"Svali zei:
Ik kijk inderdaad niet erg graag maar in de spiegel, want ik vind slank opzich erg mooi,
Maar eng mager daarentegen....
Klik om te vergroten...
Slank kan mooi zijn (al is dat niet mij persoonlijke voorkeur, maar dat terzijde) maar ik weet nu al dat het bij jou niet mooi is, en je zal ook wel gemerkt hebben dat de speed zware invloed heeft op je huid en op bijv. je haar, wat slap en futloos wordt. Daarbij zul je ook niet erg lekker ruiken aangezien dat je met zo veel speed de afvalstoffen uit je poriën worden geblaast. Dan kun je nog zoveel deo of parfum gebruiken als je wil, maar dat is slechts een oplossing voor de (erg) korte termijn. Dat wil je toch ook niet. Speed maakt je minder mens en je wordt als het ware een "dier" dat maar één ding wil; speed! Je bent pas 17 en je lichaam is zich nog steeds vol op aan het ontwikkelen en die hele ontwikkeling wordt zeer geremd door je speedgebruik, ook al stop je nu daar zul je ernstige consequenties aan over houden voor de rest van je leven.
Je manier van denken wordt aangetast, je manier van leven, de manier waarop mensen naar je kijken, alles verandert. Je moeder die je kapot ziet gaan en je vrienden die je verder weg zien zakken. Zelfs al ga je stoppen blijf je zitten met een enorme vernietigingsdrang, die je toch echt hebt. Kans is groot dat als je stopt, je het gaat compenseren met iets anders, bijv. drank (wat zeer vaak voorkomt) of wat dan ook. Eetstoornissen, slaapstoornissen noem maar op. Het gaat zo niet erg makkelijk voor je worden. Op eigen houtje stoppen zou ik niet aanraden (ik weet dat je niet om advies vraagt, maar goed), maar bespreek het met je huisarts en laat je door verwijzen. Achter deze verslaving zullen nog veel meer verscholen problemen zitten en die kan je niet alleen aan. Al de slaap die je verloren hebt is wel iets wat je lichaam nodig heeft en je lichaam zal zich uiteindelijk revancheren en dat gebeurt pas als je stopt en dan wordt het heel erg zwaar voor je. Dus doe het juiste ding en zoek hulp. Tenzij je echt zo sterk bent dat je wel alleen kan stoppen maar dat idee heb ik nu niet.
Klik om te vergroten...
Idd woord voor woord heel erg waar, al had ik al een eetstoornis en een slaapstoornis voor ik ooit van pep gehoord had, dus dat zal er niet zo snel als compensatie tijdens het stoppen optreden, ik merk inderdaad wel nu al, dat zo'n beetje iedere lijn die ik besluit niet te leggen gecompenseerd word met een half pakje sigaretten en een halve fles drank.
Het ergste aan mijn hele verslaving vind ik inderdaad het effect ervan op mijn moeder, ze word niet boos, ze is niet teleurgesteld, maar het doet haar wel heel veel pijn.
Ook een van de redenen dat ik graag uit huis wil als ik over een paar weken mijn diploma heb, dan ziet ze me niet meer elke dag keistrak, en kan ik misschien zelfs wel zorgen dat ik nuchter ben als ik een dag naar haar toe ga.
Stoppen of niet stoppen doet me niet meer heel veel, leuk als ik nog wat langer leef, maar zo niet? Tsja het zij zo... Eigen schuld,"
In: Wat is jouw periode langst wakker onder pep?
1-1-2024