Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb zelf allemaal van die cactussen staan in huis san pedros :P echt leuk ik ben altijd een fan geweest van planten, en toen ik dertien was ofzo mocht ik toen ik voor de grap vroeg of ik wiet mocht kweken mocht t gewoon me papa betaalde t allemaal dat experiment is toen mislukt maar onlangs heb ik samen met me vader alsnog een kast gebouwd met lampen voeding afzuiging naar buiten koolstoffilter de hele rimram toen had ik van me eerste kweek iets van 300 gram 5 planten Van dat tijdperk heb ik dus ook nog allemaal cacti staan maar die dingen groeien te langzaam sjesus"
"Beste forumdudes, Hallo ik zit na te denken over iets heel heftigs. Het is een vraag. Zijn er namelijk ook drugs die gewoon Niet slecht voor je lichaam zijn. Ik heb namelijk het idee dat alle drugs wel negatieve effecten op hersens en/of lichaam voortbrengen. Nou heb ik gehoord dat natuurlijke smartdrugs dat niet zouden zijn paddo's en of truffels of die cacti. Dat was dus mijn eerste vraag, mijn tweede vraag was, waarom zijn al die drugs dan slecht voor je? Is dat een afweermechanisme van je lichaam, of zijn er ook wel gezonde drugs alleen is de mens daar langzamerhand aan gewend geraakt door middel van de evolutie en hebben die stoffen gewoon geen effect meer op ons? Ach ja zomaar even een doordenkertje. Groetjes, Henk"
"bedankt, ja inderdaad wat willem al zij dat visies erg verschillen. Zeker bij dit onderwerp. Ons hele leven eigenlijk al gezegd dat je drugs niet moet nemen omdat het niet goed is, daarom zijn er ook denk ik zo weinig objectieve artikelen over te vinden. Wel chil dat we in Nederland wonen is altijd nog 100 keer beter dan daarbuiten over drugsvoorlichting, naar mijn mening dan. Maar over die gezonde drugs want ik ben niet verder gegaan dan xtc (mdma dus) vond ik echt heel geweldig omdat ik erachter kwam dat veel ideeën waarin ik dacht dat ik de enige was ook heel veel andere mensen hadden. Een keer speed was wel ''leuk'' maar meer niet. En van wiet heb ik ook geen blijvende wijsheid van meegekregen behalve dat sommige jongens tussen de 15 en 18 het heel cool vinden om te doen. Maar in elk geval, aan xtc het ik dus best wel wat gehad, en hoop dat ik op een dag net zo'n mooie herinnering over kan houden aan die psychedelische drugs. Welke psychidelische drug is dan echt het summum qua zelfontplooiing naar jullie mening?"
"Tardigrade zei: Ik denk dat het feit dat het een drug is op zich (definitie: een chemische substantie die het centrale zenuwstelsel beïnvloed waardoor gedragsveranderingen optreden, met een risico tot verslaving) al met zich mee brengt dat het sowieso belastend is voor het lichaam. Drugs zijn giften die bepaalde chemische reacties veroorzaken, en over het algemeen het lichaam op een bepaalde manier in overdrive laten gaan (of net in 'underdrive'). Dat betekent dat bij elke drug die je neemt je je lichaam belast en, afhankelijk van hoe de drug werkt, je lijf een bepaalde recuperatietijd nodig heeft om alles terug in balans te brengen. Plus, al die dingen moeten via je lever en dergelijke uit je lichaam gezuiverd worden. Het feit dat je lijf bij elke drug altijd even zichzelf moet 'schoonmaken' denk ik dat een antwoord is op of er iets is dat je lichaam niet belast. Nu, het is wel zo dat bepaalde drugs gebruikt worden omdat de positieve effecten ervan de negatieve (op dat moment) overstijgen, denk aan pijnstillers of slaapmiddelen. Ook is het mogelijk dat sommige drugs in zeer gecontroleerde hoeveelheden een gunstig effect hebben op de gezondheid, maar dat betekent niet dat er niet nog steeds een ongezond aspect bij blijft komen kijken. Al bij al denk ik dat er geen enkele drug is die, zelfs in kleine hoeveelheden, een gunstig effect heeft op je lichaam en verder niets Daar zijn vitamientjes en mineralen voor, he. Klik om te vergroten... dat vind ik nou jammer. Dat het altijd gepaard moet gaan met goed en slecht, net als bij harry potter dus eigenlijk"
"Ik ben geboren in ''95 en ben dus te laat voor de happy hardcore feesten waar je die kauwende gappies ziet, toch hou ik van die muziek, het is lekker vrolijk en die hele scene lijkt me te gek. bestaan er nog happy hardcore feesten en zo ja waar kan ik ze vinde?"
"wie weet er nog dope punkbandjes? Of iets hards echt goeie rock, geen dingen als green day ofzo vind ik niet zo.... En ik ben ook op zoek naar concerten van dat soort bandjes, ben niet zo'n enorme fan van elektronische dingen."
"jongens kom op ga niet aan de ritalin voor je studie. Dat vind ik nou echt een van de domste dingen studeren doe je gewoon als het niet lukt met een kop koffie werkt voor mij nog altijd supergoed maar ritalin is een fokt op middel als je het aan mij en vrienden met adhd vraagt"
"Hallo gekke spacers Mdma of 3,4-methyleendioxymethamfetamine of xtc wat je wil, zorgt voor een (tijdelijke) connectie met andere gebruikers, stel dat jij en je psycholoog het zouden nemen of jij en iemand waarmee je close bent, kan je dan op een hoger level praten en zo je problemen oplossen? Vroeger werd Xtc wel als medicijn gebruikt, of als expirimenteel medicijn bij psychologen. Ik ben altijd al heel geïnteresseerd in hoe mensen ''werken'' zegmaar, en xtc lijkt me een goed middel om mensen hun problemen op te lossen niet bij iedereen maar alsnog. Zelf had ik na de eerste keer xtc een veel leuker wereldbeeld gekregen en daarna heb ik het niet meer genomen omdat ik dacht ''nu heb ik dat leukere wereldbeeld toch al. Dus mijn vraag waarom wordt het nu niet meer gebruikt als medicijn? Komt dat alleen door overheidsbemoeienis, en zo ja wat voor reden hebben ze gebruikt, want over negatieve effecten is wel wat bekend maar belachelijk weinig eigenlijk. En die effecten zijn alleen getest bij langdurig gebruik en veel gebruik. Of was de overheid bang dat er als de xtc doorgezet zou worden helemaal geen psychologen meer nodig waren en men te vrolijk werd? Dit is volgens mij een heel vage post maar lees hem anders nog een keer door en laten we lekker discussiëren. p.s. ik ben niet iemand die naar de psycholoog gaat, alleen ik wil misschien wel psychologie studeren. Later Henk"
"yoyo, Waar het op neerkomt wat we allemaal zeggen is dus dat we er allemaal een stuk positiever door in het leven zijn gaan staan. Ntronaut, ja ik heb zelf ook om me heen gezien wat het met mensen doet die veel nemen, net als met blowen worden het vind ik een beetje emotieloze mensen die moeilijk kunnen lachen om grappige dingen maar makkelijk kunnen lachen om onzinnige dingen. Nou ja eigenlijk is dat meer het geval bij blowen. Enfin, ik ben het dus eigenlijk maar één keer gaan nemen omdat het me werd aangeraden door vrienden. Dat is nu 3 maandjes geleden en ik heb on-ge-looflijk veel zin om het weer te doen, alleen dat gevoel, dat gevoel van zin hebben om het weer te doen vind ik eigenlijk ook zalig, en het fantaseren over hoe leuk het was enzo. is ook leuk en het fantaseren over hoe leuk het gaat worden is ook heel leuk, dus ik stel het nog even uit :P maar ik stel het misschien ook een beetje uit omdat ik het op een optimale gelegenheid wil nemen, en ik weet niet waar dat zou zijn. Feestjes zijn leuk maar de afgelopen keer was bij een rave op een mooi open gebied en de rave werd afgelast en toen zijn we naar een huis geweest en daar gewoon dik gechild en eigenlijk vond ik dat nog veel leuker dan op die rave dansen. Daarbij zit ik nog op de middelbare en vond ik een keer blijven zitten meer dan genoeg en ben ik nu (een beetje te hard) aan het bikkelen. Maar ja ontopic. Xtc is dus verboden door de VS en in Nederland ook door drugsoverlast?!?!? Nou zie ik vaak gappies die strak staan maar of ze een ander daar kwaad mee doen? Alleen zichzelf een beetje, hoewel alcohol jezelf én andere 10000X zoveel kwaad doet, maar dat weten jullie ook allemaal en dat zijn nou eenmaal de oneerlijke regels in de wereld. Oke maar serieus dat xtc niet gebruikt wordt als medicijn, en dat er nu een groepje mensen is die dat wel wil. Ik weet niet of dat ook gaat gebeuren, noem me een paranoïde mens maar ik ben gewoon een fan van goede logische samenzweringstheorieën, zou de overheid in Amerika Xtc niet verboden hebben omdat er anders geen mensen meer rondliepen die veel te dure antidepressiva nemen en zo hun overheidskas te weinig gesponsord zou worden of omdat mensen dan te goed gingen nadenken? Want je weet als mensen gaan nadenken gaan ze ook nadenken over hun land en kunnen ze misschien in opstand komen. Kunnen jullie me nog volgen?"
"En ik heb trouwens ook nog een vraag aan jouw ntronaut. Hoe vaak heb jij al gebruikt? of zo vaak dat je het niet meer kan tellen. nou ja lijk het je niet leuk om je dopamine en serotonine weer aan te vullen een tijd en dan weer te gebruiken?"