Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"waarschijnlijk al te laat maar....waarom niet bij de huisarts met de klachten die temazepam (slaapprobleem etc.) nodig hebben aankloppen, een tijdje nemen en langzaam met behulp van de arts afbouwen. Op die manier kan het legaal en nog goed gecontroleerd ook. Geldt trouwens voor al deze illegale problemen.....gewoon ''legaal'' maken. Nu heb ik wel een hele makkelijke huisarts dus dat scheelt misschien maar rechten heb je zeer zeker en wie bepaald dat je wel of geen angst/slaap probleem of ander probleem hebt???"
"Ben man, 60 jaar. Door longkanker van 25 naar 50 naar 75 naar 2x100 Fentanyl per 3 dagen. sterkte goed maar met de nodige oxicontin 40mg 3xdaags en oxinorm40 4tot6x daags erbij. Voor de nacht nog wat snelwerkende snuifjes (ook een soort fentanyl Instanyl geloof ik) Wel de hele dag als een zombie maar dat was beter dan de pijn. Na chemo en bestraling pijnvrij....jahoe !! dus meteen gestopt met de zooi....tja, dat was niet zo slim dacht dat ik dood ging en snapte niet eens waarom ha ha ha ....dokter gebeld en die gaf me de tip om toch maar langzaam af te kicken LOL Wat ik slikte daarmee kreeg je een paard in èèn keer plat ) .....alles weer snel terug ''geplakt'' en geslikt. Nu ontopic over het afkicken en de afhankelijkheid van fentanyl. Van 2x100 naar 100 en zo verder tot 25 in denk ik een anderhalve maand of zo, best vlot denk ik. Dat ging denk ik goed omdat ik ook nog oxicontin (steeds minder) en oxinorm van 40 naar 5mg nam op mijn gevoel....dus zonder advies van arts omdat je zelf voelt wat wel en niet werkt, kan een ander je niet vertellen. Dit alles is nu zo'n 2 maanden geleden (de laatste pil, pleister etc.) Het enige vervelende is nu nog tot op de dag van vandaag rond 1800uur ontzettend moe, de ene voet niet voor de andere maar....met 5 mg oxinorm weer het ventje. De rest van de dag geen enkele probleem (pas om 1800uur) dus ik snap het niet maar accepteer het gewoon. Moet zeggen dat het al wel wat beter daar mee gaat dus wie weet stop ik daar ook nog mee. Ik heb natuurlijk de conditie van een vaatdoek maar dat is inherent aan de ziekte en de behandeling. Dus volgens mij kun je van fentanyl redelijk goed afkomen door bv de genoemde oxinorm te slikken. De laatste afkickverschijnselen moeten te doen zijn. Ik heb er alleen geen zin in....het is me wel goed die 5mg oxi voor de tijd die mij rest Ze zouden eigenlijk nog ''kleinere'' oxitjes moeten hebben voor de laatste loodjes Hoop dat iemand met hetzelfde probleem er iets aan heeft en dat het niet alleen voor mij helpt/hielp.... Sterkte iedereen"