Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben zelf de korreltjes eruit gaan halen en tellen elke keer over meerdere weken meende 8 afgebouwd. Eerder inderdaar de bekende brainzaps gehad. Rare sensatie als je je hoofd draaid. Knetters in de oren etc. Dit was tegen het advies van de psychiater. Maar gezien mijn eerdere ervaring met afbouwen kon het alleen op deze manier. Volgens de psychiater zouden er te veel schommelingen zijn en de dosis niet exact als ik zelf de korrels zou tellen. Naar mijn inzien is het altijd beter dan van 75Mg naar 37,5Mg dan heb je pas grote schommelingen. Hels karweitje en een pilledoosje bij de hand hebben kan je op papiertje tellen met een vouw erin en door de vouw 90 graden te maken weer in de tablet krijgen. Ook kan je met hulp van de voorschrijver bij je apotheek medicatie laten maken. Ook daar was in mijn geval geen aandacht voor. Dus zelfredzaamheid toegepast. Zolang ik het slik nooit last van bijwerkingen gehad ook met opbouwen. Maar afbouwen was voor mij een hell om door heen te gaan de eerste paar keer. Liggen met de gordijnen dicht knetters en janken. Uiteindelijk allerlei andere AD geprobeerd maar veel last van derpressie. Heb uiteindelijk gevraagd om venlafaxine weer terug te krijgen. In eerste instantie had mijn huisarts toen der tijd en naderhand mijn psychiater mij beter moeten voorlichten over de gevolgen van het gebruik van deze medicatie. Ik gebruik het inmiddels weer wetende wat de gevolgen zijn als ik zou stoppen en dat het heel langzaam moet. Heel veel succes."