"ik blow sinds een jaar of 2 niet meer, (of amper) omdat ik al een paar jaar merkte dat ik er alles behalve relaxed van wordt, terwijl dit in het begin nog wel het geval was. Het blijkt de beste beslissing in de afgelopen 10 jaar geweest te zijn.
behalve het feit dat ik, terugkijkend op 15 jaar dagelijks blowen, tot de conclusie ben gekomen dat ik verdomt weinig heb gedaan met de mogelijke potentie van mij persoonlijk, weet ik op dit moment waneer ik geblowt heb, dat ik enorm teruggetrokken, onzeker, ongemakkelijk, angstig, onrustig, nerveus en ronduit psychotisch wordt.
Dit uit zich vooral in het oeverloze geouwehoer tegen mezelf in mijn hoofd, ik gun mij als ik stoned ben, geen moment rust, en zal op een dwangmatige en herhalende manier alles uit de kast halen om mijzelf verder de grond in te boren, en met succes! Angstaanvallen en paranoide gedrag als gevolg. Op een gegeven moment merkte ik dat ik dit niet alleen deed als ik stoned was, maar ook gewoon in het dagelijks leven.. met de gevolgen dat ik, eigenwijs als ik ben, ging blowen om te ontspannen
Gelukkig weet ik steeds beter dat ik dus niet moet blowen, en doe het bijna nooit meer, hooguit ooit eens 1 a 2 hijsjes van anderen, als ik in een opgepepte zaterdagnacht-staat verkeer, want dan doet het me veel en veel minder, en ik blijf het natuurlijk gewoon lekker vinden smaken...
Maar soms (vaak onder invloed van alcohol) ben ik niet zo wijs als ik zou moeten zijn, en laat ik me verleiden, of verleid ik mezelf, met alle bovenstaande gevolgen van dien.
Ik weet niet zeker of het an sich een gevolg is van heel lang dagelijks blowen, maar dit is wat het effect bij mij was, en ik ben blij dat ik het eindelijk zover heb gekregen dat het enkel nog een sporadische misstap is"
In: bijwerkingen van veel blowen
1-1-2024