Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hallo, ik heb nu bijna een jaar met mijn vriend. in het begin blowde hij veel wiet. (with widow) met veel bedoel ik elke dag van 's middags tot avond. toen die tijd heeft die mij 2 keer geslagen enz. tot poging me keel dicht te knijpen. Ik vraag me af of dat kan komen door wiet gebruik. hijzelf zegt dat wiet gebruik hem juist helpt dat soort situaties te ontlopen. hij heeft daarna van mij een tijd minder moeten gebruiken, ik merkde toen hij minder blowde ( 2 keer in week , 5 euro per week) hij die woede aanvallen niet meer had. alleen werd die prikkelbaar, kregen veel ruzi's omdat hij ging liegen enz. ruzi's maakte omdat die dan excuses had te gaan blowen, (uitmaken blowen dag later goed maken). maar hij heeft me niet meer "mishandeld". omdat teveel woorden ruzi's , aan en uit opleverde heb ik dus maar besloten het hem niet te verbieden, alleen gaat die weer steeds meer blowen en ben ik bang die woede uitbarstingen terug gaan komen. is deze angst rieeel? kan dat met blowen te maken hebben? wel merk ik hij vooral 's ochtends nergens zin in heeft, hij is misselijk ik mag alles voor hem pakken en doen, moet echt heel erg voor hem zorgen, Na mijn idee is die misselijk enz omdat die avond ervoor geblowt heeft., kan dit kloppen? overdags ook heeft die nergens geen zin in. (overdags is die bij zijn ouders blowt die niet. ) hij werkt niet en wilt niet werken. hij gamed hele dag alleen maar, of gaat dingen doen met zijn moeder. met mij niet hij komt 's avonds na mij en eerste wat die er doet is blowen. als die dan geblowt heeft is die heel lief en knuffelbaar. maar hij blowt bij mij elke dag. als die avondje thuis bij zijn ouders slaapt, (zegt hij tegen mij weet niet waar is) blowt hij niet. in mijn ogen komt over hij depressief is en pas vrolijk en relaxt als die geblowt heeft. ik weet niet wat hiermee aanmoet. hij wilt niks , doet niks enz. en is pas vrolijk als die geblowt heeft. moet ik hem juist meer laten blowen zodat hij wat vriendelijker met me omgaat. of hem blijven aanmoedigen alleen 's avonds te doen zoals nu gebeurt, en ik dan ' sochtends zijn bediende ben en voor hem moet zorgen. of moet ik toch proberen hem te laten stoppen en hoe? ik wil hem niet laten vallen, uitmaken is voor mij geen optie. hij heeft maar weinig vrienden, die je in mijn ogen geen vriendne kan noemen., hij ziet ze bijna nooit, maar goed hij belt ze ook nooit uit zichzelf want hij heeft nergens zin in, en als ze hem bellen gaan ze altijd blowen ergens. zijn ouders hebben relatie problemen, ene moment willen ze scheiden andere moment weer niet. ( dit schijnt al jaren zo te zijn). Ik weet niet wat hiermee moet wat normaal is daardat hij blowt. soms heb ik gevoel hij alleen om em geeft als die geblowt heeft. maar ja kan natuurlijk ook zijn hij gewoon dat blowen zo nodig heeft zich gewoon echt niet prettig voelt als die niet blowt. wie heeft er tips voor me wat ik kan en moet doen? ik blowt zelf niet want ik kan er niet tegen, wordt er gek van als blow, heb weleens geprobeert. bij mij valt dus anders uit als bij hem, ik ben dus ook niet van plan zelf te gana blowen om hem te kunnen begrijpen. misschien iemand hier mij kan vertellen welke sympthomen vooral voorkomen op momenten je niet blowt( paar uurtjes). en of die woede aanvallen juist meestal komen bij veel blow gebruik? alvast bedankt, groetjes girltje"
"Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!! Nogmaals bewijs dat vrouwen een aangeboren afwijking hebben om te kicken en te geilen op mannen die ze misbruiken, niks om ze geven en alleen maar uit zijn om te neuken. Dat is dus juist het tegenovergestelde hij heeft zelfs geen zin in seks, zelfs dat vind die te te vermoeiend. en hij was ook maagd toen hem leerde kennen. -------------------------------------------------------------------------------------- kwa zijn woede anvallen is het ook zo hij achteraf alles heel anders herinnerd dan het is, hij zegt dan hij weinig herinnerd alleen herinnerd ik hem aanviel en hij zichzel;f moest verdedigen. terwijl dus andersom was hij mij aanviel en ik met woorde en duwen mezelf moest verdedigen. hij kan zich daar dan niks van herinneren, en voelt zich later pas schuldig als ik hem heb kunnen overtuigen echt anders ging dan hij zich herinnerd. ik heb hiervan ook raport opgemaakt bij po9litiebureau zonder verder aangifte van te doen. ook heeft hij voor hij met me had in een gesloten inrichting gezeten door wiet misbruik, had die spychoses enz. en waanideen. zijn ouders hebben toen politie bij laten komen nadat hij zijn ouders aanvloog doordat die doorgedraaid was. en toen heeft die 2 keer 2 weken gesloten gezeten. hij staat nog onder hulp van ggz maar hij loopt pver hun heen , en hun laten hem over hun heen lopen. hij toont geen intresse voor hulp als die zelf voor zijn gevoel niks beter van wordt / niks meer verdient. Hij gebruikt geen medicatie, alleen paracetamols omdat die bijna altijd hoofdpijn heeft. Ik heb weleens uit gemaakt, maar dan verslechterd zijn toestand., zoekt die de verkeerde vrienden op en is hele dagen stoned. hij zoekt dan altijd contact omdat die me terug wilt. ik hou ook teveel van hem om hem te laten vallen. ik ben iemand die altijd andere wilt helpen, mensen laten stikken doen andere mensne al gevoeg."
"Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!! o ja hij drinkt er wel meestal een biertje bij, meestal 1 a 3 soms 3 tot 8."
"Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!! bedankt voor jullie reacties, ik zal weer stapje voor stapje met hem proberen erover te praten en kijken of hem duidelijk krijg hij beter kan minderen/stoppen. ik moet even nadenken hoe ga aanpakken want meestal als ik zeg ik liever heb hij stopt dan zoekt die ruzi, ik heb vaak gemerkt hij zich dan schuldig voelt hij wel blowt en hij niet met dat schuldgevoel kan omgaan en dan geneigt is excuses voor zichzelf te zoeken het toch te doen, als ruzi zoeken, achterdochtigheid na mij toe enz. Heb hem al weleens voor keuze gesteld mij of wiet, dan kiest die die avond voor de wiet en dag erna wilt die me terug en heeft die spijt, of hij kiest voor mij en na paar dagen zoveel ruzi gehad hij uitmaakt en blowt en dan weer dag later terug komt, heb al weleens paar dagen uitgelaten in hoop hij dan van zou leren, ook dat werkt niet. hij valt steeds maar terug op het blowen, bij elke tegenslag moet die blowen. zijn situatie thuis maakt niet makkelijker op. elke keer als uit is doet die veel moeie me terug te krijgen en beloofd vanalles maar als die me terug heeft gaat die toch steeds weer meer blowen. als ik hem verbied te blowen neemt die het me echt kwalijk, hij ziet niet in ik eronder lijd, of wilt het niet inzien denk ik eerder, want hij kan niet tegen dat schuld en schaamte gevoel. het is iemand met een heel zacht karkater die hij verbergt door te doen alsof niks hem intresseert maar ik merk en weet dat niet zo is. verslaaft aan alchol is die in elk geval niet, zijn vader wel!!! hij kan ook goed zonder die alchol, alleen niet zonder de wiet. als die moest kiezen koos die ook zeker voor de wiet, hij heeft ook weleens gezegt te willen stoppen met blowen maar het gewoon niet te kunnen en daar schaamd die zich dan ook voor, waardoor die er liever niet over praat, hij is geen prater hij blowt zijn problemen liever weg."
"Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!! ik ben 25, alleen ben iemand die bijna nooit achter een pc zit vandaar veel verkeerde letters tussendoor. vind ook moeilijk alles te verwoorden omdat ik hem er niet in kan begrijpen en niks van wiet verslaving afweet ben steeds op zoek na de juiste woorden om deze situatie uit te leggen. hijzelf zegt namelijk hij niet verslaafd is maar naar mijn idee is die dat dus wel. omdat die niet zonder kan en alles doet om toch te kunnen blowen, blowen is voor hem belangrijker dan alles,. van zijn laatste geld koopt die wiet, hij zal niet meebetalen aan de boodschappen want dan is er kans hij niet genoeg geld overhoud voor de wiet enz. me vriend is trouwens 21 maar kotm ouder over als je hem in persoon ziet, snap na deze verhalen hij jonger overkomt,"
"bedankt voor je reactie, ik ben al wel tijdje zo bezig ind. alleen vertrouwd die me er nog niet genoeg in denk ik. hij schaamd zich er gewoon te erg voor.misschien omdat ikzelf vroeger alchol problemen gehad heb, die ik heb kunnen overwinnen in 1 keer. ik ging altijd stappen als me rot voelde en zoop me dan klem om alles te vergeten, ik zag zelf in dat het niet werkde en ik volwassen moest worden, en ben ermee gestopt zonder moeite eigenlijk. zag het als een afsluiting van me jeugd na volwassen worden. hij weet dat ook. en hij heeft ook vaak gezegt hij zo graag zou willen stoppen met blowen maar het gewoon niet lukt,. dan gaat die zich vervelen zegt die, en krijgt zijn hoofd geen rust. dat zijn volgens hem de redenen dat die blowt vooral om rust in zijn hoofd te krijgen, hij kan beter praten als die stoned is zegt die, stel we hebben ruzi, blowt die liever eerst voor we praten enz. ik ga in elk geval me best doen vol te houden en zijn vertrouwen te winnen erin. het is best moeilijk, want hij voelt zich al snel aangevallen. en is achterdochtig ingesteld. en tegendraads. wat vooral vaak moeilijk voor mij maakt , is dat me vaak afvraag of die wel genoeg van me houd omdat die geen rekening met me kan houden ermee, want als hem moet geloeven blowt die bij zijn ouders niet omdat die er altijd over zeuren, maar toen ik er nog over zeurde ging die ertegenin. maar nu ik accepteer doet die het maar bij mij thuis en bij zijn ouders niet. ik denk ik het hem niet mag aanrekenen. denk niet persoonlijk op mij bedoelt is. van zijn ouders kan die immers niet weglopen, van mij wel, en hij weet ik toch altijd terug kom omdat hem wil helpen en niet kan aanzien hij zijn leven zo verkloot."
"krijg echt hoop duidelijkheid en bevestiging van wat zelf dacht, neemt weer wat twijfel bij mezelf weg. echt heel erg bedankt.!!!"
"ik heb gisteren avond maar weer eens een gesprek met hem gevoert, tv uitgezet want hij zat meer tv te kijken dan te luisteren. ik heb hem gevraagt waarom die bij zijn ouders niet blowt en bij mij altijd wel, heb erbij gezegt mij dat een gevoel geeft ik er haast wel over moet gaan zeuren, want zijn ouders zeuren er wel over en schijnbaar werkt dat want daar doet die het niet, heb tegen hem gezegt ik hem er graag vrij in laat zodat hij zelf kan bepalen wat hij doet ermee maar hij er dan geen misbruik van moet maken door juist alleen bij mij thuis elke keer te blowen, dat die zal moeten laten zien dat hij met die vrijheid weet om te gaan, ik heb de zin van hierboven wel gebruikt, dat ik hem het hem niet kan verbieden maar hij ook niet kan vertwachten ik toekijk hoe hij zijn toekomst verknalt. daarbij heb ik hem voorbeelden geven en duidelijk gezegt dat als die zo doorgaat er kans is hij strak niemand meer overhoud en dan dus niemand meer heeft die hem erbij zou kunnen ondersteunen, en hij had erover hij weer na school wilt, dus heb hem erop gewezen dat hij zonder wiet probleem beter zal presteren en minder snel in nog meer studie schulden zal komen. (want die heeft die al doordat die van zijn studie geld wiet kocht en meer in shop zat dan in de klas.) heb wel paar keer erbij gezegt hij het voor zichzelf moet doen en niet voor mij, dat het immers niet mijn probleem is want als ik hem zou verlaten ben ik evan af maar hij niet, heb gezegt ik hem niet zomaar wil laten vallen. en het hem niet ga verbieden maar gewoon wil zien hij geen misbruik maakt van mijn vertrouwen en vrijheid die ik hem erin geef. hij zei hij me begreep, en hij zei zelfs dat ik gelijk heb en hij ind een verslavings probleem heeft. ik hem toen tegen hem gezegt ik fijn vind hij eindelijk toegeeft en hij zelf moet bepalen wat hij ermee wilt doen, heb ook tegen hem gezegt hij me niet hoeft te vertellen hoe die het wilt aanpakken dat die dat ook voor zichzelf mag doen, maar dat als die er behoefte aan heeft ik hem wil ondersteunen op de manier zoals hij dat wilt. ik heb hem daarbij ook duidelijk gemaakt ik dit niet zeg omdat ik zijn leven wil beheersen .maar dat ik me zorgen maak over zijn toekomst. hij werd emotioneel en zei hij van me houd. hij heef die avond niet meer geblowt en er niet over gezeurt. ik ga verder ook even niet meer met hem over hebben denk ik en gewoon afwachten of die er zelf mee komt. denk dat als er nu teveel over begin ik hem van me af ga stoten. maar hij gaf me gisteren avond wel voor het eerst sinds tijden het gevoel hij van me houd en me niet kwijt wilt. en hij zocht geen ruzi terwijl onderwerp toch over blowen ging, voorheen zei die altijd. ik blow of je nu goedvind of niet. misschien hier de verbetering begint,misschien ook niet dat is gewoon even afwachten denk ik"
"ik begrijp jullie wel, en hij heeft inderdaad verkeerde dingen gedaan, daarom heb ook politie raport van laten maken, hij weet ook dat als dat nog eens gebeurt ik van die raport een aangifte maak. hij weet ik toen politie gebeld heb en dara gesprek heb gehad over hem enz. maar wou niet gelijk aangifte van maken want dan wordt die were gedwongen in die inrichting gezet, en dat heeft hem toen meer schade dan goed gedaan. en daar is die zelf ook heel bang voor daarna heeft die me nooit meer geslagen. als dat nog eens gebeurt ben ik ook zeker gelijk weg dan heeft die kansen zat gehad, maar ik zie het zo. ik heb toen die tijd voor hem gekozen, dan neem je iemands problemen erbij, en ik vond/vind dat je eerst poging moet doen het op te lossen inplaats gelijk hard weg te rennen. want als ik wegga blijft hij het probleem houden. vond in elk geval moest proberen hem te helpen. merk al wel hij nu liever tegen me is, volgens mij bang me kwijt te raken, hij stuurt steeds als we ff appart zijn smsjes dat die van em houd en me niet kwijt wilt. deed die eerst niet. wilt natuurlijk niet zeggen hij door gaat zetten, maar wie weet. en ja ik heb misschien teveel vertrouwen erin en geloof hem te snel. maar denk dat met wantrouwen het nooit gaat lukken, als ik al niet geloof het hem zal lukken hoe moet hij dat zelf dan kunnen geloven. hij is erg onzeker persoon. verder moet ik maar gewoon afwachten, en proberen hem te observeren of die ergens mee zit, zondat dan kan proberen met hem te praten zodat die het niet hoeft weg te blowen. ook daar zal ik mee moeten uitkijken als hem teveel push te praten kan het misschien forceren en heb ik kans hij vertrouwen juist in em verliest. ik wacht het allemaal even af en zal jullie op de hoogte houden. vind in elk geval fijn ik nu wat meningen van andere kan horen, vooral eerlijke meningen, want jullie zijn op dat gebied onpartijdig en dat vind ik wel fijn. veel dank, groetjes"
"het gaat in elk geval nog steeds goed, heeft nog steeds niet geblowt, en is niet chagarijnig, hij onderneemt zelfs meer, niet meer dat bankhangen en niks uitvoeren. en hij zegt er nog geen moeite mee te hebben. het ligt hier nog wel wat in huis, hij zag dat 2 dagen terug maar zei gelijk hij niet wou blowen dat die wilt proberen te stoppen. ik heb gezegt ik erin geloof hij dat kan. en dat fijn zou vinden, maar dat die wel moet doen omdat die zelf wilt en niet omdat ik dat liever zo heb, hij zei hij inzag ik gelijk had wat zijn toekomst betreft en juist omdat die nu bezig is met reintegratie en nu tijd heeft aan zichzelf te werken voor hij weer opleiding start enz hij nu deze kans wilt aangrijpen. ik wil niet te snel juigen, wil mezelf teleur stelling besparen maar tot nu toe gaat het in elk geval goed. en merk wel deze aanpak beter bij hem werkt dan het verbieden, en hem laten kiezen tussen wiet en mij, dat werkde nooit dan blowde die dag later gewoon weer of deed stiekem enz. nu toch al weer paar dagen niet geblowt, wat me dus wel hoop geeft, want al die tijd heb nog niet meegemaakt hij zoveel dagen achter elkaar zonder kon. ik hoop echt hij het gaat volhouden, en hij de gezellige jongen blijft die , die nu ineens dus wel weer is. groetjes"