Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Ik heb ff een vraagje. Ik ga lorazepam 1,25 mg die ik 1x per 2 dagen neem om te slapen afbouwen. Van de huisarts heb ik een afbouwschema gehad, omgezet in diazepam. Volgens de huisarts (en websites van de apotheek en verslavingsinstanties) is 1 mg lorazepam gelijk aan 5 mg diazepam. Als ik echter op amerikaanse en andere buitenlandse websites kijk is 1 mg gelijk aan 10 mg diazepam/valium. Wat is er nou juist? Groetjes, Joelle"
"Bedankt voor je antwoord. De huisarts heeft me voor 2 weken diazepam meegegeven, moet 5 mg om de dag nemen, dat zou gelijk staan aan 1mg lorazepam maar dat is dus te weinig? Ze houdt t heel goed bij dus ik kan niet meer per keer nemen. Denk dat ik dan toch nog even bel. Ik wil afbouwen met een kwart per 2 weken. Ik gebruik lorazepam sinds 2 maanden, is dit al lang genoeg om ernstige ontwenningsverschijnselen te krijgen? Ik moet ook gewoon werken en voor mn peuter en tweeling van 4 maanden kunnen zorgen... Wou dat ik nooit aan de lorazepam was begonnen maar na 2 maanden slapeloosheid wist mn huisarts ook niks anders..."
"Hoi, Ok dus 2 maanden is niet zo lang en er is nog hoop voor mij De huisarts gaat me zowiezo elke week bellen hoe het gaat en moet 1x in de 2 weken langskomen voor een herhaalrecept en evaluatie. Ben echt gemotiveerd om te stoppen want voel me net een zombie pff. Wat je zei van elke avond eentje of een halve nemen kan helaas niet want mn man en ik wisselen de nachten af voor de kids/fles geven, dat zie ik niet zitten met een slaappil op Heb de eerste 2 maanden van mn slapeloosheid ook al melatonine 5 mg en prometazine (wordt gebruikt tegen hoesten ofzo?) gehad maar hielp niet. Ga nu slaapcursus via t ziekenhuis volgen en heb acupunctuur. Bedankt voor de support!"
"Nou heb gisteravond voor t eerst diazepam genomen. Viel wel snel in slaap maar werd na 5 uurtjes al wakker. Heel onrustig gevoel, helemaal niet relaxed of ontspannen zoals je zou verwachten. Is dat normaal? Kan ook komen omdat het 28 graden is in de slaapkamer maar toch. Vandaag al de hele dag een rotgevoel, zit alleen maar duf te zijn, werken zou nu echt niet lukken! Met lorazepam sliep ik gewoon 8 uur onafgebroken en kon ik wel normaal functioneren de volgende dag."