twee keer juist heel energiek was, ook al deed ik het in m'n eentje, maar de keer dat ik moe werd, was tijdens een huischillings met enkel goede vrienden van me. De andere keren dat ik MDMA gebruikt heb, was in een feestelijke setting of in een klein gezelschap tijdens LSD. Al die andere keren was ik wel gewoon energiek. Met meerdere drugs heeft mijn vriendin vrij afwijkende ervaringen gehad, tenminste, als ik het vergelijk met mijn eigen ervaringen en het de ervaringen die anderen met me gedeeld hebben of waar ik over gelezen heb. O.a. doordat ze schizofreen is, is goed slapen bij haar een enorm moeilijke opgave. Ze heeft tig medicijnen geprobeerd, maar als het überhaupt werkt, dan werkt het sowieso maar tijdelijk, terwijl dit bij MDMA, een stimulerend middel, dit wel keer op keer voor haar werkt. Ik snap echt niet hoe dit kan, dus mijn vragen zijn: Is slaperigheid door MDMA een vaak voorkomend symptoom? Zo ja, in hoeverre speelt de setting hierin dan een rol? Heeft iemand enig idee hoe het komt dat MDMA bij sommige mensen uitsluitend vermoeidheid opwekt? Valt hier iets nuttigs over te zeggen op neurobiologisch of neuropsychiatrisch niveau, of is hier nagenoeg niets over bekend? Klik om te vergroten... Ik deed paar maanden geleden ook veel xtc achter elkaar en toen dat ik alleen binnen XTC deed zat ik gwn na een uurtje te pitten. Geen idee hoe"
"Ik had laatst ook in Rotterdam gehaald en heb zelfde probleem als jou ik had denk k iets van die halve zakje van een gram in me neus gestopt tot dat ik er iets van voelde. Kut spul"