Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Vandaag de huisarts laten komen, Die heeft gezegt dat ik niet mag afbouwen voorloopig omdat ik daar nog niet voor in staat ben. Ik heb gezegt dat lorazepam 2.5 mg of 5.mg zeer snel uitwerkt. Het werkt ongeveer met 5.mg maar een uurtje of 4. Daarna lijkt het alsof ik ontwenning klachten krijgt terwijl ik niet aan het afbouwen ben. Nu heb ik een extra medicijn gekregen dat 15mg capsule is en dat zou de beklemming en de rust meer geven erbij. Die zou moeten werken 12 tot 24 uur. PFFFF dat ding werkte helaas maar 3 uurtjes en kreeg weer al die verschijnselen. Kan toch zo niet zijn dat ik nu ineens overal 'immuun begint van te worden. Ben ten einde raad, snap er niks meer van. Volgens de doktor moet dat zeker meer dan 12 uur werken wat hij mij gegeven heeft. Zou het nu kunnen zijn dat het slecht werkt of pas naar een paar dagen goed werkt. Of kan het zijn dat ik te druk ben zodat het niet goed werkt. Heb ook nog een smelt temesta gekregen, dit zou bij een echte aanval sneller werken dan de tablet. Iemand ervaring mee?"
"Ik heb gekregen Uni- Tranxene 15.mg Deze is voor de beklemming en de angst te verzachten. En ik heb Temesta Expidet 2.5mg Deze is een smelt tablet en werkt sneller bij een aanval. En de normale lorazepam moet ik blijven gebruiken aan 5.mg per dag tot alles eens in rust is gekomen."
"Er staat op de bijsluiter: De inname van alcoholhoudende dranken wordt formeel afgeraden tijdens de behandeling. Mag 2 rode wijntjes dan ook niet?"
"Ik heb een goede arts, en twee wijntjes kan geen kwaad. Dus xtRaymon je moet niet teveel mensen bang maken, want dat is onodig. Met mij gaat het nu best goed. 7.5 mg lorazepam en 30 mg Uni- Tranxene. Hier mee kom ik weeer ergens heen. Zoals naar maastricht 150 km van me af. Ik zeg er wel bij dat ik vlak ervoor 2 biertjes drink om de beklemming weg te krijgen op de borstkas. Anders lukt het niet. Meschien dat de medicijnen te lucht zijn of te weinig geen idee."
"Beste, Ik gebruik het elke dag onder dokter begeleiding omdat ik chronische hyperventilatie met angsten heb. Ik neem dit dus niet voor de lol in. En ik denk dat het wel in de goede topic staat wegens dat ik niet zonder lorazepam kan, en dat ben je verslaaft."
"Sublimo zei: hypertje zei: Beste, Ik gebruik het elke dag onder dokter begeleiding omdat ik chronische hyperventilatie met angsten heb. Ik neem dit dus niet voor de lol in. En ik denk dat het wel in de goede topic staat wegens dat ik niet zonder lorazepam kan, en dat ben je verslaaft. Klik om te vergroten... Is het dan niet een idee om je probleem aan de dokter voor te leggen ? Klik om te vergroten... Dan krijg ik meschien viagra? nee dankje"
"Beste Drugsforum gebruikers, Ik heb chronische hyperventilatie met soms hyperventilatie aanvallen die erg benauwd zijn en heftig. Naar jaren dit te hebben en het verlangen naar rust ben ik 6 maanden geleden begonnen met Lorazepam 2.5mg tabletten. Eerst begon ik met een halfje dat goed zijn werk deed voor de rest van de hele dag. Toen begon ik toch te merken dat dit niet meer voldoende was en begon ik aan een hele. En ook dat was later weer niet voldoende en zit ik nu op 5 mg per dag. Let op, het is niet elke dag dat ik 5mg moet hebben. Soms lukt dan ineens toch weer 2.5mg. Het is soms niet te begrijpen dat spul. Ik neem het s morgens vroeg altijd in om ongeveer 8.00 uur. Dan kan het in de middag om 14.00 al zijn dat ik nog een halfje neem of zelfs een hele zodat ik aan 5mg zit. Daarna gebruik ik niks meer. S morgens vroeg als ik wakker wordt merk ik al gelijk dat ik het weer moet innemen omdat ik me anders echt niet goed voel. Ik voel dan al mijn zenuwen in me armen en benen alsof alles uit me lichaam word getrokken. Nu wil ik graag stoppen met het gebruik van lorzapam omdat ik nu wel al goed begrijp dat dit niet mijn probleem zal verhelpen dan enkel me te verdoven. Graag zou ik willen weten wat de beste manier is om het af te bouwen zonder te veel ontwenningsverschijnselen te krijgen. Nu lees ik veel dat het met diazepam wordt gedaan. Maar is het dan niet zo dat ik dan verslaaft raak aan de diazepam? En gaat diazepam wel werken bij mij omdat lorazepam niet meer zo goed werkt bij 5.mg. Meer dan 5.mg per dag heb ik nooit gebruikt. Dus ik ben volgens mij niet met een hele hoge dosis bezig. Maar ik ben wel altijd erg gevoelig voor afhankelijkheid geweest. Geef me aub wat goede tips want lorazepam is echt geen lachertje. Al vast bedankt."
"Bedankt voor je antwoord. Het stelt me al gerust dat 5mg p/d niet al te veel is. Ik heb de lorazepam van een huisarts hier in belgie. Die schrijven dat voor als snoepjes. Dus als ik het goed begrijp moet ik per dag 4.5mg gebruiken de eerste week. En dan naar elke week een halfje er af? Zullen de ontwenningsverschijnselen dan niet te veel zijn omdat ik het een half jaar al gebruik? Bedankt al vast"
"Ervaring met benzo's. Maar denk dat heroïne de ergste is, ookal gebruik je niet meer, het is een zeer aantrekkelijk spulletje."
"Beste mensen, Ik ben overgestapt van lorazepam naar diazepam. Nu ik sinds vandaag voor de eerste keer diazepam gebruik word ik suf maar nog erg gespannen. Ik neem op dokter advies 10mg diazepam in per dag. Kan het kwaad om 15 mg te gebruiken per keer? Heeft diazepam even tijd nodig omdat ik overgestapt ben van lorazepam? Ik heb er ook nog Tiapridal 100 mg 3x1 per dag bij gehad. Is dit niet wat veel. En kan iemand mij uit leggen wat tiapridal is en hoe te gebruiken het beste. Want samen tegelijk met diazepam lijkt het mij wat heftig. Ik gebruik dit omdat ik hyperventilatie heb met vooral inwendig spanning in de borstkas wat niet echt weg gaat met de pillen die ik gehad heb. Al vast bedankt,"