Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heel erg herkenbaar dit. Ik ben ondertussen 7 maanden clean van alles en snap niet dat ik dit niet eerder heb gedaan. Jarenlang gedacht dat ik zelf wel kon stoppen met alcohol en cocaine. Onderhandelen met mijn verslaving, dat wanneer de 1e was geboren ik wel zou stoppen, wanneer we een eigen huisje hadden, wanneer de 2e was geboren enz enz. Ik heb besloten een tijdje ertussenuit te gaan en rust te zoeken, en dan zou het wel goedkomen. Ik sprak met mezelf af 2 dagen in de week clean te zijn. Niets hielp, niets! Elke ochtend zat ik weer te janken en te bidden dat ik wilde stoppen! En nog met die gedachtes in mijn hoofd dat ik het niet meer wilde waren de 1e 6 halve liters bier alweer naar binnen gegoten. Tot ik 3 juni de kans kreeg om voor 3 maanden te vertrekken naar zuidafrika, echt, dit heeft mij gered en mijn ogen echt geopend! Ik raad je dan ook ten zeerste een behandeling aan, het stoppen met gebruik en leren leven met je verslaving die altijd op de loer ligt. Maar ook je verleden behandelen is heel belangrijk! Heel erg veel succes gewenst en mocht je adressen/tel.nummers of iets dergelijks nodig hebben, spreek mij gewoon aan schaam je niet!"
"Ik heb je afgelopen woensdag een email gestuurd. Hoop dat je hem hebt ontvangen en dat het goed gaat met je!"
"Dag allemaal, Ik zal me eerst eens voorstellen hier zodat jullie een beetje een beeld hebben van wie ik ben en wat ik doe. Ik ben een jongen van 27, vader van een dochtertje alicya van 5 en een zoontje yason van 3. De partner van susanne, mijn redder. Mijn redder zeg ik, ik weet dat ik het afkicken uiteindelijk zelf heb gedaan maardat was nooit gelukt zonder dat zij mij het laatste duw(tje) heeft gegeven. Op 3juni 2014 zat ik nietsvermoedend mijn sigaretje te roken in de tuin om 04:00, moest werken om half 5. Draai me om en en wil naar binnen toe, staat mijn huis vol met mensen, jimmy geduld en mijn dierbaren, vrienden en familie. Jullie kennen het vast wel van het programma verslaafd. (geen cameras voor mij) :P De volgende dag zat ik in een kliniek in zuidafrika voor 3 maanden..... Ik ben inmiddels 4 maanden thuis en heb nu 7 maanden cleantijd, ik kan weer voelen en genieten. hoe moeilijk soms ook. Het leven in verslaving doet pijn, maar het leven zonder actieve verslaving ook. We hebben allemaal de keus voor welke pijn we gaan, ik wil nooit maar dan ook nooit meer terug naar de verslaving toe en zal hier de rest van mijn leven tegen moeten vechten. Ik heb me hier aangemeld omdat ik waar ik kan mijn steentje bij wil dragen aan het helpen van mensen. leren leven met de ziekte verslaving en clean blijven! Ik heb mijn leven terug en wens iedereen dat toe! Mocht er iemand zijn die vragen heeft, spreek me gewoon aan, ik sta altijd klaar voor jullie! groetjes, Jarenko"
"sorry, niet geheel onbelangrijk uiteraard. Mijn hoofdverslaving was alcohol. Maar gebruikte ook geregeld cocaine, speed, xtc, gamen en sex zijn ook obsessief geweest. Ik weet dat ik niets van de drugs of alcohol ooit meer zal kunnen gebruiken, hoe moeilijk dat ook is. Geen partys meer en geen sociaal drankje meer doen. Maar ach, dat is het me wel waard als ik nu zie wat ik er allemaal voor terug heb gekregen."
"Ik heb je een email gestuurd!"
"Dag steaker, Ik ben nu zelf 7 maanden clean van de alcohol, het vervelen en een invulling aan je dag geven heren ik heel erg. Ik ben 3 maanden lang opgenomen geweest in rustenburg (een kliniek in zuidafrika) dit is via jimmy geduld en interventie nederland gegaan. Een hele zware tijd, maar ach, het is het meer dan waard! Wat ik daar heb geleerd is dat het leven in verslaving pijn doet, maar ook het leven zonder actieve verslaving doet pijn! Wat ga je overdag doen? hoe vul je je dag in? Ik ben nu 4 maanden terug in mijn vertrouwde omgeving en het wennen gaatsteeds beter. De eerste weken waren moeilijk, hoe kom je de dag door? wat ga je doen? hoe zorg je dat je niet gaat gebruiken? Oefining baart kunst! echt waar! De sociale vaardigheden en zekerheden heb ik door mijn gebruik nooit geleerd. Ik moest beginnen vanaf waar een kind van 4 begint. Schaamte, onzekerheid enz.enz. hoe moeilijk ook, kop omhoog en doorzetten! zorg dat je op de moeilijke momenten iemand hebt waar je mee kan praten. Praten is de sleutel, secrets keep you sick!! Probeer een globale daginvulling te hebben, een dagritme. Hoelaat sta je op? douchen? ontbijten? boodschappen doen? sporten? werken? avondeten? ontspanningsmomentje? naar bed? ritme en regelmaat is heel belangrijk. Zoek naar een hobby, tijdsverdrijf, wat vind je leuk? wat niet? Heel veel succes met alles! gr, Jarenko"