Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo mensen, Ikzelf ben ook een trotse bezitter van de coca plant. Er zijn inderdaad veel onwaarheden over deze plant. Je kan er geen coke van maken omdat je simpelweg minimaal 5 kg blaadjes nodig heb voor 1 gram. Na wat ik heb gehoord is dat je coca niet kan stekken. Het kan alleen uit verse zaden komen. Dat betekend dat je bessen niet ouder mogen zijn als 10 dagen! Wil je zelf zaadjes? Dan heb je toch echt twee planten minimaal nodig. De mijne is nu een half jaartje oud en nog steeds mini. Het is echt een hele trage groeier. Pas als het een jaartje oud is, gaat het hard. Het klopt dat je speciale grond nodig hebt (HEEL LUCHTIG) Ik zelf heb de Amazonian Remix, speciaal voor cocaplanten. Het is belangrijk om een diepe pot te hebben. De wortels groeien alleen naar beneden. Ook mogen ze geen kraanwater. Uitsluitend demi-water of regenwater. De mijne krijgt niks extra's geen meststoffen of speciaal licht! en toch groeit het goed! Succes allemaal! En ik hoor graag jullie bevindingen!!!! Groetjes Kelly"
"@ splifftail GET A LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
"@Mayan, Beste Mayan, je hebt gelijk! Ik heb mijn coke-plant ook alleen om er thee van te zetten. Ik heb er een boekje van (home-growing) en daar staan alle eigenschappen van de coke-plant in. Nou het is gewoon een geniale plant! Hij kan inderdaad oud worden. 60 jaar oud volgens mij. En ook heel groot. De meeste mensen weten dat niet omdat iedere keer de bladeren er worden afgehaald.. Als je plantje 3 jaar oud is (en daar de grootte voor heeft) is tie ongeveer €5000 euro waard! Ik heb gelezen dat ze 9 mtr breed kunnen worden 6 meter hoog! Houd me op de hoogte van je plantje!"
"Beste ketelaap, Er zijn verschillende soorten Coke(volgens mij 3), die onder verschillende omstandigheden leven. Zoals bv in de woestijn. langs de zee in het bos etc. Ideale temp. is sub-tropisch en niet tropisch. liefst een beetje luchtvochtig(denk ik). @Mayan, Beste Mayan, coke planten zitten in het zogeheten grijze gebied. De coca-bladeren zijn verboden (grondstof voor cocaine) Maar de plant zelf niet. Het is niet toegstaan om coke-planten te verkopen. En ook niet om de (losse) bladeren te kopen/verkopen of bezitten. ik heb ook 2 wietplanten! PP als het klopt. Ik heb ze lekker buiten gezet en geef ze eens in de zoveel dagen regenwater en ze hebben 1x vloeibare voeding gehad! Wiet is veel leuker kweken dan Coca. Dat gaat mij niet snel genoeg? Zijn hier ook mensen die Salvia kweken? Groetjes Kells"
"Hallo allemaal, hier ben ik weer. Mijn oude coke plant is overleden. Gelukkig heb ik zaterdag een nieuwe van mijn broertje gehad en die is al een stuk groter en heeft de nodige startersvoeding gehad. Zijn hier mensen die ervaring hebben met voeding? Mijn vorige kreeg alleen water(en die is nu dus ook dood!) Met mijn wietplanten (2 x PP) gaat het goed. Die hebben ook niet zoveel verzorging nodig. Wanneer denken jullie dat de wietplant ongeveer gaat toppen? Ik denk dat ze eind februari/begin maart zijn geboren! Groetjes Kelly"
"Beste splifftail, Mijn wietplanten staan buiten. Het is toch mogelijk dat iemand weet dat ze bijvoorbeeld in augustus toppen krijgen? Dat ze bv met 8 maanden leeftijd meestal toppen krijg FYI, ik kweek al jaren wiet en sinds kort heb ik een coke plant. Het lukt me altijd, zonder voeding of extra licht etc. Het liedje nederwiet is ver voor mijn tijd. Ken alleen het refrein en ik baseer geen kennis op zulke liedjes. Meestal zoek je tegenwoordig zoiets op internet! (net als dit forum) Dus als ik jou was, oordeel niet over mensen waar je geen zak van af weet! En je weet zelf het antwoord ook niet! Latersssssssssssssss"
"@Mastadox: O, gaaf man! Ik hoorde dat je veel Salvia soorten hebt. Heb je ook toevallig een foto van je plant? ben benieuwd! Staat het gewoon in de tuin, of doe je nog iets speciaals eraan? Mijn 2e cocaplant is overleden! *snik snik* Echt jammer, maar binnenkort haal ik weer een nieuwe en ga het weer proberen, poeh, het is onderhand een hele uitdaging aan het worden! Groetjes Kells Bijgevoegd mijn pas overleden plant, hier nog in goede staat."