Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hij zit in hoofddorp bij de brijder gemeente haarlemmermeer."
"ik weet dat hij het zelf moet doen, voor zichzelf. ik wil hem ook alleen maar bijstaan in dit proces. zijn familie heeft hem laten vallen en hij weet dat hij over alles wat hem dwars zit met mij kan bepraten. maar als hij ingestort is wat maakt hij dan mee? dit omdat ik wil begrijpen waar hij door heen gaat. dat als hij het erover wilt hebben dat ik daar dan een beeld van in mijn hoofd heb. gr patricia"
"ik heb besloten om afstand te nemen van mijn vriend, lijkt mij de beste keus zodat hij misschien gaat inzien dat hij echt hulp nodig heeft. ik kan het niet meer opbrengen om er energie in te steken. na een dag werd hij bij de brijder al weggestuurd omdat hij ruzie kreeg met een ander client. dus dat schiet niet op. nu moet ik in eerste plaats aan mezelf denken en aan mijn 2 kleine kinderen, wij zijn meer waard dan dit alles. als hij mij terug wilt zal hij toch echt van die cocaine af moeten blijven doet hij dat niet is hij mij voorgoed kwijt. hoop dat dat bij hem binnen komt. hij heeft nu een relatie met iemand die verslaafd is aan alcohol maar die wilt niet stoppen hoewel ze moet stoppen. heb al gezegt dat deze relatie nooit zal gaan werken maar dat geloofd hij niet. hij kan dan lekker bezig zijn met haar te helpen ipv zichzelf. hij en zijn vriendin blijven samen in een slachtofferrol hangen, maar dat is nu hun probleem daar ga ik niet tussen zitten als niet verslaafde."
"mijn vriend is al 10 jaar verslaafd aan cocaine, dit rookt hij met een pijpje. de afgelopen 2 weken heeft hij gerookt. afgelopen maandag is hij opgenomen in de brijder voor detox. ik ben samen met hem al 9 maanden bezig om hulp te krijgen maar hij wordt aan alle kanten afgewezen. ook heeft hij adhd maar krijgt geen medicatie hiervoor waarom weet ik niet. nu heb ik te horen gekregen dat hij is ingestort. wat moet ik me daarbij voorstellen??? en hoe kan ik hem zo goed mogelijk bijstaan met dit gevecht?? hij wilt er van af maar het lukt maar niet. ook kan hij slecht tegen stress, zodra er maar iets kleins gebeurd grijpt hij naar cocaine. alle tips zijn welkom, ik weet het zelf niet meer. gr goldengirl"
"babalonia zei: Hoi.... Ik heb je verhaal gelezen. Allereerst zou ik willen zeggen.... stop met hem te willen helpen. Hij is nu opgenomen, en nu moet hij het zelf gaan doen/willen. Het is aan hem, en MOET het zelfs zonder jouw hulp gaan doen. Ik lees daarna een negatief verhaal over de Brijder, maar ik ben er juist erg over te spreken. Mijn partner zit nu intern, zijn 5e week en ik vind de begeleiding juist erg goed.... Ik zou gepaste afstand nemen en naar hem luisteren, maar je kunt eigenlijk niets doen. Hij is daar in goede handen en vind hij dat zelf niet, dan is dat aan hem om een andere passende mogelijkheid te zoeken voor hulp. Als hij zegt dat hij wil stoppen, wil hij ook verder zoeken, je kunt hem bijstaan, maar echt niet helpen. Help liever jezelf, want ik kan het weten, het kost allemaal zoveel tijd die je beter in jezelf kunt gaan besteden. Geneest hij? Prima, dan komt hij het maar bewijzen ... toch?! Je gaat anders zelf onderdoor aan ZIJN keuzes verslaafd te blijven en ik kan me niet voorstellen dat dat wilt. Heel veel sterkte en houd vol, je bent een puur iemand waard, en hij is zichzelf waard, maar daar moet hij eerst geloof in hebben. Keep us posted!!! Klik om te vergroten... ik heb afgelopen zondag mijn relatie verbroken, je hebt gelijk ik moet voor mezelf en de kids kiezen hoe moeilijk ik het ook vind. hij heeft nu een relatie met iemand die hij heeft leren kennen bij de brijder die alcohol verslaafd is dus ze kunnen elkaar kapot maken. heb hem gezegt dat als hij af gaat kicken en er voor langere tijd af is en zijn relatie die hij nu heeft uit is we het mischien opnieuw kunnen gaan proberen, maar ga niet gelijk samenwonen. hij laat inderdaad maar zien dat hij ervan af is.. gr gr goldengirl"
"ik wil jullie ff laten weten dat het met mij heel goed gaat, ik heb de juiste keuze genomen door bij hem weg te gaan. de kids hebben er gelukkig geen problemen mee gekregen en ik zelf heb er geen traan om gelaten, wat ik eigelijk wel verwacht had. het is beter zo. ik hoop dat iedereen die wel verslaafd is er voor gaat knokken om het te overwinnen, ik weet dat het moeilijk is maar er is meer in het leven dan drugs, alcohol ed... het leven kan zo mooi zijn zonder dit. ik kan nu eindelijk zeggen, heb geen kopzorgen meer en ben zeer gelukkig met de keuze die ik gemaakt heb. liefs goldengirl"