Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ZERO- zei: kennethvds zei: Ik doe indentiek hetzelfde, als iemand mij vraagt of ik drugs gebruik zeg ik gewoon ja en probeer ze uit te leggen dan alcohol levens kapot maakt waar wiet een leven kan redden... Klik om te vergroten... Nouja, wiet is gelinkt aan het ontwikkelen van psychoses dus om nou te beweren dat dat heel veel beter is.. Drugs blijven drugs. Met voor- en nadelen. Klik om te vergroten... Ohja? Kan je mij eens een studie(bron) tonen die aanwijst dat wiet psychoses ontwikkelt? Dit is totaal niet waar. Mensen die alreeds psychische problemen hebben die roken best geen wiet omdat die mensen kans maken om in een psychose terecht te komen BRON: http://www.druglijn.be/drugs-abc/cannab ... chose.aspx nog nooit van delirium tremens gehoord? Als je de nadelen en risicos van alcohol op lange termijn wil kennen dan lees je dit best eens: http://www.druglijn.be/drugs-abc/alcohol/risicos.aspx Ga eens langs in een afkick centrum (eerder psyciatrie) voor alcohol verslaafden of ga in de week eens naar een kroeg, na 10 uur s avonds."
"In die tekst staat dat mensen met een achtergrond ivm psychische problemen door het gebruik van cannabis een psychose kunnen triggeren. Niet dat de cannabis die psychose veroorzaakt en veel van die studies zijn uitgevoerd met een zeer kleine doelgroep en zonder de nodige informatie BVB hoeveel gram wiet de gebruikers roken, welke soort, THC %, biologisch of chemisch gekweekt etc... te nemen met een korel zout imo. voorbeeld van de meest recente studie uit London: http://www.thelancet.com/pb/assets/raw/ ... 0Forti.pdf Alcohol daarintegen is reeds uitgebreid onderzocht door verschillende partijen en de gevolgen zijn duidelijk = dodelijk indien niet met mate"
"Beetje met het verkeerde been uit bed gestapt zeker? Ik zeg echt nergens dat wiet geen enkel risico meebrengt en onschuldig is, ik ondersteun alles met bronnen en sta open voor de mening van anderen (dit heet een gesprek voeren). Ik was akkoord met ZERO zijn laatste post wat dat vatte ons gesprek mooi samen. En dat ik steeds alcohol aanhaal is omdat Alcohol de meest gebruikte harddrugs is en ik ervaring heb met alcohol verslaafden (niet verslaving) Het spijt me zeer dat ik je frustreer met mijn 5 posts in verschillende topics in het COFFEESHOP forum."
"inderdaad man liever een vuile hippie dan een agresieve dronkkaard haha ja dat gesprek is ook uit zijn context getrokken door miscommunicatie Je kan longschade counteren met het gebruik van een vaporizer als je dat wil. je kan ook alcohol vaporizen, geen idee ofdat dat lever schade zal voorkomen?"
"SmartieAndMe zei: Fool zei: Cannabis is vooral niet zo onschuldig als alle dagelijkse blowers beweren. :P Klik om te vergroten... Het feit dat kennthvds al 10 jaar wietverslaafd is (las ik in een van zijn eerste posts) en toch zo positief over Cannabis blijft, bevestigd dat ook wel Klik om te vergroten... Dat hangt af van hoe je het bekijkt, ik heb een diploma, vaste job, redelijk goede gezondheid en mijn leven is stabieler dan vrienden die nooit geblowed hebben. Wiet is zeker en vast verslavend, zoals tabak, maar Ik heb geen reden tot klagen momenteel"
"Hallo, Ik rook ongeveer een jaar of 15 cannabis en al een 10 jaar dagelijks (2-3 gr). Nu voel ik mij al een jaartje heel slecht, depresief zelfs, veel last van mijn maag, geen honger en geen zin om iets te doen. Nu heb ik mijn bloed laten trekken en wat blijkt is dat mijn vitamine D gehalte gevaarlijk laag staat, sypmtomen komen overeen met mijn huidige klachten. Mijn huidige waarde is 6 en normaal moet dit tussen de 30 en 35 liggen. Het vreemde is dat mijn beste maat (zelfde lifestyle) vorige week identiek hetzelfde nieuws heeft vernomen, namelijk gevaarlijk laag vitamine D gehalte. Toeval? Of zou dit kunnen komen omdat we te veel wiet roken? Iemand met dezelfde klachten dan wij hadden? Laat uw bloed testen."
"Toch wel, maar ik woon in België en de meeste dokters raden het gewoon standaard af. Ik zeg tegen elke dokter dat ik blow ivm medicatie etc. Ik neem ondertussen een kuur vitamine D, 6 weken 100.000 eenheden vita D 1x per week en daarna nog 26 weken een kleinere dosis. Ik heb eergisteren de eerste ampule genomen en ik voel mij echt als herboren... Ik heb constant honger, heb 10 x zoveel energy, gisteren na het thuis komen ben ik spontaan alles beginnen kuisen ipv metten een joint te roken om mij minder kut te voelen, ben veel socialer, dingetjes die mij zouden irriteren merkt ik nu zelfs niet, ik droom tijdens de nacht en voel mij totaal niet meer depresief.. Raar wat een vitamine tekort met uw lichaam kan doen."
"Jmths zei: Slik jij ook D3 kennethvds of een ander vitamine D supplement? Ik ben wel geïnteresseerd om eens een potje aan te schaffen en eens te zien of het verschil maakt. Klik om te vergroten... Laat antwoord maar ik neem D-cure forte"
"Dunnetjess33 zei: Heel veel buiten lopen en begeven. Zelfs zon door de wolken heen zorgt dat er vit D word aangemaakt. Mijn bericht vul ik even aan. Waarschijnlijk zit je altijd binnen te blowen? Gamend op de bank? Dan is het logisch van vit D tekort. Meer naar buiten zal niet alleen je vit D bevorderen maar ook je geestelijke gezondheid. Afleiding, frisse lucht, beweging is ech goed voor je. Klik om te vergroten... Ik heb blijkbaar een lichaam die sneller vitamine D verbrand, weet er niet 100% alles van. Dokter heeft mij aangeraden om 6 maand wekelijks forte te begruiken en daarna de rest van mijn leven wekelijks de normale d-cure, die zijn 25.000 eenheden per ampule. Ik voel wel degelijk een verschil."
"3FMP"