Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey all !!! Eindelijk er is licht in de duisternis, ik voel me eindelijk weer eens heel goed dat was geleden van vrijdag. Deze morgen bij de dokter geweest en vanaf nu zal ik nog maar 40mg nemen en urinestaal van Maandag was OK , leuk om horen dat er niks van Codeine meer te bespeuren was. Toen ik terug naar huis reed besefte ik het pas , ik kreeg echt een superboost en ik voel me wel veel sterker nu. Ik hoop dat het blijft duren deze keer. Even terugkeren naar het begin van de week : Ik was zelfs te slecht om op internet te geraken, zo ziek was ik zeg. Ik dacht echt nooit aan opgeven ... maar ik had het toch best moeilijk hoor. Steeds die krampen , misselijkheid en braken deed ik ook deze keer. amper gegeten en ik liep ook vervelend rond. Van dinsdag op woensdag heb ik echt geen oog dichtgedaan met als gevolg dat ik mijn Methadon al om 6u nam, toen ik me 2 uur later nog niet echt beter ging voelen dacht ik dat het geen leuke dag zou gaan worden. Maar al bij al viel de woensdag nog mee, maar dinsdad tot woensdagmiddag was het kreunen hoor. Terug naar vandaag dan: Zo zie je hoe snel alles kan gaan he, woensdagochtend in de hel en nog geen 24 uur later in de hemel !!! Ik mag nu dromen denk ik , ik voel dat het deze keer goed gaat komen. Ik weet wel nog niet wat er op me af gaat komen bij de afbouw van de Methadon he ! Maar dat zijn zorgen voor later. Ja ArieKanarie , jij hebt dat echt goed gedaan zo te horen super voor jou !!! Ik hoop echt dat het me ook lukt om snel af te bouwen hoor. Maar wat nog belangrijker is dan "snel afbouwen" is "van de codeine afblijven" ! Maar ik wil er zeker ook snel van af hoor, ik ga jouw goeie raad proberen opvolgen. Als ik die methadon idd nog maar 1 maand zou genomen hebben zou dat een succes zijn en tegen dan mss zelfs nog nie verslaafd aan geworden. En nu ga ik wat leven.... zonder codeine ...lol... Groetjes en tot later."
"speeseend zei: goed om te horen! De Spirit kan uiteindelijk een beslissende factor blijken. Keep it up Eend Klik om te vergroten... Ik hoop echt dat mijn spirit het houd hoor, want het is volgens mij het hoogst nodige van gans het zaakje. Nu zal het enkel beter beginnen gaan denk en hoop ik, af en toe wel nog eens met een dipje of een slechte dag maar die neem ik er dan maar bij zeker. ArieKanariE zei: goed om te horen .. het belangrijkste is in mijn ogen het mentale aspect ... zolang je je geestelijk goed voelt, of jezelf dat minstens wijs kan maken, dan gaat het allemaal beter.. je geesteskracht en je wilskracht zijn hierbij echt bepalende factoren ... wat voor mij trouwens altijd goed hielp om momenten dat ik ziek was of dat ik het zwaar had was flink lang heel heet baden of douchen met muziek waar je normaal gesproken altijd blij van werd. soms hield dat in dat ik een uur douchte, afdroogde aankleedde naar bed liep, ging liggen en direct weer naar de douche liep voor nog een uur ... ergens had ik mezelf wijsgemaakt dat ik me minder rot voelde, geestelijk en lichamelijk, als ik onder de douche was en daarna voelde ik me altijd (iets) beter .. natuurlijk nooit genoeg, het blijft gewoon bijten, majah alle beetjes helpen he zet hem op! Klik om te vergroten... Juist wat je daar zegt hoor , mentaal is idd het belangrijkste . Zeker bij mij, ik kan mezelf soms slecht doen voelen door veel te gaan nadenken over dingen die niet eens nodig zijn. Dat doe ik bewust niet nu, ik probeer niet te veel na te denken over zaken ik laat alles wat op z'n beloop en hoop dat mijn vrouwke alles goed regelt in het huishouden. Zo heb ik bvb ook aan haar gevraagd mij gedurende een lange periode niet lastig te vallen met het regelen van betalingen en zo. Ik wil zo min mogelijk muizevallen plaatsen in mijn kopje. Ook over dat bad nemen, ik merk ook dat ik me veel beter ga voelen in bad. als ik dan even een kwaad moment heb neem nog es een bad he. Ik venk dat ik fysisch van de codeine af ben, maar ik zou nog niet zonder lapmiddel kunnen denk ik. ZEG ? DAN HEB IK NOG EEN VRAAGJE AAN AL WIE ME KAN HELPEN DAARBIJ . Ik zou op eigen houtje al eens proberen om m'n methadon uit te stellen of eens een dag overslaan of zo . Lijkt dat een te overwegen plan of is het daar nog veel te vroeg voor ? Ik zou dat eigenlijk al eens willen proberen Maandag of zo , maar ik weet zelf niet of ik dat ga doen hoor , ik zat er gewoon aan te denken. Goede dag of nacht verder en tot later .... greeetzzzzzzzz !!!"
"hey @ Rachna bedankt voor uw info, ik bespreek het wel eens met m'n dokter. Met mij gaat alles nog steeds heel goed hoor. Ik ben echt wel verlost van de codeine, dat kostte me elke dag veel tijd hoor en dat is nu duidelijk aan het worden. Anders verloor ik zo'n 6 Ã 8 uren per dag , dit zijn nu extra uren voor mij. Als je veel hobby's hebt (zoals ik) dan is dat geweldig !!! groetjes"
"Hey, Het is enkele dagen geleden dat ik hier een post achterliet, de laatste was positief wel alles gaat nog steeds heel goed hoor. Ik heb echt geen problemen meer , nu begin ik ook veel meer buiten te gaan en minder op de computer en zo. Ik hebwel soms eens een dipje maar in het begin duurden mijn dipjes minstens een volledige dag , nu duurt een dipje max. enkele uurtjes. Ik probeer zo veel mogelijk positief te denken. Mijn dosis methadon staat wel nog steeds op 40mg. Verder heb ik eigenlijk niks te melden. Heel veel groeten."
"rachna77 zei: Nou, ik ben er dus helemaal vanaf! Ik ben begonnen bij 10 mg. Meet, 24 uur niets en vervolgens elke 12 uur Temgesic (beginnen met 10 tabletten, elke 12 uur 2 tabletten minder) ... ik ben nu precies 10 dagen HELEMAAL clean!!! Heb heel veel spierpijn, wat ik niet eerder heb gehad. verder heb k een dubbele longontsteking gehad en een keelontsteking de laatste paar maanden. Wie herkent dit, dus dat zo verschrikkelijk vatbaar zijn voor allerlei ziektes etc.? en als je ook een gezin met een paar kinderenv hebt, zoals ik, hoe combineer jij dat? Groetjes, Rachna. Klik om te vergroten... Proficiat meid !!! Dit is echt een groot succes en een topmoment voor u en uw gezin uiteraard. Ik zou zeggen volhouden ! 10 dagen, het ergste zal dus wel voorbij zijn denk ik. Het is wel minder dat je die longontsteking en spierpijn en zo er moet bijnemen. Maar ik vrees dat je dat nog wel zult hebben hoor hopelijk niet zo extreem natuurlijk. Tegen mij heeft de dokter gezegd dat ik mijn pijngrens volledig om zeep geholpen heb en ook mijn weerstand stelt niet zo veel meer voor doordat ik jarenlang pijnstillers nam. Dat moet je weer rustig opbouwen. met andere woorden ja het staat ook mij te wachten, nu nog niet omdat ik nog zo ver niet sta als jij, ik zit nog aan de Meet . En in verband met mijn 2 kindjes , ik reken er op dat mijn vrouwke dan het werk met de kindjes op haar neemt. Zij gaat daarna stoppen met roken en ik beloofde haar dat ik dan veel werk thuis zal doen. Verder gaat met mij zelf alles redelijk z'n gangetje , ik ben geminderd met 5mg en neem nu nog 35mg Meet, maar ik heb al lopen kotsen zeg... zou dat al kunnen zijn van te minderen of zou ik gewoon toevallig ziek kunnen zijn? Ik zou terug aan de slag willen op 8 september. Zou dat lukken op 35mg Meet, dat vraag ik me wel af ??? Ik voel me tamelijk goed maar als ik een inspanning doe heb ik het toch iets lastiger hoor. En mijn Job is wel heel lastig en zwaar en vooral gevaarlijk . groetjes"
"heykes, mijn laatste dosis dafalgan codeine zit er op, er ligt nergens nog maar iets met codeine. Ik heb echt goeie moed, ik zie het volledig zitten. Ik kan nu eigenlijk niet meer terug of veranderen van kuur, ik wil nu stoppen, vandaag en niet nog 3 keer met andere dokters praten en afspraken maken met therapeuten waarbij ik nummertje 48 krijg in de rij. Het geduld is op , ik ben op , ... het moet en zal stoppen. Maar zoals ik in mijn allereerste post al zei, ik heb de meeste schrik van het psychische aspect. Kan ik de harde realiteit van het leven aan? 20 jaar lang(16j-36j) vlucht ik voor alle problemen , eerst met trippen en dan van heroine tot codeine. Deze laatste week liep ik wel héél gelukkig, omdat ik er echt in geloof . Mijn vrouwke zegt dat ze het zelfs ziet aan onze kindjes, ze lachen zelf ook meer . Ik kon bijna huilen toen ik dat hoorde, wat heb ik ze in hun eerste 2 levensjaren zo niet al te kort gedaan zeg. Ik moet dringend een goede (cleane) papa voor ze worden. Er zijn maar weinig mensen die mijn probleem snappen met Codeine, de meesten zeggen: "als je een dafalgan neemt kan je toch best naar Plopsaland gaan".... wel soms wel, soms niet. Ik sta rond 4.00u op om mijn tabletjes op te lossen en door te spoelen. dan werken tussen 8u-18u..... dan naar huis sprinten om me te wassen en dan direct naar boven om terug die verschrikkelijke bruistabletten te nemen tot 23u ... daarna een beetje eten. Ik ben zelfstandige en werk ook op zaterdag en zondagochtend nu en dan. eigenlijk verlies ik door mijn verslaving 5 à 6 uren per dag. Mijn dagen zijn zelfs te kort om samen te eten met mijn gezin. Steeds tempo erin houden om de pillen op tijd te nemen. ONLEEFBAAR !!! iig worden jullie allemaal bedankt om de aandacht die jullie me schenken, het betekent veel voor me hoor."
"needlefreak zei: Miscchien is het geen slecht idee om als je clean bent je nog een tijdje te laten begeleiden. Zelf ben ik jarenlang wekelijks op gesprek geweest bij een verslavingspsycholoog van de sleutel. Daar heb ik heel veel steun aan gehad. Klik om te vergroten... Wel mijn beste , dat is misschien wel de beste raad die men me kon geven weet je. En zoals je zegt de sleutel, ik ga er zeker heen gaan ... die raad ga ik volgen 100% zeker. Maar eerst effe afwachten wat er met me gebeurt de eerste dagen. Kan je mij ook vertellen of je voor een gesprek ook een lange wachttijd hebt, of ligt die veel korter ? En Needlefreak, ik hoop echt dat het ook jou lukt hoor... en we hebben hetzelfde schema(zij het bij jou voor bruin en bij mij voor codeine) , eerst methadon proberen en als het niet lukt tegen 2 september ga ik ook in een centra binnen. Ik in de Vita in Zelzate. Duurt wel tussen de 3 en de 6 maand zeggen ze daar. Maar ik heb er alles voor over en ik hoor dat aan jou ook. We'll succeed if we really really really really really do the best we can dude !!! Al die sympathieke mensen hier op dit forum zeg... is verslaving dan een plaag van de goeie mensen ofzow ? Ik zie dat hier ook veel mensen zitten met een hoog verstandelijk niveau. slijm slijm ... shit zeg ik ga ermee stoppen ...lol. btw, ik ga straks beginnen met de methadon hoor. We zullen wel zien he wat het geeft. Ik hou jullie op de hoogte. groetjes"
"Hi, Ik kan met mezelf geen blijf van geluk, ik voel me echt super nu. Nergens nog last van of zo, geen krampen , niet misselijk, geen koorts meer en vooral ook in het koppie zit het prima. Als dit zo blijft dan zou het geweldig zijn zeg. In ieder geval loop ik nu al 3 dagen zonder problemen rond en ook van pijn is geen sprake meer. Nu de Methadon afbouwen he.... ik kijk al uit naar oktober of zo. Jullie zijn echt allemaal de max van gasten zeg , jullie helpten me enorm. Hopelijk lukt het mij en ik hoop ook dat jullie verder van het spul kunnen blijven . zo nu ga ik jullie terug laten zenne , ik heb nog jaren quality-time goed te maken met mijn gezin. Dat ga ik ten volle doen vanaf nu !!! groetjes uit gent !"
"needlefreak zei: Daar heb je normaal gezien geen wachttijden voor. Toch niet waar ik ging (de sleutel). Dezelfde week nog kon ik op gesprek. In het begin ging ik zelf 2x per week. Zo'n gesprek duurde meestal tussen de 30min en 1u. Ik heb daar echt heel veel aan gehad. Alles was bespreekbaar, soms verlangde ik echt om te gaan. Klik om te vergroten... OK dan ga ik ook naar daar gaan hoor, want de dokter die me nu begeleid haalt zijn informatie ook van de sleutel zegt hij zelf. Ik heb er momenteel nog geen behoefte aan, maar ik weet uit eerdere pogingen dat ik ergens middenin plots wegzak in een dipje.... nou ja dipje , zeg maar een zwart gat !!! En de sleutel is voor mij niet te ver , ik ben een gentenaar. ik doe het nu al 24 uur zonder codeine en heb nergens last van, ik begon om 16u met de allereerste dosis Methadon ,25mg en nam dan 2keer 5mg bij zodat ik tegen 20u aan 35mg zat. En dat is voor mij de perfecte dosis denk ik , ik heb geen gevoel van roes of euforie.... maar ook geen pijn. Ik heb zopas zitten dromen van hoe het zal zijn zoder dafalgans. Vandaag was ik veel actiever, ik heb zelfs al geklust in huis en gespeeld met de kinderen. So far so good zou ik zeggen. Maar het kwaadste moet natuurlijk nog komen he ! Maar ik heb veel minder schrik als voorheen. Ik probeer zoveel mogelijk positief te doen en denken."
"speeseend zei: Het grootste gevaar is, dat je er goed bij gaat voelen. Vijf-en-dertig mg. en geen roes, damn, wat is die codeine toch rotzooi. Voelde je met die codeine wel een soort roes / euforie? Zou je elke dag een klein stukje kunnen tikken over je ervaringen van de dag? Dit zal ik met bijzondere aandacht lezen. Waarschijnlijk ben ik niet de enige die naar een dagelijks verslag uitkijkt, denk ik. Klik om te vergroten... Wel beste Eend, het hangt ervan af hoe je de codeine gaat gebruiken denk ik. Ik nam 2 keer per dag een heel hoge dosis. Effect van codeine ... ik kan u enkel mijn persoonlijke ervaring verklappen daarover hoor. Als ik 's morgens heel vroeg opstond om ze te nemen ongeveer 15x30mg codeine dus, begon dat met een roes van ongeveer anderhalf uur die daarna langzaam mindert dan werd je heel relax . Daarna voelde ik me wat opgepept als ik stopte met werken viel ik zo wat in een zak en rond 19u à 20u werd ik onpasselijk ... ik moest ze terug nemen tegen dan. 's avonds nam ik 20 codeinetabletjes, rustig achter de PC en als ze uitgewerkt waren ging ik terug naar beneden om te eten. Daarna nam ik steeds 4 Flunitrazepammekes en 2 trazolans om te kunnen slapen. Met die Trazolan en Flunitrazepam ben ik onlangs vanzelfs kunnen stoppen. Ik moet er wel bij vertellen dat bij mij de codeine bijna geen effect meer had vandaar dat ik er steeds meer ging van nemen. Mijn roes werd korter (soms geen) ik werd ook steeds misselijk en had veel last van koppijn. In het begin vond ik die dafalgan codeine geweldig, als je er 8 nam en je kreeg geen roes dan pakte je er gewoon effe 10 enz... maar ik was op een punt gekomen dat ik er niet nog meer kon nemen. Van die Methadon heb ik niet echt een roes hoor, ik voel geen pijn en voel me goed dat wel . Maar om nu te spreken van een roes ? nee zenne. Hoort dat dan ofzo? Ik heb genomen tot m'n pijn weg was en niet tot ik me super voelde, na wat jullie me verwittigden van de methadon was ik liever wat te voorzichtig. Al moet ik toegeven dat het heel verlokkelijk was om nog meer te nemen tot ik wel een roes zou voelen. Maar heb dat dus niet gedaan tot grote spijt van dat kleine duiveltje in m'n nek. En jazeker Speeseend, ik zal zeker en vast een verslagje uitbrengen elke dag zelfs al voel ik mer rot... al zal het dan wel wat kort zijn"