Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam vs Diazepam

Lorazepam vs Diazepam

6 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan ook gewoon een beetje dwarsbomen en er 7,5mg diazepam van maken. Ik schat het rond dat gewicht in persoonlijk om af te bouwen. Zonder nare/extreme rebound effecten te ervaren, liever wat langer over het afbouwen doen en goed dan te snel.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fijn te horen dat je er al klaar voor bent! Of het te weinig is, merk je vanzelf de eerste week zou je namelijk geen extra moeite hebben met slapen. Als dat wel zo is zou ik het je arts vertellen. Kan ook zijn dat diazepam bij jou meer effect geeft als lorazepam! Hangt af van persoon tot persoon. Als je de eerste week al een klacht heb zou ik het melden bij je huisarts.
En zou ik zeggen dat liever dagelijks een tablet voor het slapen dan om de dag, omdat het dan in je bloed blijft en je dus ook minder last zou kunnen krijgen. Anders neem je elke dag een halve als het slapen toch niet (goed/genoeg) lukt in overleg met je arts.

Maar 2 maanden gebruik valt echt reuze mee hoor! Ken er die al jaren aan de benzo's zitten dagelijks.

Heel bekend schema gebruikt je arts, heb ik zelf ook gebruikt een tijd terug.

Mijn ervaring is dat met afbouwen op een goede manier, de afkick zo goed als wegblijft alleen het aantal uren slaap word iets minder naarmate je verder afbouwt, maar na paar weekjes compleet eraf zou je weer gewoon ´ouderwets´ lekker en genoeg slapen elke nacht!

Wou dat ik nooit aan de lorazepam was begonnen maar na 2 maanden slapeloosheid wist mn huisarts ook niks anders..
Klik om te vergroten...
Er zijn ook alternatieven natuurlijk (nee geen benzo's natuurlijk) maar puur natuur is het beste vaak.
Super bezig!
Sterkte toegewenst!

Groetjes
j
joelleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi,
Ok dus 2 maanden is niet zo lang en er is nog hoop voor mij :)
De huisarts gaat me zowiezo elke week bellen hoe het gaat en moet 1x in de 2 weken langskomen voor een herhaalrecept en evaluatie. Ben echt gemotiveerd om te stoppen want voel me net een zombie pff. Wat je zei van elke avond eentje of een halve nemen kan helaas niet want mn man en ik wisselen de nachten af voor de kids/fles geven, dat zie ik niet zitten met een slaappil op :)
Heb de eerste 2 maanden van mn slapeloosheid ook al melatonine 5 mg en prometazine (wordt gebruikt tegen hoesten ofzo?) gehad maar hielp niet. Ga nu slaapcursus via t ziekenhuis volgen en heb acupunctuur.

Bedankt voor de support!
t
transformersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan je garanderen dat 1 mg lorazepam niet overeenkomt met 10 mg diazepam

1 mg lorazepam komt overeen met 5 mg ongeveer ja, dus je arts zit daar toch juist hoor.
j
joelleLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou heb gisteravond voor t eerst diazepam genomen. Viel :stoned: wel snel in slaap maar werd na 5 uurtjes al wakker. Heel onrustig gevoel, helemaal niet relaxed of ontspannen zoals je zou verwachten. Is dat normaal? Kan ook komen omdat het 28 graden is in de slaapkamer maar toch. Vandaag al de hele dag een rotgevoel, zit alleen maar duf te zijn, werken zou nu echt niet lukken! Met lorazepam sliep ik gewoon 8 uur onafgebroken en kon ik wel normaal functioneren de volgende dag.
j
joelleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi,
Ik heb ff een vraagje.
Ik ga lorazepam 1,25 mg die ik 1x per 2 dagen neem om te slapen afbouwen. Van de huisarts heb ik een afbouwschema gehad, omgezet in diazepam. Volgens de huisarts (en websites van de apotheek en verslavingsinstanties) is 1 mg lorazepam gelijk aan 5 mg diazepam. Als ik echter op amerikaanse en andere buitenlandse websites kijk is 1 mg gelijk aan 10 mg diazepam/valium. Wat is er nou juist?
Groetjes,
Joelle
j
joelleLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor je antwoord. De huisarts heeft me voor 2 weken diazepam meegegeven, moet 5 mg om de dag nemen, dat zou gelijk staan aan 1mg lorazepam maar dat is dus te weinig? Ze houdt t heel goed bij dus ik kan niet meer per keer nemen. Denk dat ik dan toch nog even bel. Ik wil afbouwen met een kwart per 2 weken. Ik gebruik lorazepam sinds 2 maanden, is dit al lang genoeg om ernstige ontwenningsverschijnselen te krijgen? Ik moet ook gewoon werken en voor mn peuter en tweeling van 4 maanden kunnen zorgen... Wou dat ik nooit aan de lorazepam was begonnen maar na 2 maanden slapeloosheid wist mn huisarts ook niks anders...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."