Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hallo iedereen, ik begon toen ik 22jaar was (Ben nu 24) met xtc eerste avond begon ik op 1 kwart en uiteindelijk op 3 kwart gezeten van een 220 pil toen wouw ik gelijk de week erop weer omdat het zo machtig was, toen zat ik om 1 in totaal 4 maanden later weer en zo om de 3-4 maanden xtc gebruikt waarbij het uit eindelijk (normaal) was om er 2-4 te slikken van 220 mg 1x 8 pillen op omdat ik destructive gedrag had die avond en niet kon stoppen met bij slikken eigelijk nader hand ben ik toch gaan uitzoeken wat nou de daadwerkijke risico's waren het lijk mij slim om nu ook geen mdma te gaan gebruiken of een andere serotonine middel het lijkt mij vrij duidelijk dat er hersenschade zou moeten ontstaan, waarbij mijn vraag komt op Heb ik 100% zeker de kans dat ik hersenschade heb opgelopen of met genoeg rust de overige jaren zou dit zich beperken in de zin van niet heel erg kunnen zijn maar mild?"
"Dopemonster zei: Wat gebruik je verder zoal? En hoezo denk je dat je hersenschade hebt, merk je dit? Klik om te vergroten... wel eens 3mmc gedaan 3 gram in paar maanden ook niet meer aangeraakt ben meer van de trip middelen of soms een beetje ket naar mijn idee heb ik er denk ik last van, maar ik blow ook en ik ben best depresief het blowen ga ik deze maand ook mee kappen"
"Dopemonster zei: Blow je veel? Verslavingsverleden? Ooit behandeld voor verslaving? Je bent pas 24 dus wees niet bang dat je jezelf kapot hebt gemaakt maar wel wil ik je adviseren om te minderen/stoppen met blowen en zo nuchter mogelijk door het leven te gaan Het menselijk lichaam is goed in zichzelf herstellen als je je lichaam daar de kans voor geeft! En als je depressief bent heeft blowen daar meestal (uiteindelijk) een slechte uitwerking op! Het kan je ontwikkeling afremmen en dat is 1 van de redenen waarom je steeds meer klachten gaat krijgen de gouden tip is nuchter zijn en het tijd geven echt waar en daarbij therapie volgen Klik om te vergroten... ik blow veel ja, zeker elke dag als het kan 3-6 joints sinds vorigeweek niet beblowed gister een uitschietertje nu kap ik er ook weer mee, en werk ik ernaan ik ga binnenkort ook nog naar een pscyloog dankje voor de reacties"
"MaddMonkey zei: Cannabis is aan de ene kant in mijn ogen een wondermiddel, maar zoals hierboven al beschreven kan het (vooral op de lange termijn) best wat schade opleveren. Over het algemeen zorgt het namelijk voor een demping in het ervaren van emotie(schommelingen) en activiteit. Dopemonster snapt het goed, want je kan inderdaad jouw hersenen (tot op bepaalde hoogte) weer herstellen. Onderzoek laat zien dat vooral cardio veel baat kan hebben bij jouw huishouding in de hersenen. Lichamelijk gezien zit er ook geen gevaar in direct stoppen met het gebruik van zowel mdma als cannabis. Alles dat je na stoppen ervaart, zit tussen de oren. Mja dat is vaak juist hoe een (cannabis)verslaving is ontstaan. Mijn vraag is vooral, wat merk je zelf? Bijvoorbeeld na die keer dat je 8 pillen nam of op dit moment? Merk je dat je anders denkt of dat mensen jou anders benaderen/aankijken? Dan is het misschien goed om te vragen naar een gesprek bij de POH (dit is een praktijkondersteuner van de huisarts) of psycholoog/therapeut. Klik om te vergroten... het direct stoppen met mdma is voor mijn idee ff all die recoptoren die ooit erop gereageerd moetten hebben met rust laten en geen uren meer gaan draaien, ik merk dat ik anders denk en heel vergeet achtig ben (dat was ik al door het blowen+add) maar naar van loop van tijd dat tog achter uit is gegaan ( een zin lezen en tog die zin opnieuw moeten lezen, wat ik ervoor niet had, of dingen zeggen en dat zou dan een ander woordt geweest moeten zijn) en ja de tijdens die 8 pillen dacht ik alleen maar aan bij slikken, de week erop ben ik heel angstig geweest (niet daar de bp durven te rijden omdat ik mesnen zag)-Psychotische gedachtes over me vriendin, Toen ook gezegt nooit meer zo veel"